וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בעצרת לגליזציה לקנאביס בתל אביב: "זה כבר קונצנזוס"

3.5.2015 / 0:08

חברי הכנסת זנדברג, מגל, מיקי זוהר וכן אמנים רבים, בהם הג'ירפות ושב"ק ס' השתתפו בעצרת בכיכר רבין, ומחו על מדיניות ההפללה והאיסור על השימוש במריחואנה. התהלוכה מתקיימת במאות ערים נוספות ברחבי העולם

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

יותר מאלף בני אדם השתתפו אמש (שבת) בתהלוכה ובהפגנה במחאה נגד מדיניות ההפללה והאיסור על השימוש במריחואנה. המשתתפים צעדו מרחבת מוזיאון תל אביב לכיכר רבין, ולאחר מכן נערכה במקום עצרת בהשתתפות אמנים ונואמים פוליטיים, תחת הכותרת "דורשים קנאביס בכיכר רבין – היגיון בריא ודרך ארץ". באירוע השתתפו חברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ), ינון מגל (הבית היהודי) ומיקי זוהר (הליכוד). גם חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין השתתף באירוע. באירוע הופיעו גם הלהקות הג'ירפות, שב"ק ס', וכן אמנים נוספים, בהם אפרים שמיר ופישי הגדול.

"אני תומכת בלגליזציה של הקנאביס", אמרה אליזבט, משתתפת במחאה. "בדרך הזו יהיה יותר פיקוח מאשר במצב הנוכחי. בכמויות רגילות זה לא מסוכן ולחולים זה מאוד עוזר. ככה תהיה מדינה הרבה יותר רגועה".

"לגליזציה זה חשוב", הסכים נמרוד, ממשתתפי המחאה אף הוא. "למדינה אסור להחליט לאדם הפרטי מה הוא יכול לעשות. אנחנו ממנים את התרופות ואת חברות התרופות וזה הזוי שלא מאפשרים". חי נבו, שהגיע הערב להפגנה אמר: "לא הגיוני להפליל ציבור כזה גדול. זה כבר קונצנזוס וצריך להפוך את זה לחוקי".

עוד בוואלה! NEWS:
קרב המיליארדרים היהודים שיקבעו מי יכנס לבית הלבן
שמחה בממלכה: הדוכסית קייט מידלטון ילדה בת
לראשונה: אוטובוסים פעלו בירושלים במהלך השבת

הפגנת לגליזציה במריחואנה בתל אביב 02 מאי 2015. דרור עינב
"הצרכן אינו עבריין. להפוך למעלה ממיליון אזרחים לעבריינים זה לא הגיוני"/דרור עינב

ח"כ זנדברג, שהגישה בכנסת הנוכחית הצעות חוק להסדרת תחום הלגליזציה והקנאביס הרפואי, נשאה דברים במהלך העצרת. "אני לא באתי לכאן לספר לכם שאין שום סיבה שקנאביס יהיה פלילי ולא באתי לספר לכם שקנאביס לא מסוכן יותר מסיגריות", אמרה. "באתי לספר לכם מה יקרה מעכשיו והלאה. על שולחן הכנסת מונחות כמה הצעות חוק. הראשונה, להכיר בקנאביס כחומר בעל תועלת רפואית כי אנו יודעים שיש לו תועלת רפואית. השנייה, להפוך את העישון בשעות הפנאי ללא פלילי. הגיע הזמן שהכנסת תצביע על זה".

לדבריה של זנדברג, צריך להפריד בין הקנאביס הרפואי לבין העישון בשעות הפנאי. "זה לא אותו דבר. בארצות הברית התמיכה בלגליזציה תלויה בשאלה אם אתה או את מכירים מישהו שמטופל בקנאביס רפואי", אמרה. "זה מסיר חסמים, זה מפרק סטריאוטיפים, ולכן החולות והחולים, דעו לכם שאתם מובילים אותנו, אתם תעזרו לנו לעשות צדק ולהפוך את ספר החוקים של מדינת ישראל לקצת יותר שפוי. אתם תעזרו לנו לדעת שכולנו לא פושעים. כל מה שאנו צריכים לעשות זה לדרוש מחברי הכנסת שלנו להצביע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חברת הכנסת תמר זנדברג בעצרת בעד לגליזציה לסמים קלים בכיכר רבין בתל אביב. דרור עינב
"צריך להפריד בין הקנאביס הרפואי לבין העישון בשעות הפנאי כי זה לא אותו דבר". תמר זנדברג, אמש/דרור עינב
"האם ראוי שבמדינה שמתיימרת להיות חופשית אזרח שבאופן פרטי עישן סיגריה יקבל דפיקה על הדלת מהמשטרה? התשובה לשאלה הזו היא שאזרח כנוע לא עושה בעיות לשלטון"

לדברי פייגלין, המדינה רודפת את מעשני הקנאביס שלא לצורך. "הסיפור הזה של הפסקת ההפללה יגיע בסופו של דבר, התהליך קורה בכל העולם. עוד ועוד מדינות במערב מבינות שהאיסור הגורף הזה על עישון משהו שהוא פחות מסוכן מסיגריה ופחות ממכר מאלכוהול הוא לא צודק, הוא לא חירותי, לא הגיוני ולא כלכלי. השאלה היא מדוע עדיין סדר גודל של כמיליון אזרחים בישראל חוששים מן הדפיקה על הדלת. האם ראוי שבמדינה שמתיימרת להיות חופשית אזרח שבאופן פרטי עישן סיגריה יקבל דפיקה על הדלת מהמשטרה? התשובה לשאלה הזו היא שאזרח כנוע לא עושה בעיות לשלטון. יש כאן אינטרס בסיסי של שלטון, של משטרה, של מערכות החוק – שאתם תהיו כנועים".

ח"כ ינון מגל אמר במהלך העצרת שהוא לא איש הימין הראשון שמדבר בעניין של שינוי החוק בקנאביס רפואי. "צריך להבין שאין כאן עניין פוליטי או של ברנז'ה מסוימת, אלא סיטואציה שהרבה מאוד אנשים מעשנים ואוהבים לעשן קנאביס בזמנם החופשי ומרגישים שהופכים אותם לעבריינים", אמר. "זה לא קשור לצבע שלך ולעדה שלך ולמי הצבעת בכנסת. הדבר הזה צריך להיפסק. לא יכול להיות שאנשים שומרי חוק, משלמים מסים ועושי מילואים הופכים להיות עבריינים. אני לא כזה אופטימי, למרות שניתן לשנות. אני מקווה שלא נהיה עלובים ורק אחרי שכל אמריקה תהיה בלגליזציה אז פה, כמו כל דבר שאנו מקבלים מאמריקה, יהיה גם כאן טרנדי פתאום".

"לגליזציה בשלב ראשון זה אי הפללה", המשיך מגל. "שאנשים יפסיקו ללכת בתחושה שהם עבריינים אם יש להם עציץ. אני חושב שזה לא נורמלי ולא הגיוני שיהיה פה שלטון של פחד. אז אולי בהתחלה הרפורמות צריכות להיות פחות רדיקליות ולא לגליזציה. יש תועלת כלכלית רבה בתהליך הזה, העולם התחתון ירוויח פחות כסף. אני מקווה שיהיה שיח משותף עם השרים הרלוונטים ועם חברי הכנסת שהתגייסו לעניין הזה, אני לוקח לעצמי קרדיט קטן על זה שאנשים מבינים שמשהו פה משתנה וגם חברי הכנסת יוכלו להתגייס למשימה".

חבר הכנסת ינון מגל בעצרת בעד לגליזציה לסמים קלים בכיכר רבין בתל אביב. דרור עינב
"לא יכול להיות שאנשים שומרי חוק, משלמים מסים ועושי מילואים הופכים להיות עבריינים". ינון מגל, אמש/דרור עינב

"חברתי נפצעה במבצע 'עמוד ענן' ומוכרת כנפגעת פעולות האיבה", סיפרה על הבמה שרן השכל, מספר 31 ברשימת הליכוד. "היא סובלת מכאבים בלתי נסבלים. הרופאים קבעו שהפתרון הוא קנאביס רפואי, אבל המדינה, הפקידים והוועדה מנעו ממנה לחיות חיים נורמליים. ואני שואלת לא מגיע לה לחיות חיים נורמליים?".

"אני רוצה להיות כנה אתכם, אני לא בעד לגליזציה מלאה", הודתה השכל, "אבל אני מבינה שהצרכן אינו עבריין. להפוך למעלה ממיליון אזרחים לעבריינים זה לא הגיוני. בימים אלו מוקמת ממשלה חדשה בישראל ואני קוראת לחברי הכנסת, לשרים ולראשי הוועדות לפקוח את העיניים ולהבין מה שהבינו בהרבה מדינות מערביות. אין תועלת במדיניות ההפללה. יש אנשים שהדרך היחידה עבורם לחיות חיים נורמליים היא באמצעות תרופה שהיא פחות מסוכנת מאלכוהול ומאקמול".

הפגנת לגליזציה במריחואנה בתל אביב 02 מאי 2015. דרור עינב
"יש פה שעת רצון והזדמנות גדולה להתקדמות". מתכוננים להפגנה, אתמול/דרור עינב

התהלוכה התקיימה במקביל במאות ערים נוספות ברחבי העולם, ומארגניה בישראל טוענים כי בערים רבות האירוע מלווה בעישון המוני – ובערים רבות במעצרים המוניים. "אנחנו בישראל בוחרים לפעול על פי החוק ומקיימים את האירוע באישור משטרתי, כמובן שהדבר מחייב אותנו לשמור על החוק וזה אומר שאסור לעשן באירוע עצמו, ועישון כאמור יכול להוביל לסגירת האירוע", אמרו מארגניו.

(עדכון ראשון: 23:32)

הפגנת לגליזציה במריחואנה בתל אביב 02 מאי 2015. דרור עינב
הפגנת לגליזציה במריחואנה בתל אביב 02 מאי 2015/דרור עינב
הפגנת לגליזציה במריחואנה בתל אביב 02 מאי 2015. דרור עינב
הפגנת לגליזציה במריחואנה בתל אביב 02 מאי 2015/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully