וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אור אסרף בדרך לנפאל: "זקוקים למסוק חילוץ - והזמן אוזל"

30.4.2015 / 12:00

פטריק אסרף, אביו של מנותק הקשר האחרון, ינחת בקטמנדו עם שניים מחבריו של בנו. בינתיים, הוא מתקשר עם חמ"ל שהקימו חבריו של אור בבית המשפחה בלהבים. "אנחנו מבזבזים את ההזדמנות להגיע אליו בחיים"

עריכה: גדי וינסטוק

חמישה ימים חלפו מרעידת האדמה העזה שהחריבה חלקים נרחבים מנפאל, והחיפושים אחרי המטייל הישראלי אור אסף נמשכים גם היום (חמישי). אביו של אור, פטריק, הגיע לשדה התעופה בהונג קונג יחד עם שניים מחבריו של בנו, ומשם ימריאו השלושה בטיסת המשך לקטמנדו. בינתיים, בבית משפחת אסרף ביישוב להבים שבנגב, הקימו חבריו חמ"ל שדרכו הם מתקשרים עם אביו ומתעדכנים במאמצי החיפושים.

"קיבלתי קודם טלפון ונאמר לי שחסרים מסוקים שיגיעו לאזור שאור אמור להיות בו. זה אזור שמתפרס על פני עשרה קילומטרים רבועים", סיפר אסרף לחמ"ל שהוקם בביתו. לדבריו, "אנחנו מפחדים מכך שתיכף יורד החושך. המסוק לא יעלה בחושך ואנחנו מאבדים עוד יום. אנחנו צריכים סיוע מכל מי שאפשר - מראש הממשלה, משר הביטחון ומשר החוץ - מי שרק יכול לעזור להביא מסוקים למקום. חבל שאת ההזדמנות שלנו להגיע לאור בחיים אנחנו מבזבזים על אמצעים ועל כלים".

אלה, אחותו של אסרף, סיפרה על מאמצי הסיוע הידועים למשפחה. "קיבלנו הודעה ממש עכשיו שיצא מסוק ראשון לחפש את אור, המסוק שיחזיר אותו הביתה", סיפרה. "היום אין לנו הרבה מידע חדש. אנחנו מאד מודאגים, הוא האחרון שנשאר ואנחנו מבקשים שהצוותים יתנו פוש. אין סיבה לא לרכז את המאמצים עכשיו. "מכשיר לווייני שלו שידר מסר שהכול בסדר בימים שאחרי הרעידה, אבל לצערנו המיקום שהראה המכשיר לא היה הגיוני, מקום שהוא כבר טייל בו בעבר ולא הגיוני שהוא נמצא בו עכשיו, לכן המסר מבחינתנו לא ודאי. בחברת הלוויין גם הבהירו לנו שנופלות במכשיר טעויות עקב מזג האוויר".

היא הוסיפה: "אנחנו מאד דואגים, אוהבים ורוצים שאור כבר יחזור. אני מבטיחה לך אור, באופן אישי, שאם אתה חוזר הביתה, לא ארד על איך שאתה שר למרות ששנינו יודעים שאתה מזייף, אלך לטייל עם לוקאס הכלב שכבר גדל, אעשה רישיון למרות שאני מפחדת. הכול, רק תחזור הביתה".

לקריאה נוספת בנושא
הישראלים שטופלו בבית חולים השדה בנפאל: "אכלנו מה שמצאנו"
"מטייל ישראלי בנפאל ראה את אור שעה לאחר רעידת האדמה"

פטריק אסרף אביו של אור אסרף שנותק עמו הקשר. שי מכלוף
"אנחנו צריכים סיוע מכל מי שאפשר". אביו של אור אסרף, פטריק/שי מכלוף

מיכל, חברה של אור, מסרה לאביו דרך החמ"ל: "נעשה מפה את כל המאמצים להעביר את זה הלאה. אנחנו אוהבים אתכם מאוד". פטריק אמר בתגובה: "מחמם את הלב לשמוע איך אתם נרתמים למאמץ".

לפני השיחה סיפרה עם פטריק, סיפרה מיכל: "התארגנו כל החברים של אור מהבית. אנחנו מנסים לעשות כל מה שאנחנו יכולים מפה, שזה לא הרבה, אבל אנחנו פונים גם לתקשורת כדי להפיץ את השם של אור". לדבריה, "עדיף שכמה שיותר אנשים ידעו בכל העולם, דרך הפייסבוק, דרך מיילים ודרך כל מה שאפשר. צריך גם לשמור על אופטימיות ועל חיוך.

עמית גרינברג, אחת מחבריו של אור, סיפרה כי "התכנסנו כדי לחזק את המשפחה ואחד את השני". לדבריו, "מדובר בשעות קריטיות. אנחנו קוראים לכולם להירתם למשימה ולעזור למצוא את אור". אור אביעוז, חבר אחר של אור אסרף, סיפר: "אנחנו מבקשים להפיץ כמה שאפשר את ההודעות שלנו למטיילים בחו"ל". חבריו של אסרף הצליחו לאסוף את הסכום הנדרש כדי להוציא משלחת לנפאל, שתצא לחיפוש רגלי בתיאום עם חברת הביטוח, הצבא והמשטרה. "זאת תוספת כוח אדם שתסייע לחברת הביטוח בחיפושים. המשלחת מצוידת כראוי, ודרכי ההגעה לאתר מתוכננות היטב. חברי המשלחת הם אנשים מיומנים", סיפרו החברים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבריו של אור אסרף בחמ"ל שהקימו בביתו בלהבים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענבל סטולר, חברה נוספת של אור, סיפרה על היכרותה עם אור. "נפגשנו במהלך הטיול כמה פעמים. יום לפני שהוא יצא לטראק, נפגשנו במסעדה בקטמנדו. זו הייתה שיחה קלילה. דיברנו על התכנונים שלו להמשך ואמרתי לו שאני חוזרת לארץ. הוא אמר שהוא רוצה להישאר עוד ולטייל קצת לבד, להיות קצת עם עצמו", אמרה.

"הוא סיפר שהוא מתכנן לעשות את טראק הלנגטנג, ושהוא יהיה באוטובוס עם שתי משפחות ישראליות ושבטח יפגוש עוד מטיילים במסלול", הוסיפה סטולר. "לא חשבנו על זה יותר מדי. זה היה סמוך ליום הזיכרון, הראשון אחרי "צוק איתן", שזו חוויה קשה, כשהוא רחוק מהחברים. הוא אמר לי שהוא מקנא קצת בחברים שחוזרים הביתה. דיברנו על הפגישה שנעשה כשהוא יחזור לארץ. לא ככה תיארתי את החזרה שלי לארץ, בנסיבות כאלה לחמ"ל של החברים שמחפשים אותו. כשהייתי בבנקוק קיבלתי את הודעה שהוא נעדר, בהתחלה היו הרבה שמות אבל אז החשש התגבר. הסיטואציה הזו הזויה, אבל אנחנו אופטימיים. אנחנו מכירים אותו, הוא חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully