וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מקים בית חולים שדה, בנפאל גוברת המצוקה

בקטמנדו נחת כוח גדול של רופאים וחיילי צה"ל, המשלחת הגדולה ביותר שהגיעה למוקד האסון. המטוסים ישיבו ארצה ישראלים. צוות "הפניקס" הצליח לחלץ שבעה ישראלים שהיו תקועים בצפון המדינה. שליח וואלה! NEWS מדווח

צילום: אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לקטמנדו; עריכה: גדי וינסטוק

נחתו – ומיד מתחילים לעבוד: כוח צה"ל והצוות הרפואי שנחתו הלילה (שלישי) בקטמנדו החל בהקמת בית חולים השדה בנפאל מוכת האסון. בית החולים יוקם בצמוד לבית החולים הצבאי בעיר, והוא יהיה כוח הרפואה המשמעותי שיפעל בעיר במקביל למתקני הרפואה המקומיים. כבר בבהמשך היום אמור בית החולים לקלוט את הנפגעים הראשונים.

הלילה חמישה מטוסים – שניים של אל על ושלושה של חיל האוויר – הביאו לנפאל את הכוח הישראלי, שמהווה את משלחת החילוץ וההצלה הגדולה ביותר שהגיעה למדינה אחרי רעש האדמה ו-95 טונות של ציוד. המשלחת כוללת 260 אנשי צוות רפואה וכוחות פיקוד העורף. הציוד הרפואי מישראל יהיה הציוד העיקרי שהגיע לנפאל מחוץ למדינה והוא כולל חדרי ניתוח, חדרי רנטגן, מעבדות מתקדמות וחדרי אשפוז.

עוד כתבות בנושא:
בני הזוג מיכאלי מוליאן ששבו מנפאל: זה נס שמאיה התינוקת איתנו
הרעש בנפאל: צפו בתיעוד ממעוף הציפור; מניין ההרוגים עלה ל-4,138
ישראלים במצוקת רעב בנפאל: "המקומיים נעשו אלימים"

המשלחת הישראלית לנפאל עם נחיתתה בשדה התעופה בקטמנדו, אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
מטוס אל על עם נחיתתו בקטמנדו, הלילה/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

עם נחיתת המשלחת הישראלית ניכרה התרגשות בקרב אנשי הצבא המקומי, שהמתינו עם משאיות כדי לפרוק את הציוד. רבים מהחיילים והשוטרים המקומיים הביטו בהערצה על חיילי צה"ל שהגיחו מן המטוס.

"יש תחושת שליחות, אבל יש משימה שאנחנו צריכים לבצע", אמר אחד מנציגי המשלחת בשיחה עם עיתונאים, והוסיף: "המשימה העיקרית שלנו היא הצלת חיי אדם". אנשי המשלחת נערכים להוציא כוחות בסיוע צבא נפאל לאזורי הטרקים הקשים להגעה, שבהם על פי ההערכות שוהים 50 ישראלים שטרם נוצר עמם קשר. בחילוץ ישתתפו יחידות החילוץ של פיקוד העורף ואנשי יחידה מיוחדת של חיל האוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המשלחת הישראלית לנפאל עם נחיתתה בשדה התעופה בקטמנדו, אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
חברי משלחת צה"ל לאחר נחיתתם בקטמנדו/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

על המטוס הראשון שנחת בקטמנדו עלו ישראלים שממתינים לצאת מהמדינה בחזרה לארץ. "תגידו לאימא שאנחנו בדרך הביתה", מסר טל בוסידן לאמו בשדה התעופה, בקול נרגש וחנוק מדמעות, כשבידו הוא מחזיק את אחד משלושת ילדיו שהגיחו לעולם לפני כמה שבועות בלבד. לידו עמד בן זוגו, אמיר ברדה, כשהוא מחבק את שני התינוקות הנוספים. "ראינו את המטוס עם דגל ישראל ונמלאנו גאווה", אמר. "אנחנו מבינים איזה מאמץ עילאי עשו חיילי צה"ל וחברת אל על כדי להחזיר אותנו הביתה. אני לא מצליח ליצור קשר עם אימא שלי, אבל אני מקווה שהיא תגלה דרככם שאנחנו בדרך הביתה", הוסיף, כשהוא מקליט את עצמו בשפת הסימנים על מנת להעביר להוריו החירשים כי השהייה של החודש וחצי בנפאל הגיעה לסיומה.

"רעידת האדמה תפסה אותנו בעיצומם של ההליכים לקראת ההגעה לארץ עם הילדים", סיפר בוסידן. "מה שקרה ברעידת האדמה היה מפחיד, אבל הבעיה האחרת הייתה שכל החנויות והמרפאות בקטמנדו נסגרו מיד לאחר הרעידה ונשארנו בלי אוכל לתינוקות". בוסידן המשיך וסיפר: "ביומיים האחרונים היינו מלאי דאגה, לא ידענו איך ניחלץ מכאן. אבל עכשיו, כשראינו את חיילי צה"ל כאן בשדה התעופה, אנחנו מרגישים הקלה. עוד מעט אני אעלה על המטוס, אשב על הכיסא, ואז ארגיש שהגעתי הביתה".

"אנחנו רוצים לחזור לארץ", אמרה נועה פורת ממזכרת בתיה. "זו הקלה גדולה, אנחנו מתרגשים לחזור". ליעד יודלה מראש העין סיפר על רגעי האסון: "ראינו סרט במסעדה ישראלית בזמן הרעש ויצאנו החוצה. ההורים לא יודעים שאני חוזר, רק יודעים שהכול בסדר". ניר שהרבני מהרצליה הוסיף: "ההרגשה כיפית, אני מתרגש".

משלחת פיקוד העורף וחיל הרפואה לנפאל 28 אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
חברי המשלחת בדרכם לנפאל,/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

בתוך כך, הבוקר הצליח צוות החילוץ של חברת הביטוח "הפניקס" לחלץ שבעה ישראלים שהיו תקועים באזור הסמוך לגבול בין נפאל לטיבט. במקביל, שני מסוקים של הצוות פועלים לחילוץ ישראלים רבים באזור פארק הלנגטנג. במשרד החוץ ביקשו סיוע מהרמטכ"ל המקומי לחילוץ בעזרת מסוק צבאי. מהמשרד נמסר כי עדיין תקועים 50 ישראלים באזור הלנגטנג, 15 באוורסט, ו-20 בלאסט ריזורט ובאנאפורנה. עוד נמסר כי עם הנחיתה בשטח יש התנפלות על מסוקים, מה שמקשה על הפינוי.

שלושה ימים אחרי הרעש, עשרות אלפי מקומיים ישנו הלילה בקור ברחובות קטמנדו, ולא נכנסו לבניינים, חלקם הגדול בשל החשש מרעשי משנה. ברחובות העיר נראים אתרי ההרס, וגם הבוקר מרבית החנויות ובתי העסק נותרו סגורים. התושבים מדווחים על שיבושים באספקת מזון בסיסי כמו לחם, חלב, מים לשתייה ואורז.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully