וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי פיקוד העורף החלו בחילוץ לכודים; מספר מנותקי הקשר ירד ל-9

אבי אשכנזי, שליחנו לקטמנדו, ודנה ירקצי

28.4.2015 / 16:03

שליח וואלה! NEWS מדווח כי בצה"ל פועלים מול הצבא הנפאלי, בדרישה להקצות מסוק לחילוץ המטיילים. מזג האוויר מקשה על הפעולות בשטח, אולם בית חולים השדה יקבל פצועים כבר הערב. בנתב"ג נחתו 229 מטיילים ישראלים

כתב: אבי אשכנזי, עריכה: יאיר דניאל

מאמצי החילוץ של המטיילים הישראלים בנפאל, בעקבות רעידת האדמה העזה שפקדה את המדינה בסוף השבוע האחרון, נמשכים עם הגעת המשלחות הישראליות. מחדר המצב של משרד החוץ נמסר היום (שלישי) כי מספר הישראלים שטרם נוצר עמם קשר ירד ל-9 בלבד, לאחר שבשעות הצהריים נוצר קשר עם שני מטיילים נוספים. הגורמים הישראלים בנפאל פועלים מול גורמי הצבא המקומי, בדרישה להעביר מסוק אחד לטובת הסריקות והחילוץ של כ-50 מטיילים שנמצאים באזורים שהגישה הקרקעית אליהם לא מתאפשרת בשל מפולות השלגים והבוץ.

אנשי יחידות החילוץ של פיקוד העורף החלו בצהריים לחלץ לכודים באתרי ההריסות בקטמנדו. זמן קצר לאחר הגעתם לבירה, ודקות ספורות בלבד לאחר שהודיעו כי הם ערוכים לפעולה, הוקפצו 40 אנשי החילוץ לבקשת הנפאלים לאחת השכונות בעיר כדי לחלץ לכודים מתחת לבניין שקרס, וקול נשמע מן ההריסות. המחלצים משתמשים במכשירי עטלף המיועדים לבדיקת סימני חיים מתחת להריסות, וכן בשני כלבים של יחידת עוקץ. במקביל, מנסים המחלצים להגיע אל הלכודים תוך שהם מפלסים דרך קירות בטון שקרסו, כל זאת כשמאות מתושבי האזור מביטים מהצד על מלאכת החילוץ.

עוד בוואלה חדשות:
"היינו עם תינוקות ובלי מים": ישראלים שחולצו מנפאל נחתו בארץ
רעש האדמה בנפאל: "מניין ההרוגים עשוי להגיע ל-10,000"
הקברניט על המטוס בדרך לישראל: "עכשיו אפשר כבר לחייך"

תמונות ווידיאו - צוותי מד"א בנתב"ג עם הגעת מטוס אל-על ועליו פגים ופצועים מקטמנדו. דוברות מד"א,
נחיתת המטוס, היום/דוברות מד"א

משלחת של פיקוד העורף, יחד עם גורמי הצלה נוספים, נחתה אמש בשדה התעופה בקטמנדו. עם זאת, הגשם הכבד שיורד באזור מקשה על הקמת בית חולים שדה של צה"ל. חברי משלחת זק"א בנפאל חילצו 10 מטיילים שנתקעו במנזר קאפון, באזור קטמנדו. הקבוצה פונתה לבית חב"ד בעיר כשמצבם טוב, והם צפויים לעלות על טיסה לישראל בזמן הקרוב. בצהריים נחת מטוס אל על ועליו 229 ישראלים בנתב"ג.

ערן קורן, ששב לארץ עם תינוקות שנולדו מאם פונדקאית, אמר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS: "אנו מודים לכל מי שנרתם ועזר. היה מאוד קשה. היינו עם התינוקות באוהל, היה קר, כיסינו אותם, האכלנו אותם, החלפנו להם. למחרת חזרנו למלון, למרות החשש מרעידה נוספת, כי לא הסכמתי שנישן שם עוד לילה באוהל עם התינוקות. במהלך היום לא היה מים וחשמל במלון, היה מאוד קשה. כל הזמן דחו את הנסיעה, אבל ידענו שבסוף יעזרו לנו".

מוקדם יותר נודע כי אנשי יחידות החילוץ של חברות הביטוח הפרטיות הצליחו לחלץ יותר מ-20 מטיילים ישראלים שנותק עמם הקשר. עדיין קיים חשש לשלומם של 50 מטיילים ישראלים שטרם נוצר עמם קשר, ועל פי המידע הם שוהים באזור לנגטנג, אזור הררי בצפון המדינה שנפגע קשות ונוצרו בו מפולות בוץ ושלג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס אל על נוחת בנתב"ג מנפאל. צילום מסך, יותם רונן
נחיתת המטוס בנתב"ג, היום/יותם רונן, צילום מסך

מאמצי השיקום בקטמנדו נמצאים בראשיתם, והעיר הפכה למחנה אוהלים ענקי. בצמוד לכל מבנה מגורים, בין אם הוחרב על ידי רעש האדמה ובין אם נותר עומד, הוקם אוהל מגורים הבנוי מסככה התלויה על ארבע יתדות. מתחת לכל אוהל כזה נדחסות משפחות שלמות, ובקצה הסוכה מטבח מאולתר.

משאיות לחלוקת מים הוצבו בפינות הרחוב, ועשרות תושבים ממתינים לקבלת קצבת המים, העומדת על שלושה עד ארבעה ליטרים לנפש. במרחק נשמעים מסוקי הצבא הנפאלי שנוחתים ליד בית החולים הצבאי בעיר. פלוגות חיילים במדים מנומרים מסתערות בריצה על כל מסוק שנוחת, כשבידיהם אלונקות.

אנשי פיקוד העורף וחיל הרפואה של צה"ל ממתינים בסמוך, במקום שבו יוקם בית חולים שדה, שכבר הערב צפוי לקלוט נפגעים. החיילים הנפאלים מסייעים לאנשי צה"ל בבניית גדר בית החולים. מפקד המשלחת, אלוף משנה יורם לרדו, בוחן את עמידות הגדרות בכל ערבול הרוחות שמיצרים המסוקים בנחיתה ובהמראה, מחשש שהרוח תעיף את אוהלי חדרי הניתוח שיוקמו.

משלחת מד"א בקטמנדו, נפאל. מד"א
כוחות מד"א בקטמנדו/מד"א

צוותי החילוץ הזרים ממשיכים בהוצאת גופות שנלכדו בין ההריסות. באחד המבנים שהתמוטט בעיר תשעה בני אדם מצאו את מותם. אמו של אחד מההרוגים עמדה ליד המבנה, שעה שהמחלצים בסרבליהם הכתומים מוציאים את הגופות. למרות התקווה לגלות את יקיריה בחיים, היא פרצה בבכי ברגע שזיהתה את גופת בנה שחולצה מההריסות, והבינה כי כל משפחתה נקברה למוות ברעידת האדמה.

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

הריסות ברחבי קטמנדו אחרי רעש האדמה – נפאל, 26 באפריל 2015. GettyImages
הריסות מבנים בנפאל, אתמול/GettyImages
קטמנדו, נפאל, אפריל 2015. עידן מונד, מערכת וואלה! NEWS
הרס ברחובות קטמנדו/מערכת וואלה! NEWS, עידן מונד
הילדים של שליחי חב"ד חזקי וחני ליפשיץ שהגיעו לארץ בעקבות המצב הקשה, אפריל 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
שליחי חב"ד חזקי וחני ליפשיץ שבו לארץ/מערכת וואלה!, דנה ירקצי
תמונות ווידיאו - צוותי מד"א בנתב"ג עם הגעת מטוס אל-על ועליו פגים ופצועים מקטמנדו. דוברות מד"א,
תמונות ווידיאו - צוותי מד"א בנתב"ג עם הגעת מטוס אל-על ועליו פגים ופצועים מקטמנדו/דוברות מד"א
תמונות ווידיאו - צוותי מד"א בנתב"ג עם הגעת מטוס אל-על ועליו פגים ופצועים מקטמנדו. דוברות מד"א,
תמונות ווידיאו - צוותי מד"א בנתב"ג עם הגעת מטוס אל-על ועליו פגים ופצועים מקטמנדו/דוברות מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully