וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי קרטר נפגש עם אבו מאזן וקרא לסיום הפילוג הפלסטיני

נשיא ארצות הברית לשעבר הגיע מלווה בראשת ממשלת נורווגיה לשעבר לביקור ברמאללה, וקרא לפלסטינים לערוך בחירות שיובילו לאיחוד בין רצועת עזה לגדה המערבית. בישראל החרימו את ביקורו

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, יו"ר הרשות אבו מאזן וראשת ממשלת נורבגיה לשעבר, גרו הארלם ברונדטלנד בפגישה ברמאללה 02 מאי 2015. רויטרס
"מקווים לראות בחירות ברחבי השטח הפלסטיני". ג'ימי קרטר ואבו מאזן, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר ביקר היום (שבת) ברמאללה ונשא דברים בכנס מיוחד עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. ישראל החרימה את הליכוד: גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם נשיא המדינה ראובן ריבלין סירבו להיפגש עם קרטר, בהמלצת משרד החוץ.

הנשיא לשעבר קרא לפלסטינים לערוך בחירות שיביאו לסיום הפילוג בין הגדה המערבית לרצועת עזה. "אנחנו מקווים שמתישהו נראה בחירות ברחבי השטח הפלסטיני – במזרח ירושלים, בעזה ובגדה המערבית", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
קרב המיליארדרים היהודים שיקבעו מי יכנס לבית הלבן
לראשונה: אוטובוסים פעלו בירושלים במהלך השבת
אהרונוביץ': ליברמן לא היה צריך להראות לי את הדרך, הבנתי לבד

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, יו"ר הרשות אבו מאזן וראשת ממשלת נורבגיה לשעבר, גרו הארלם ברונדטלנד בפגישה ברמאללה 02 מאי 2015. רויטרס
גרו הארלם ברונדטלנד, אבו מאזן וג'ימי קרטר, היום/רויטרס

בשטחים שבשליטת הפלסטינים לא התקיימה מערכת בחירות זה קרוב לעשור. אבו מאזן סיים את תפקידו בשנת 2009, אולם מאחר שלא התקיימו בחירות הוא נשאר בתפקידו. הפרלמנט הפלסטיני לא נפגש מאז שנת 2007.

בשנת 2006, שנה לאחר בחירתו של אבו מאזן לתפקידו, זכה ארגון חמאס בבחירות. אך בשל המחלוקת העמוקה בין חמאס לפתח, מפלגתו של אבו מאזן, נוצרה החלוקה בין הגדה לרצועה. למרות חילוקי הדעות, לפני כשנה נחתם הסכם פיוס בין הצדיים, אולם בחמאס מסרבים למסור את השלטון ברצועה לממשלת האחדות שהיתה אמורה לקום.

קרטר תכנן לבקר גם בעזה, אך ביקורו בוטל. לדבריו, חשוב מאוד שיבקר בשני המקומות כדי להביא ל"יישום מלא של ההסכם בין פתח לבין חמאס". הוא הגיע מלווה בראשת ממשלת נורווגיה לשעבר, גרו הארלם ברונדטלנד, שאמרה: "למרות שלא היתה לנו הזדמנות לבקר בעזה, דיברנו עם אנשים שמכירים את הבעיות שם".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully