וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש בנפאל: צפו בתיעוד ממעוף הציפור; מניין ההרוגים עלה ל-4,138

רעש משנה נוסף בעוצמה 5.1 הורגש בצפון-מזרח הודו. חלק מהמטיילים חולצו מאזור האוורסט בסיוע מסוקים: "לא היה לאן לברוח". מחוץ לקטמנדו משתרכים פקקי ענק של תושבים הנמלטים מהעיר. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

18:55 מייקל צ'רטון, מטייל באוורסט שחולץ על ידי מסוקים נפאליים, סיפר על מפולת השלגים שלכדה אותו ואת חבריו לאחר רעידת האדמה. "מדף קרח גדול פשוט השתחרר", אמר, "זה היה יותר מקילומטר של שלג שפשוט התקדם לעברנו, ולא היה לאן לברוח". הוא חולץ היום יחד עם מטיילים נוספים, אולם סיפר כי גורלם של חלק מהמטיילים טרם נודע. לפחות 17 בני אדם נהרגו במפולת השלגים במקום, ומאמצי החיפוש והחילוץ נמשכים, בסיוע מסוקים וצוותים של מטפסי הרים.

17:32 גורם במשטרת נפאל מסר כי מניין ההרוגים העדכני עומד על 4,138. מניין זה אינו סופי וצפוי להמשיך לעלות עם הגעת כוחות החירום לאזורים נוספים. אלפים נוספים נפצעו ועשרות אלפים איבדו את בתיהם ברעידת האדמה.

16:18 רעש אדמה בעוצמה 5.1 הורגש בצפון-מזרח הודו, סמוך לגבול נפאל, שלושה ימים לאחר רעש האדמה ההרסני שפקד את אזור קטמנדו שבנאפל, בעוצמה 7.8. מוקד הרעש היה כחמישה קילומטרים מדרום-מערב לעיר מיריק, ובעומק של 67 קילומטרים.

13:00 משרד החוץ הודיע כי מספר הישראלים המוגדרים "מנותקי קשר", באזור הרעש האדמה בנפאל ירד למאה בלבד. מניין המתים באסון עלה ל-3,617.

12:30 עיתונאים בקטמנדו דיווחו כי אלפי בני אדם ממשיכים להימלט מהעיר, בשל רעשי משנה הפוקדים את האזור, ובשל מחסור גובר במזון, מים ודלק. בתמונה שפרסם כתב הרשת הבריטית ITV, נראה תור גדול של מכוניות באחת הדרכים היוצאות ממערב לקטמנדו. לדברי הכתב, דן ריוורס, פקק התנועה משתרך לאורך חמישה קילומטרים.

10:30 ממחלקת התיירות של הר האוורסט נמסר כי שלושה מסוקים נשלחו הבוקר כדי לפנות את מטפסי ההרים הנצורים במחנות 1 ו-2. "שלומם טוב, אך עלינו להוריד אותם כי חלק מהמסלול נפגע", אמר ראש המחלקה, טולסי גאוטאם, שאמר שייתכן שעונת הטיפוסים תיפסק עד סוף השנה. עם זאת, הוא הבהיר כי לא התקבלה עוד החלטה רשמית בנושא.

09:00 משרד החוץ בקטמנדו הודיע כי מניין הנספים ברעש האדמה בנפאל עומד, נכון להבוקר, על 3,432 בני אדם. יותר מ-6,530 בני אדם נפצעו כתוצאה מהרעש, ועוד עשרות בני אדם נהרגו בסין, בהודו ובבנגלדש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בסרטון: חילוץ מטיילים מהאוורסט

Here is a video of some of the first people being rescued down to safety :-)

Posted by Use The World on Sunday, April 26, 2015

08:30 סרטון שפורסם לפנות בוקר ביוטיוב תיעד את מפולת השלג העזה שפגעה במחנה הבסיס באוורסט, ושגרמה למותם של לפחות 18 בני אדם. הסרטון צולם על ידי מטפס ההרים הגרמני ג'וסט קובוש, בשעה שהוא ועמיתיו ניסו להימלט מהמפולת המתקרבת.

08:10 בקרן האו"ם לילדים (יוניצ"ף) אומרים כי רעש האדמה בנפאל גבה מחיר כבד מהאוכלוסייה המקומית במדינה, ש-40% ממנה הם ילדים. דובר הקרן מסר כי "מהדקות הראשונות פועלים עובדי הסיוע של יוניצ"ף להגשת עזרה והצלת חיים". מנכ"ל יוניצ"ף ישראל, ג'וני קליין, אמר כי "אנחנו יודעים שמאות אלפי ילדים נמצאים באזורי האסון, ושילדים הם הראשונים להיפגע בכל אסון טבע. החובה שלנו ושל האנושות כולה היא להציל כמה שיותר ילדים ולאחר מכן גם לדאוג לשלומם ורווחתם".

רעש האדמה בנפאל - כותרות נוספות
מטוס ראשון עם ישראלים ששהו בנפאל נחת בארץ
עדות מהזוועה: "ניפצנו קירות במשך שעתיים כדי לחלץ גופות"
המטפלות הנפאליות בישראל חרדות לגורל משפחותיהן

תיעוד: החורבות בקטמנדו

GettyImages

08:00 קבוצת הורים ישראלים, שילדיהם טיילו בטראק לאנג טאנג ונתקעו באזור ההררי בעקבות רעש האדמה, צפויים להפגין בצהריים מול משרד החוץ בירושלים, ולקרוא לראש הממשלה נתניהו ולשר החוץ ליברמן לסייע בחילוץ המטיילים. על פי החלטת ממשלת נפאל, מטוסים אזרחיים אינם מורשים לטוס בשמי המדינה, וההורים דורשים ממשרד החוץ לפעול מול הרשויות בקטמנדו, כדי לאפשר לטיסות חילוץ אזרחיות להגיע למדינה.

02:00 מטוס ראשון של משפחות שהביאו לעולם ילדים בעזרת אם פונדקאית בנפאל נחת הלילה בבסיס נבטים של חיל האוויר שבדרום הארץ. במטוס הגיעו עמרי לנצט ובנו יונתן בן עשרה ימים, ושאול שר, שהגיע לארץ עם תאומים. עם נחיתתם, הם הופנו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, על מנת לבצע בדיקות רפואיות בתינוקות, שבסיומן שוחרר יונתן לביתו במצב טוב מאוד. נוסף על כך, אל בית החולים הגיע מטייל בן 24 שסבל מחבלה ברגלו. הוא טופל ושוחרר לביתו.

הריסות ברחבי קטמנדו אחרי רעש האדמה – נפאל, 26 באפריל 2015. GettyImages
אסון בכותרות. אתמול בקטמנדו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully