וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד פישר נעצר - ואיתו קצין משטרה לשעבר החשוד בלקיחת שוחד

29.4.2015 / 20:21

אחרי חודשים ארוכים שבהם החקירה נגד עורך הדין המפורסם הייתה תקועה, הצליחו במח"ש לפרוץ לאייפון שלו, במטרה למצוא חומר מפליל. יחד עם פישר נעצר גם בכיר לשעבר בלהב 433, ונבדקות ההתכתבויות ביניהם

עו"ד רונאל פישר בדיון על רצח דרק רוט בבית המשפט העליון, אוגוסט 2014. יואב דודקביץ'
עו"ד רונאל פישר/יואב דודקביץ'

התפתחות בחקירה: המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) פעם נוספת את עו"ד רונאל פישר, שנעצר בעבר ושאמור לעמוד לדין בין היתר על עבירה של תיווך לשוחד. המעצר התאפשר אחרי שהחוקרים הצליחו לפרוץ למכשיר האייפון של פישר - שייתכן שיש בו פרטים הכרחיים להמשך החקירה. על הקושי של המשטרה בפריצת המכשיר הנייד דווח לראשונה בוואלה! NEWS.

יחד עם פישר נחקרו הבוקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) גם קצין משטרה לשעבר בלהב 433 החשוד בלקיחת שוחד ושקיים צו איסור פרסום על שמו, וחשודה נוספות במעורבות בפרשה. הקצין מיוצג על ידי עורכי הדין גלעד כהן ושגיא בלומנפלד. החוקרים בודקים את המיילים באייפון של פישר וכן את ההתכתבויות (סמסים) בינו לבין הקצין שנעצר. בנוסף, החוקרים בודקים אם יש הקלטות מפלילות על המכשיר הסלולרי.

השלושה נעצרו הבוקר בידי חוקרי מח"ש ונחקרו בחשד לתיווך לשוחד, לשיבוש מהלכי משפט ולעבירות מתחום טוהר המידות. מח"ש כבר הודיעה בעבר לפישר על כוונתה להעמידו לדין פלילי בגין חלק מהחשדות נגדו, בכפוף לשימוע שייערך לו.

עוד בנושא
עו"ד רונאל פישר יואשם בתיווך בשוחד בכפוף לשימוע
החקירה נגד רונאל פישר תקועה - בגלל הקוד של האייפון

נשקלת העמדתו של פישר לדין בפרשות העיקריות המכונות "פרשת אלון חסן" ו"פרשת אילון מכלוף", כאשר פרשיות נלוות נוספות עדיין מצויות בחקירה. אחר הצהריים הובא הקצין החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, והמעצר הוארך עד יום ראשון. הוא חשוד, פרט ללקיחת שוחד, גם במרמה, בהפרת אמונים ובשיבוש מהלכי משפט. בהתאם להתפתחות החקירה תובא החשודה הנוספת לדיון בהארכת מעצרה. הדיון בהארכת מעצרו של פישר נדחה למחר, ועד אז יישאר במעצר.

המשטרה לא רצתה לאבד מידע

מאז שנעצר לראשונה, בתחילת חודש יולי שעבר, הוחרם מכשיר הטלפון הנייד של פישר על ידי מח"ש לצורך החקירה. אולם, במשך חודשים ארוכים החוקרים לא הצליחו להוציא מהמכשיר הנייד מידע, שאפשר להניח שפישר לא היה מעוניין שיגיע לידיהם, כך פורסם בוואלה! NEWS. הסיבה הייתה כאמור נעוצה בקוד הנעילה של האייפון. כשנשאל פישר בחקירתו על כך ענה כי "אינו זוכר את הקוד". את המכשיר ניתן לפרוץ אמנם גם בלי הקוד, אולם במח"ש לא מצאו אז דרך לעשות זאת מבלי לאבד את המידע שבו. מדובר היה במהלך מבריק של הפרקליט, שהצליח אז להציב את חוקרי מח"ש בפני דרך ללא מוצא בחקירתו.

פישר זומן עד כה לשימוע לפני העמדה לדין בשתי הפרשות שהוזכרו. בפרשה הראשונה, "פרשת אלון חסן", הוא חשוד כי תיווך בשוחד בתקופה שבה העניק שירותים משפטיים לאלון חסן בזמן שהאחרון שימש יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. החוקרים חשדו כי פישר קיבל סכום כסף מחסן לאחר שיצר בפניו מצג שווא שלפיו יעביר את הכסף לידי גורם משטרתי אשר בכוחו להשפיע על מהלך החקירה של חסן.

בפרשה השנייה, "פרשת אילון מכלוף", פישר חשוד כי קיבל סכום כסף במזומן מאילון מכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון שאותו ייצג בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. גם במקרה הזה, פישר חשוד כי קיבל את הכסף לאחר שיצר מצג שווא שלפיו יעביר את הסכום לידי שוטר בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף. שאר הפרשות שבהן חשוד פישר ממשיכות להיחקר וטרם התגבשה בהן תשתית ראייתית מספקת.

(עדכון ראשון 16:40)

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully