וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש האדמה בנפאל: יותר מ-5,000 הרוגים וכ-8,000 פצועים

עדכונים שוטפים: ראש הממשלה העריך כי מניין ההרוגים עלול להגיע עד ל-10,000. האו"ם: צורך בסיוע דחוף ל-1.4 מיליון נפגעים. "נואשים למומחים זרים". כמה ניצולים חולצו מההריסות אחרי יותר מיומיים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

15:37 מניין ההרוגים ברעידת האדמה בנפאל חצה את רף ה-5,000 בני אדם - כך מסר דובר משרד הפנים של נפאל, לקסמי פרסאד דאקל, לסוכנות הידיעות בצרפתית. עם זאת, הוא לא ציין את מניין ההרוגים המדויק. כמו כן, דאקל מסר כי 7,953 בני אדם נפצעו.

10:43 ראש ממשלת נפאל סושיל קויראלה מעריך כי מספר המתים ברעש האדמה עלול להגיע ל-10,000. לדבריו, הממשלה בקטמנדו עושה "כל שביכולתה" כדי לחלץ את הלכודים ולהושיט עזרה לנפגעים, בשעה של משבר לאומי. קויראלה דיבר לנוכח הביקורת הגוברת המופנית לממשלת נפאל, לנוכח תגובתה האיטית למשבר ההומניטרי במדינה.

10:30 ממשרד הפנים הנפאלי נמסר כי מניין ההרוגים העדכני עומד על 4,438, מהם 4,352 בנפאל והיתר בצפון הודו. על פי נתוני האו"ם, שמונה מיליון בני אדם, מתוך 28 מיליון האזרחים בנפאל, הושפעו מרעש האדמה, ויש צורך בסיוע הומניטרי דחוף לכ-1.4 מיליון מהם.

10:00 "ההמתנה לסיוע היא כמו עינוי, יותר מלעשות את זה בעצמנו" – כך סיפר פראדיפ סובה, תושב קטמנדו בן 27, שחיפש אחר גופות אחיו וגיסתו בהריסות מגדל דארהארה העתיק שהתמוטט בבירת נפאל ביום שבת. "הידיים שלנו הם המכונות היחידות כעת", הוסיף, "אין אף אחד מהממשלה או מהצבא שיעזור לנו".

עוד בוואלה חדשות:
אורנית ובנה חולצו לאחר יומיים בנפאל: "הגופות זרמו בנהר"
צה"ל מקים בית חולים שדה, בנפאל גוברת המצוקה
הרעש בנפאל: צפו בתיעוד ממעוף הציפור; מניין ההרוגים עלה ל-4,138

רויטרס

בתוך כך, משלחות הסיוע הבינלאומי החלו להגיע לאזורי האסון. 62 שעות לאחר הרעש, צוות סיוע סיני חילץ היום בקטמנדו אדם בן 21 בחיים. הוא חולץ בתום 34 שעות של מאמצים ממקודים, והועבר לבית החולים. וונג גואנג'ון, איש הצוות הרפואי, סיפר: "הסימנים החיוניים שלו יציבים, והענקנו לו טיפול ראשוני". לדבריו, החילוץ "היה מוצלח, מאוד מוצלח. יש לו סיכויים מעולים להחלים".

סין התחייבה להעביר סיוע הומניטרי בשווי 20 מיליון יואן (כ-12.5 מיליון שקלים), בנוסף לצוותים שנשלחו למדינה. כמו כן, ארצות הברית התחייבה להעביר תשעה מיליון דולרים לטובת סיוע הומניטרי לנפגעי רעש האדמה.

אמש חולצה אישה נפאלית נוספת, כ-50 שעות אחרי רעש האדמה. היא הובהלה לבית החולים בקטמנדו. קוליש אנאנד, בכיר בכוח התגובה הלאומי של הודו (NDRF), מסר: "קיבלנו מידע על כך שהאישה לכודה בין שני לוחות, בשקע קטן. איתרנו אותה והעברנו לה תרופות, ולאחר שהצלחנו לייצב את מצבה, חילצנו אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צוותי חילוץ בקטמנדו, נפאל. רויטרס
"הממשלה לא עשתה דבר עבורנו". ההריסות בקטמנדו, היום/רויטרס

ראש ה-NDRF ההודי, א.פ. סינג, הסביר כי הסיוע מתעכב מכיוון שקשה להעביר ציוד כבד דרך רחובותיה הצרים של קטמנדו. "צריך להזיז את כל ההריסות, זה ייקח זמן. אני מעריך שזה ייקח שבועות", אמר לרשת NDTV.

רבים בעיר עוד ישנו הלילה באוויר הפתוח, בלילה השלישי ברציפות, מחשש לרעידות משנה או לאחר שבתיהם הוחרבו. אניל גירי, תושב קטמנדו, סיפר: "הממשלה לא עשתה דבר עבורנו. אנו מפנים את ההריסות בעצמנו, בידינו החשופות".

מזכיר הממשלה לילה מאני פאודל קרא למדינות זרות להעביר סיוע הומניטרי וצוותים רפואיים. "אנחנו ממש נואשים למומחים זרים שיסייעו לנו להתמודד עם המשבר", אמר. המצב באזורים המרוחקים קשה עוד יותר, לאחר שדרכים רבות נחסמו בעקבות מפולות בוץ. אזורים רבים נותרו ללא אספקת מים וחשמל, והמצב רק מחריף עם העיכוב בהגעת הסיוע.

צוותי חילוץ בקטמנדו, נפאל. רויטרס
צוותי חילוץ בקטמנדו, נפאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully