וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הסכמות בין נתניהו לדרעי - שדורש את הכלכלה ותיק נוסף

30.4.2015 / 22:08

ראש הממשלה נפגש עם יו"ר ש"ס במסגרת המו"מ הקואליציוני. נוסף על תיק הכלכלה דורש דרעי את תיק הרווחה או את תיק המשרד לפיתוח הנגב והגליל. תיק הדתות צפוי להימסר אף הוא לש"ס

עריכה: ניב פוקס; צילום: יח"צ, מור שאולי

(הליכוד חתמה על הסכם קואליציוני עם כולנו ויהדות התורה, אתמול)

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שהתקיימה הערב (חמישי) לאחר נתק ממושך בין שתי המפלגות, הסתיימה ללא סיכום. גורמים שעודכנו בפרטי הישיבה מסרו כי דרעי דורש לקבל את תיק הכלכלה וכן את תיק הרווחה או את תיק המשרד לפיתוח הנגב והגליל. אפשרות נוספת שעלתה בפגישה היא כי המפלגה תקבל תפקיד שר במשרד האוצר עבור יצחק כהן.

תיק נוסף שאמור להימסר לש"ס הוא תיק הדתות הנמצא במחלוקת בין המפלגה לבין הבית היהודי. בליכוד מנסים להגיע לפשרה בין שתי המפלגות, ובין ההצעות שעלו היא שדרעי יכהן כשר עם שני סגנים, ממפלגתו ומהבית היהודי. עם זאת, לפי הגורמים המעורים בפרטים, דרעי הביע בפגישה הערב את התנגדותו למינוי סגן שר מטעם הבית היהודי.

עוד כתבות בנושא:
"נתניהו מסיג את ישראל לאחור, ההסכם עם יהדות התורה שערורייה"
ש"ס בדרך לממשלה: "נתניהו הסכים לחוק מע"מ אפס"
הישגי יהדות התורה: חוק הגיוס ישונה, השר יקבע את היעדים

בנימין נתניהו, אריה דרעי. ראובן קסטרו, יואב דודקביץ', עיבוד תמונה
לא הגיעו להסכמות. נתניהו ודרעי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יואב דודקביץ'

הבוקר דווח כי נתניהו שוחח עם דרעי בטלפון, ועל פי גורם בש"ס, הוא הודיע לו שהוא מקבל את התנאי שהציב לכניסה לממשלה, ולפיו יוחל מע"מ אפס על מוצרי בסיס. בנוסף, דרעי הודיע היום כי הוא מוותר על תפקיד שר הפנים כדי "למנוע לזות שפתיים". בריאיון לגלי צה"ל אמר כי "בשביל התיקון החברתי הייתי צריך לחזור למשרד הפנים, אבל אני קשוב גם לביקורת ציבורית ולא אכנס למשרד על רגל שמאל, אז אני לא נאבק על הפנים".

אתמול חתמה מפלגת הליכוד על הסכמים קואליציוניים עם יהדות התורה וכולנו. על פי ההסכם עם יהדות התורה, בין היתר יועלו קצבאות הילדים לרמתן הקודמת, יבוטלו הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס, רפורמת טיפולי שיניים תוכנס לסל הבריאות, ויישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. כמו כן, תוקפא הרפורמה בגיור, יוחזר חוק נהרי שמאפשר לרשויות מקומיות לתקצב מוסדות חינוך שלא מלמדים לימודי ליב"ה, ותופעל רפורמת סיעוד לקשישים.

כמו כן, סוכם כי יו"ר המפלגה, יעקב ליצמן, ימונה לסגן שר הבריאות במעמד שר, ח"כ משה גפני ימונה ליו"ר ועדת הכספים וח"כ מאיר פרוש ימונה לסגן שר החינוך. נוסף לכך, המפלגה תקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת למשך חצי קדנציה, תפקיד המיועד לח"כ ישראל אייכלר, וח"כ אורי מקלב ימונה ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה.

בונים ממשלה: יהדות התורה וכולנו בפנים. מור שאולי
נתניהו וכחלון חתמו על הסכם קואליוני, אתמול/מור שאולי

בהסכם עם כולנו נקבע בין היתר כי יו"ר המפלגה משה כחלון יכהן כשר האוצר, יהיה אחראי על מנהל מקרקעי ישראל ועל מנהל התכנון ויעמוד בראש קבינט הדיור. יואב גלנט צפוי להתמנות לשר הבינוי ולמשקיף בקבינט המדיני ביטחוני. לפי המסתמן, הקבינט המדיני-ביטחוני יכלול 11 שרים, שבעה מהם מהליכוד וארבעת הנוספים יהיו ראשי ש"ס, ישראל ביתנו, הבית היהודי וכולנו. מקורבו של כחלון ומנכ"ל בזק לשעבר, אבי גבאי, יתמנה ככל הנראה לשר להגנת הסביבה.

עוד נקבע בהסכם כי הסיעה תקבל תפקיד של סגן שר, מבלי שנקבע באיזה משרד, ואותו ימלאו יפעת שאשא-ביטון או אלי אלאלוף. האחרון מועמד גם לכהן כיו"ר ועדת העבודה והרווחה. נוסף לכך, תוקם ועדת רפורמות עצמאית שתטפל ברפורמות בדיור ובבנקים, ובראשה יעמוד ככל הנראה חבר הכנסת אלי כהן. אנשי המפלגה יעמדו בראש הוועדה לפניות הציבור בכנסת או בראשות הוועדה לשלום הילד.

יו"ר הבית היהודי נתון הצהרה לתקשורת, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
תיק החינוך צפוי להימסר לבית היהודי. נפתלי בנט/טלי מאייר

שלשום התחדשו המגעים מול הבית היהודי. בליכוד הבהירו לנפתלי בנט כי תיק החינוך יימסר לבית היהודי "בתנאי שלא יהיו למפלגה דרישות נוספות". בין היתר, בנט דורש מנתניהו התחייבות לכך שלא תהיה הקפאת בנייה בירושלים וביהודה ושומרון, לתת לו אחיזה בתיק הדתות, כאמור, ולקדם את הרפורמה בתחום המשפט.

כמו כן, אמש נועד נתניהו עם בנט וסיכם עמו כי בנוסף לתיק החינוך, הוא יקבל גם את תיק התפוצות. עם זאת, התיק, שכיום כולל גם את ענייני ירושלים, עשוי להתפצל והסמכויות על הבירה יועברו לשר אחר. בעבר הוזכר שמו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כמי שעשוי למלא את התפקיד.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully