וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזרת האישית של עו"ד רונאל פישר תשמש עדת מדינה נגדו

1.5.2015 / 9:02

ההסכם בין הפרקליטות לעוזרת נחתם חרף לחצים שהופעלו עליה. היא נעצרה יחד עם פישר וקצין משטרה לשעבר אחרי שנטען כי מידע שנשאב מהאייפון של עורך הדין קושר אותו לכאורה לפרשה פלילית נוספת

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות המדינה חתמה הבוקר (שישי) על הסכם עד מדינה עם העוזרת האישית של עורך הדין רונאל פישר. האישה, שנעצרה ביום רביעי ביחד עם פישר ועם קצין משטרה לשעבר, תסייע למדינה להפליל את עורך הדין החשוד בתיווך לשוחד. היא אף נעצרה בעבר עם פישר, כשהפרשה התפוצצה לראשונה בשנה שעברה.

האישה, שעבדה עבור פישר, הייתה בסוד העניינים בכל הקשור להתנהלות המשרד, ומכאן שייתכן שיש בידה מידע שיכול להועיל לחקירה. יצוין כי יש ההסכם נחתם למרות לחץ שהופעל עליה שלא לחתום על העסקה עם המדינה.

עוד בפרשה
מעצרו של עו"ד פישר הוארך: "המסרונים חשפו פרשה חדשה"
עו"ד פישר נעצר - ואיתו קצין משטרה לשעבר החשוד בלקיחת שוחד
עו"ד רונאל פישר יואשם בתיווך בשוחד בכפוף לשימוע

אתמול האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של פישר בארבעה ימים. הוא נעצר לאחר שהחוקרים הצליחו לפרוץ למכשיר האייפון שלו. לטענת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שמו נקשר לפרשה חדשה - פרט לשתיים שבגינן כבר נחקר - וזאת בעקבות קריאת המסרונים בפלאפון. פישר אמור לעמוד לדין, בין היתר, על עבירה של תיווך לשוחד.

נציגת מח"ש בדיון, נועה לימור, טענה כי מדובר בפתיחה מחודשת של תיק החקירה, שכוללת פרשה חדשה וכן ראיות חדשות בפרשיות שהוא כבר נחקר עליהן. "אבקש להדגיש שמדובר בעו"ד ותיק ומוכר ובקצין חקירה בכיר שהיו מעורבים בעבירות רגישות", אמרה. "פישר הפר פעם אחר פעם את אמון הציבור שניתן לו על ידי לקוחותיו. הוא לא בחל באמצעים - וביחד עם קצין משטרה, שהדליף לו חומרי חקירה, סחט את לקוחותיו בעבור בצע כסף ושיבש מהלכי חקירה".

עו"ד רונאל פישר מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, 30 באפריל 2015. גדעון צנטנר
פישר בבית המשפט/גדעון צנטנר

לפי סנגורו של פישר, "ישנה רק פרשה חדשה אחת. לדבריו, "בעניין הפרשיות הישנות, הרי שהוא כבר נעצר עליהן וכן לא ניתן לעצור אותו שוב. פישר כבר זומן לשימוע בעניינים אלו", ציין. "גם אם התגלתה ראיה חדשה באותן פרשיות, זה לא מקנה סיבה לכך".

איש המשטרה לשעבר שנחקר וששמו אסור לפרסום הוא קצין ששירת בלהב 433. החוקרים בודקים את התכתבויות המסרונים בינו לבין פישר. בנוסף לכך, החוקרים בודקים אם יש הקלטות מפלילות על המכשיר הסלולרי. אתמול הובא הקצין החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, והמעצר הוארך עד יום ראשון. הוא חשוד, פרט ללקיחת שוחד, גם במרמה, בהפרת אמונים ובשיבוש מהלכי משפט.

השיטה לכאורה: כסף תמורת השפעה על מהלך החקירה

הפרקליטות שוקלת להעמיד את פישר לדין בפרשות העיקריות המכונות "פרשת אלון חסן" ו"פרשת אילון מכלוף", כאשר פרשיות נלוות נוספות, כאמור, עדיין מצויות בחקירה. מח"ש כבר הודיעה בעבר לפישר על כוונתה להעמידו לדין פלילי בגין חלק מהחשדות נגדו, בכפוף לשימוע שייערך לו.

בפרשה הראשונה, "פרשת אלון חסן", הוא חשוד כי תיווך בשוחד בתקופה שבה העניק שירותים משפטיים לאלון חסן בזמן שהאחרון שימש יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. החוקרים חשדו כי פישר קיבל סכום כסף מחסן לאחר שיצר בפניו מצג שווא שלפיו יעביר את הכסף לידי גורם משטרתי אשר בכוחו להשפיע על מהלך החקירה של חסן.

בפרשה השנייה, "פרשת אילון מכלוף", פישר חשוד כי קיבל סכום כסף במזומן מאילון מכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון שאותו ייצג בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. גם במקרה הזה, פישר חשוד כי קיבל את הכסף לאחר שיצר מצג שווא שלפיו יעביר את הסכום לידי שוטר בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף. שאר הפרשות שבהן חשוד פישר ממשיכות להיחקר וטרם התגבשה בהן תשתית ראייתית מספקת.

(עדכון ראשון: 20:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully