וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 ישראלים שנלכדו בנפאל חולצו: "קיבלתי את שחר במתנה"

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לקטמנדו, דנה ירקצי ואמיר בוחבוט

29.4.2015 / 9:12

מסוק חילוץ הגיע לאזור הלנגטנג כבר אתמול, אך התקשה לנחות בשל התנפלות אלימה מצד המקומיים: "אי אפשר לתאר במילים את מה שהוא עבר". שישה ישראלים עדיין מוגדרים מנותקי קשר. שליח וואלה! NEWS מדווח

מערכת וואלה!

צוות החילוץ של חברת הביטוח "הראל" הצליח הבוקר (רביעי) לחלץ בשלום את עשרת הישראלים שהיו לכודים באזור הלנגטנג שבצפון נפאל, בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה וגבתה את חייהם של יותר מ-5,000 בני אדם. מסוק של חברת הביטחון הגיע כבר אתמול לאזור, אולם מעדות של אחד הלכודים, שחר זכאי, עלה כי המסוק התקשה לנחות בשל התנפלות אלימה מצד המקומיים.

בני משפחתו של שחר שוחחו עמו לאחר החילוץ, ואחיו עומר סיפר כי השיחה הייתה מרגשת מאוד. "כולנו בכינו – הוא בכה, אנחנו בכינו. המצב שלהם לא קל. שחר התייבש, הורידו אותו מההר לקבל טיפול רפואי, והוא נמצא בבסיס צבאי", סיפר האח. הוא הביע תקווה שאחיו והישראלים האחרים שהיו לכודים עמו ישובו הביתה במהרה. "הם עברו חוויות מאוד קשות. אי אפשר לתאר במילה את מה שעברו שם. הם חוו את המוות, הם חזרו מהמתים".

רעש אדמה בנפאל - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"הרעש בנפאל לא מרתיע": הישראלים שיוצאים לטייל באזור האסון
אנשי פיקוד העורף החלו בחילוץ לכודים; מספר מנותקי הקשר ירד ל-9
רעש האדמה בנפאל: יותר מ-5,000 הרוגים וכ-8,000 פצועים

שחר זכאי לכוד בנפאל, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
חולץ בשלום. שחר זכאי/צילום מסך, פייסבוק

לדברי האח, שחר סיפר לו כי חלק מהלכודים כתבו בימים האחרונים הודעות פרידה ליקיריהם למקרה שלא יצאו משם בחיים. "הם כנראה נקברו תחת מפולת. שחר מתאר את זה כנס", הוסיף עומר. "אנחנו מרגישים הקלה עצומה לדעת שהוא בריא ושלם. אנחנו רוצים לראות אותו כאן – עד שלא נראה אותו כאן זה לא נגמר מבחינתנו". האח סיפר כי רבים חשבו שמשפחות הלכודים מגזימים בתיאוריהם כשסיפרו על המצב הקשה של הלכודים ועל היחס שהם ספגו מהאוכלוסייה המקומית, אך לאחר ששוחח עם המחלצים ועם הלכודים הבין שהמצב היה קשה אף יותר משתיארו. "המציאות שם הייתה הרבה יותר קשה ממה שדמיינו. התקיפות לא היו רק כלפיהם. הישראלים היו חבורה מגובשת ולכן היה קל להם להתעמר בהם", סיפר.

נוסף על העשרה, כוחות סיניים חילצו שני ישראלים שהיו בקרבת הגבול עם טיבט. לפי שעה לא ידוע על ישראלים נוספים שנותרו לכודים, אבל משלחות החילוץ ממשיכות לפעול בניסיון לאתר את הישראלים שטרם חולצו ולהעבירם למחנה סמוך, ומשם לבירה קטמנדו. המאמצים היום צפויים להתמקד בכ-30 ישראלים שמיקומם ידוע, ובהם 17 באזור הלנגטנג, עשרה באזור הר האוורסט. עדיין נותרו שישה ישראלים שלא נוצר עמם קשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בית חולים השדה של צה"ל שנחנך בקטמנדו, בירת נפאל. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
בית חולים השדה של צה"ל שנחנך בקטמנדו, הבוקר/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

בתוך כך, בית חולים השדה של צה"ל בקטמנדו נחנך הבוקר והחל לפעול. בבית החולים חדרי ניתוח, חדר מיון, פגייה, חדר לידה, מחלקות כירורגיה ואורתופדיה וכן חדר טיפול נמרץ. בית החולים הישראלי יהיה כוח הרפואה המרכזי בקטמנדו. פועלים בו 125 אנשי סגל רפואה, והוא אמור לאפשר טיפול בכ-200 מטופלים ביום, שיגיעו למקום מרחבי המדינה או יועברו מבתי חולים אחרים.

בית החולים נחנך בטקס שהתקיים בנוכחות בכירי צבא נפאל, ואלה לא הסתירו את התרגשותם מהנחישות והמהירות שבהן פעלו חיילי צה"ל להקמת בית החולים בתוך שעות ספורות. מפקד בית החולים, אל"מ ד"ר טריף באדר, פנה לצוות הרפואה וחיזק את ידיהם. "המרחק הגיאוגרפי, קשיי ההגעה וחסמי השפה לא פגעו בהחלטה לשגר משלחת סיוע ישראלית למטרת סיוע רפואי והצלת חיים של השוהים על אדמת נפאל, ללא קשר למוצאם", אמר טריף. "אני יודע שכל עם ישראל גאה בכול אחד ואחד מכם".

עבודות חילוץ בבירת נפאל קטמנדו אחרי רעש האדמה – 28 באפריל 2015. רויטרס
פינוי הריסות בנפאל/רויטרס

אתמול החלו אנשי יחידות החילוץ של פיקוד העורף לחלץ לכודים באתרי ההריסות בקטמנדו. זמן קצר לאחר הגעתם לבירה, ודקות ספורות בלבד לאחר שהודיעו כי הם ערוכים לפעולה, הוקפצו 40 אנשי החילוץ לבקשת הנפאלים לאחת השכונות בעיר כדי לחלץ לכודים מתחת לבניין שקרס, וקול נשמע מן ההריסות. המחלצים משתמשים במכשירי עטלף המיועדים לבדיקת סימני חיים מתחת להריסות, וכן בשני כלבים של יחידת עוקץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully