וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מסיג את ישראל לאחור, ההסכם עם יהדות התורה שערורייה"

30.4.2015 / 15:20

ח"כ יעקב פרי, שעמד בראש הוועדה לבחינת השוויון בנטל, התייחס באולפן וואלה! NEWS להתחייבותיו של ראש הממשלה לחרדים והבטיח להילחם בהן. "הציבור, יש עתיד ובית המשפט לא ייתנו לזה יד"

מערכת וואלה!

בהסכם הקואליציוני שנחתם אמש (רביעי) בין הליכוד ליהדות התורה, קיבלה הסיעה החרדית את רוב דרישותיה: החל מביטול הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס, דרך הקפאת הרפורמה בגיור ועד תקצוב בית ספר שאינם מלמדים לימודי ליבה. חבר הכנסת יעקב פרי (יש עתיד), השר לשעבר שגם עמד בראש הוועדה לבחינת השוויון בנטל, סיפר בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי ההסכם החדש מוחק כמעט לחלוטין את העשייה של מפלגתו בנושא. "זה נכון שבהסכם הקואליציוני הם קיבלו הבטחה, אבל בין זה ליישום ההבטחה – אני מקווה שיהיה מרחק גדול עד אפשרות של אי-ביצוע", אמר.

עם זאת, פרי לא מאשים את הסיעות החרדיות, אלא מפנה אצבע מאשימה כלפי שותפותיו בקואליציה הקודמת, שלטענתו מוכנות לוותר על ערכיהן בתמורה לתיקים בקואליציה הבאה. "אין לי טענות לחרדים, זו הייתה עמדתם עוד כשהגענו לממשלה הקודמת. הטענות שלי הן כמובן לבנימין נתניהו, ובין היתר גם לשאר השרים בקואליציה, מכיוון שעל השוויון בנטל הצביעה ועדת השרים והממשלה כולה", האשים. "אין ספק שבנימין נתניהו מסיג את מדינת ישראל לאחור, ואנחנו נעשה כמיטב יכולתנו, והיא לא מעטה, על מנת לא לאפשר לכל הנושאים האלה - אם זה נושא חוק הגיוס, אם זה לימודי הליבה, אם זה חוק הגיור, אם זה גודלה של הממשלה - לא לקרות".

לקריאה נוספת:
ש"ס בדרך לממשלה: "נתניהו הסכים לחוק מע"מ אפס"
קריאה לנתניהו: הפסק את מעורבות נתן אשל במו"מ הקואליציוני

שר האוצר לפיד וח"כ יעקב פרי באישור התקציב בכנסת, יולי 2013. נועם מושקוביץ
"בחלק מהדברים יהיה לנו קשה להצליח מהאופוזיציה". פרי ולפיד/נועם מושקוביץ

לדבריו, יש עתיד תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה כדי להילחם בהבטחות לחרדים. "אני מניח שבחלק מהדברים יהיה לנו, כמו גם לאופוזיציה שאנחנו נהיה חברים בה, קשה להצליח. בחלק מהמקרים אני מקווה שאנחנו נוכל לגייס גם את הציבור, אנחנו קרוב לוודאי נפנה לבג"ץ. צריך לזכור שחוק הגיוס, נושא השוויון בנטל, מקורו בביטול חוק טל והפנייה של בג"ץ אל הכנסת, אל הממשלה, שתחוקק חוק שוויוני ונאות יותר", אמר.

לטענת פרי, ראש הממשלה מונע מהחברה הישראלית לתקן עוול מתמשך. "אני חושב שנושא השוויון בנטל הוא אחד מאותם חוקים שמתקנים עיוות היסטורי. האוכלוסייה החרדית, כמובן לא כולה, מבינה, הפנימה והולכת בכיוון נכון. זה כיוון של השתלבות בתוך החברה הישראלית. בא בנימין נתניהו ונענה לדרישות החרדיות, ולוקח את מדינת ישראל שנים רבות אחורה. אני חושב שזוהי בחזקת שערורייה".

מלבד ראש הממשלה, הכעס של פרי ומפלגתו מופנה כלפי חברי הכנסת של הבית היהודי, שעזרו לקדם את חוק השוויון בנטל, ובראשם זו חברת הכנסת איילת שקד, שאף עמדה בראש הוועדה שעסקה בנושא. כשנשאל אם הוא מבין את גישת המפלגה, שבעקבות כוחה הקטן יחסית מוכנים לשלם מחירים כדי לשבת בקואליציה ולהשיג כמה שיותר תיקים, ענה פרי: "אני חושב שזה לא רק הבית היהודי, זה כמעט כל מרכיבי הקואליציה, שמוכנים לעשות הכול, למכור הכול, לוותר על ערכים, לפגוע בדברים שהם בלב לבה ונפשה של החברה הישראלית - רק כדי להקים קואליציה".

עם זאת, פרי סמוך ובטוח שמערכת המשפט תעמוד לצד מפלגתו. "כפי שאמרתי, אני מניח שגם הציבור הישראלי, גם האופוזיציה וגם מוסדות המשפט והאכיפה של מדינת ישראל לא ייתנו לזה יד. אני לא רוצה לתת ציונים למפלגה כזאת או למפלגה אחרת, אבל כאשר אני מסתכל על ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה, ואני מניח שכשנסתכל על ההסכמים הקואליציוניים הבאים, גם עם הבית היהודי וגם עם ש"ס, אנחנו נראה שהם דברים שמסיגים את מדינת ישראל אחורנית, ואפשר רק להצר על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully