וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מהזוועה בנפאל: "ניפצנו קירות במשך שעתיים כדי לחלץ גופות"

תומס נייבו, צלם שנמצא בקטמנדו, סיפר ל-CNN כי בתחילה חשבו כולם שמדובר ברעידת אדמה חלשה, ולכן לא נמלטו למקום מוגן: "מי יודע כמה גופות נותרו קבורות?". סנדש, תושב העיר, סיפר ל-BBC: "לא היו די צוותי חילוץ"

עורך: אביב אברמוביץ; צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עומר מירון, עריכת וידאו: שניר דבוש, קשת סידי

"לקח לנו שעתיים לשבור קירות כדי לחלץ גופות" – כך סיפר היום (שבת) תומס נייבו, צלם עיתונות שנמצא בקטמנדו ועבר את רעש האדמה העז שפקד את המדינה, לרשת CNN. נייבו, שישב בבית קפה במחוז טמאל בבירה, אמר כי בתחילה הוא חשב שזוהי רעידת אדמה חלשה, אך היא הלכה והתגברה. ברעש, שהיה בעוצמת 7.8 דרגות, נהרגו כ-1,500 בני אדם ועוד אלפים נוספים נפצעו.

"רעידות אדמה לא זרות לאזור", הוסיף נייבו. "לאנשים רבים הייתה את אותה התחושה – זוהי רעידת אדמה שתחלוף, אך זה לא היה המקרה והם היו במקום חשוף". הוא אמר כי מחוץ לבית הקפה הוא ראה קבוצה של נשים שהתאספו בסמוך למבנה שקרס ובו שש קומות. לדבריו, אחת מהנשים סיפרה כי ילדים היו לכודים מתחת לבטון. "רצנו הולך וחזור סביב ההריסות ולא יכולנו לשמוע שום דבר. לא היה סיכוי שהם ישרדו".

עוד בנושא:
כ-1,500 הרוגים ברעש אדמה בנפאל, הרס נרחב בקטמנדו
הקשר בין מיקומה של נפאל לממדי האסון ברעש האדמה
משפחות הישראלים שבנפאל מודאגות: "אין מי שיחלץ את שחר"

פינוי קורבנות רעש האדמה – קטמנדו, נפאל – 25 באפריל 2015. GettyImages
בניינים חרבים בקטמנדו, בירת נפאל, היום/GettyImages

בסמוך למקום, אמר נייבו, התמוטט מבנה נוסף ששימש את המקומיים לכביסה ולשאיבת מים, וקול נשמע מההריסות. קבוצה, שהייתה בעיקרה תיירים, החלה לאסוף סלעים, פטישים וגרזנים כדי לשבור קיר עבה במטרה להגיע לאותו אדם. במשך שעתיים הם ניפצו את הקיר ומשכו אותו בחיים". לדבריו, שתי גופות נוספות נמצאו בסמוך למקום שממנו חולץ האדם. לא רחוק משם, סיפר נייבו, נמצאו גופות של שלוש או ארבע נשים. "מי יודע כמה גופות נוספות נותרו קבורות תחת ההריסות?", הוא תהה. לטענתו, החיילים הופיעו ברחובות רק שעתיים אחרי שרעש האדמה הכה במדינה. "קשה להגיד שהייתה איזושהי תגובת חירום לאירוע", אמר. אלפי מקומיים ותיירים נותרו ברחובות קטמנדו וסירבו לשוב לבתיהם או למלונות שבהם שהו בשל רעידות המשנה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פינוי קורבנות רעש האדמה – קטמנדו, נפאל – 25 באפריל 2015. GettyImages
"צוותי החילוץ הגיעו באיחור". חיילים בקטמנדו, היום/GettyImages

סנדש קאג'י, תושב קטמנדו, סיפר לרשת BBC כי "העיר נפגעה קשות כתוצאה מרעידת האדמה. חלק מהאזורים נחרבו לחלוטין". לדבריו, "מלון באדג'ט נהרס לחלוטין כשבתוכו היו יותר מ-50 אורחים. הוצאנו משם סבתא, יחד עם הנכד שלה. הם לא שרדו". הוא הוסיף כי "חבר שלי ואני עזרנו להוציא גופות מההריסות. אני ממש עצוב, זאת הייתה חוויה קשה ויום עמוס ונוראי".

לדבריו "הייתי בבית כשזה קרה והייתי מפוחד מאוד. יצאתי לרחוב וראיתי אנשים שרועים על הקרקע ובניינים חרבים. סייעתי ככל שיכולתי". קאג'י הדגיש כי "לא היו מספיק צוותי חילוץ שם. בתי החולים איבדו את השליטה על המצב. אנו זקוקים לעזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully