וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של עו"ד פישר הוארך: "המסרונים חשפו פרשה חדשה"

30.4.2015 / 12:44

מעצרו של פישר הוארך בארבעה ימים בעקבות פריצת האייפון שלו - והמסרונים שחשפו חשדות חדשים. "סחט את לקוחותיו בעבור בצע כסף". סנגורו: "הוא כבר זומן לשימוע בעניינים אלו"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (חמישי) את מעצרו של עו"ד רונאל פישר בארבעה ימים. פישר נעצר אתמול פעם נוספת לאחר שהחוקרים הצליחו לפרוץ למכשיר האייפון שלו. לטענת מח"ש, שמו נקשר לפרשה חדשה בעקבות קריאת המסרונים בפלאפון. פישר אמור לעמוד לדין בין היתר על עבירה של תיווך לשוחד.

נציגת מח"ש נועה לימור ביקשה להאריך את מעצרו של פישר בשבעה ימים וטענה כי מדובר בפתיחה מחודשת של תיק החקירה, שכוללת פרשה חדשה וכן ראיות חדשות בפרשיות שהוא כבר נחקר עליהם. "אבקש להדגיש שמדובר בעו"ד ותיק ומוכר ובקצין חקירה בכיר שהיו מעורבים בעבירות רגישות" אמרה נציגת מח"ש, נועה לימור, בדיון. "פישר הפר פעם אחר פעם את אמון הציבור שניתן לו על ידי לקוחותיו. הוא לא בחל באמצעים וביחד עם קצין משטרה, שהדליף לו חומרי חקירה שבאמצעותם סחט פישר את לקוחותיו בעבור בצע כסף ושיבש מהלכי חקירה". לדבריה, "המעצר המבוקש כעת הוא בשל פרשות חדשות שהובילו לחשדות חדשים".

עו"ד רונאל פישר מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, 30 באפריל 2015. גדעון צנטנר
פישר בהארכת מעצרו, הבוקר/גדעון צנטנר

לפי סנגורו של פישר, "ישנה רק פרשה חדשה אחת. לדבריו, "בעניין הפרשיות הישנות, הרי שהוא כבר נעצר עליהם וכן לא ניתן לעצור אותו שוב. פישר כבר זומן לשימוע בעניינים אלו", ציין. "גם אם התגלתה ראיה חדשה באותן פרשיות, זה לא מקנה סיבה לכך".

יחד עם פישר נחקרו אתמול בבוקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) גם קצין משטרה לשעבר בלהב 433 החשוד בלקיחת שוחד ושקיים צו איסור פרסום על שמו, וחשודה נוספות במעורבות בפרשה. החוקרים בודקים את המיילים באייפון של פישר וכן את ההתכתבויות במסרונים בינו לבין הקצין שנעצר. בנוסף לכך, החוקרים בודקים אם יש הקלטות מפלילות על המכשיר הסלולרי.

השלושה נעצרו אתמול בידי חוקרי מח"ש ונחקרו בחשד לתיווך לשוחד, לשיבוש מהלכי משפט ולעבירות מתחום טוהר המידות. מח"ש כבר הודיעה בעבר לפישר על כוונתה להעמידו לדין פלילי בגין חלק מהחשדות נגדו, בכפוף לשימוע שייערך לו.

העמדתו של פישר לדין נשקלת בפרשות העיקריות המכונות "פרשת אלון חסן" ו"פרשת אילון מכלוף", כאשר פרשיות נלוות נוספות עדיין מצויות בחקירה. אתמול הובא הקצין החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, והמעצר הוארך עד יום ראשון. הוא חשוד, פרט ללקיחת שוחד, גם במרמה, בהפרת אמונים ובשיבוש מהלכי משפט.

השוטר החשוד במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של עו"ד רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר,
קצין המשטרה לשעבר שנעצר בפרשה/טלי מאייר

פישר נעצר לראשונה בתחילת חודש יולי שעבר. לאחר מעצרו הוחרם מכשיר הטלפון הנייד שלו על ידי מח"ש לצורך החקירה. אולם, במשך חודשים ארוכים החוקרים לא הצליחו להוציא מהמכשיר הנייד מידע, שאפשר להניח שפישר לא היה מעוניין שיגיע לידיהם, כך פורסם בוואלה! NEWS. הסיבה הייתה נעוצה בקוד הנעילה של האייפון. כשנשאל פישר בחקירתו על כך ענה כי "אינו זוכר את הקוד". את המכשיר ניתן לפרוץ אמנם גם בלי הקוד, אולם במח"ש לא מצאו אז דרך לעשות זאת מבלי לאבד את המידע שבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully