וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטייל ישראלי בנפאל ראה את אור שעה לאחר רעידת האדמה"

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לקטמנדו, יניר יגנה ודנה ירקצי

29.4.2015 / 19:56

אור אסרף הוא הישראלי היחיד שלא נוצר עמו קשר מאז הרעש, וחבריו מהצבא "רוצים לטוס לעזור בחיפושים". מטיילת סיפרה כי פגשה ישראלי שראה אותו. אביו לאולפן וואלה! NEWS: "הסימנים מראים שהכול בסדר"

מערכת וואלה!

בנפאל ממשיכים היום (רביעי) כוחות החילוץ בניסיון לאתר את הישראלים שעדיין נותרו תקועים בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה. לפי שעה נותר ישראלי אחד שלא נוצר עמו קשר - אור אסרף, ומשרד החוץ הגדיר אותו נעדר. עם זאת, מטיילת ישראלית אמרה שדיברה עם מטייל ישראלי אחר, שראה את אסרף כשעה לאחר רעידת האדמה.

אביו של אור, פטריק אסרף, שומר על אופטימיות. "ככל שעוברות השעות אנחנו מקבלים יותר דיווחים של אנשים שהיו שם וראו אותו ומדווחים איפה הוא", סיפר האב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אנחנו בקשר רצוף עם כל הגורמים המטפלים וכל הסימנים מראים שהכול בסדר".

האב סיפר כי בנו יצא לבדו בשבת האחרונה לכיוון פארק הלנגטנג, ואחת המטיילות סיפרה למשפחה כי פגשה את אור שעתיים לפני רעידת האדמה. "אנחנו אופטימיים מכיוון שהאזור שבו היה לא נפגע כמעט, וכי קיבלנו כמה אינדיקציות שהוא בסדר", הסביר פטריק. הוא התייחס גם למכשיר הלוויין שנושא בנו, ואמר: "הוא יודע להפעיל אותו רק במקרה של אסון. היה באמת איתות מהמכשיר 24 שעות אחרי הרעידה, אבל הקואורדינטות לא היו מדויקות. ב'מגנוס חילוץ' אמרו לנו להתעלם מזה, אבל עבורי זאת גם סיבה לאופטימיות".

רעש אדמה בנפאל - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"הרעש בנפאל לא מרתיע": הישראלים שיוצאים לטייל באזור האסון
שחר ממתין לחילוץ בנפאל: "המקומיים תקפו ישראלים באבנים"
אנשי פיקוד העורף החלו בחילוץ לכודים; מספר מנותקי הקשר ירד ל-9

פטריק אסרף אביו של אור אסרף שנותק עמו הקשר. שי מכלוף
"קיבלנו כמה אינדיקציות שהוא בסדר". פטריק אסרף/שי מכלוף

תוך כדי הריאיון, קיבל אסרף שיחה מאחד המחלצים בשטח. "יש בינתיים רק ידיעות טובות. יש שני פצועים, וגם הם לא בצורה רצינית", אמר לו המחלץ, והדגיש כי נעשים מאמצים עילאיים לאתר את בנו: "אור כרגע בראש מעייני. אני רץ על זה בכל הכוח".

שני חבריו של אסרף, ששירתו עמו בצבא ביחידת אגוז, הגיעו לבית משפחתו שבלהבים כדי לתמוך במשפחה. "אנחנו בודקים את האפשרות לטוס לשם ולעזור בחיפושים", אמרו לוואלה! NEWS.

אתמול הגיעו הוריו של אסרף לנתב"ג בתקווה שאחד מ-229 המטיילים ששבו בטיסה מקטמנדו ידעו מה עלה בגורל בנה. "הגענו לכאן בכוונה לראות את האנשים", סיפר פטריק בשדה התעופה. "המשלחת הרפואית דיווחה לנו שהיא נפגשה עם אנשים שנוחתים פה עכשיו, שראו אותו ודיווחו ששלום לו. באנו לשאול אותם". לדבריו, "חלק מהאנשים כבר מדווחים שמדובר בתקופות מוקדמות יותר, בטח לפני הרעש, אז זה לא עוזר לנו הרבה באיתור שלו ובהבנה איפה הוא נמצא".

(עדכון ראשון: 14:01)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמו של אסרף, אורית, בנתב"ג, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הצליח צוות החילוץ של חברת הביטוח "הראל" לחלץ בשלום את עשרת הישראלים שהיו לכודים באזור הלנגטנג שבצפון נפאל, בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה וגבתה את חייהם של יותר מ-5,000 בני אדם. מסוק של חברת הביטחון הגיע כבר אתמול לאזור, אולם מעדות של אחד הלכודים, שחר זכאי, עלה כי המסוק התקשה לנחות בשל התנפלות אלימה מצד המקומיים.

בתוך כך, בית חולים השדה של צה"ל בקטמנדו נחנך הבוקר והחל לפעול. בבית החולים חדרי ניתוח, חדר מיון, פגייה, חדר לידה, מחלקות כירורגיה ואורתופדיה וכן חדר טיפול נמרץ. בית החולים הישראלי יהיה כוח הרפואה המרכזי בקטמנדו. פועלים בו 125 אנשי סגל רפואה, והוא אמור לאפשר טיפול בכ-200 מטופלים ביום, שיגיעו למקום מרחבי המדינה או יועברו מבתי חולים אחרים.

(עדכון ראשון: 16:10)

הקמת בית חולים שדה של צה"ל בקטמנדו, נפאל אפריל 2015. דובר צה"ל
הקמת בית חולים שדה בקטמנדו/דובר צה"ל
פצועים ראשונים מפונים לבית החולים שדה של צה"ל שהוקם בקטמנו, נפאל אפריל 2015. משרד החוץ,
פצועים ראשונים מפונים לבית החולים שדה של צה"ל שהוקם בקטמנו, נפאל אפריל 2015/משרד החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully