וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הישראלים שבנפאל מודאגות: "אין מי שיחלץ את שחר"

25.4.2015 / 18:38

עומר זכאי, שאחיו שחר נותר תקוע יחד עם עוד 12 מטיילים באזור שנפגע בעקבות רעש האדמה העז שפקד את המדינה, סיפר כי "המצב שם לא טוב והם בלחץ מאוד גדול". אבנר פיינגלרנט ממתין שבתו טל תיצור קשר: "מצפים לשמוע ממנה"

עורך: אביב אברמוביץ; צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עומר מירון, עריכת וידאו: שניר דבוש, קשת סידי

עומר זכאי, תושב הוד השרון שאחיו שחר נמצא בטיול בנפאל, סיפר היום (שבת) כי הוא זקוק לחילוץ בעקבות רעש האדמה העז שהכה במדינה הבוקר וגרם למותם של יותר מאלף בני אדם. 200 ישראלים מוגדרים עדיין מנותקי קשר, מאחר שלא יצרו קשר עם משפחותיהם מאז אירע הרעש.

"שחר תקוע בטרק בלנגטנג יחד עם עוד שני חברים שלו", סיפר עומר. "הכפר המרכזי שלידו הם שהו ספג מכה חזקה. קיבלנו אות מצוקה ראשון בבוקר, דרך יחידת החילוץ, באמצעות מכשיר לווייני. מאז הם מבקשים חילוץ ואין מי שיחלץ אותו. הקשר היחיד שיש לנו הוא עם המכשיר הלוויני שנמצא עם אחי. הם 13 אנשים שמחכים לחילוץ. פרסמנו את הרשימה המלאה. המצב שם לא טוב והם בלחץ מאוד גדול. הם ישנים במבנה ללא גג והם זקוקים לחילוץ משם. הבעיה היא עם הנפאלים, שהחרימו את כל המסוקים ולא מוכנים להוציא מסוקים לטובת המשימות שלהם".

פינוי קורבנות רעש האדמה – קטמנדו, נפאל – 25 באפריל 2015. GettyImages
הריסות בקטמנדו בעקבות רעש האדמה/GettyImages

אבנר פיינגלרנט, אביה של טל שנמצאת בטיול בנפאל, סיפר כי הוא טרם יצר עמה קשר אחרי רעש האדמה. לדבריו, "אני יודע שהיא יצאה עם חברתה סתיו בשבע וחצי מאוטובוס מקטמנדו ללנגטאנג ומשם לאגמים". הוא הוסיף כי לנוכח העובדה שהן יצאו בשעה 7:00 מקטמנדו ורעש האדמה אירע כשעתיים לאחר מכן, "אז רוב הסיכויים שהן בסדר כי היה להן מספיק זמן לצאת מהאזור". פיינגלרנט הבהיר כי אנחנו מצפים לשמוע ממנה ומפרסמים בכל מקום כדי לראות אם מישהו שמע עליה. לדבריו, "פנינו למשרד החוץ, אבל לחדר המצב לקח 50 דקות לענות ואז הם נותנים תשובות רשמיות. זה לא כמו בפייסבוק, שם המידע זורם מהר. אנחנו לא נמצאים בדרמה, אלא רק מחכים".

עידן מונד, מטייל ישראלי שנמצא בשגרירות ישראל בקטמנדו, סיפר כי "הרגשנו רעידת אדמה מאוד חזקה. כל המבנה שהייתי רעש. היו הרבה רעשי משנה. הרשויות פה לא הכי מתקדמות בעולם והעיר די קורסת תחת העומס של פינוי הפצועים. הגעתי לבית חב"ד, שם היו הרבה ישראלים כבר".

"אמבולנסים ורכבי חירום נוסעים פה בלי סוף. אנחנו מקווים שכל הדבר הזה ייגמר", אמר. "שדה התעופה פה לא פעיל. הגיעו חברים מהשגרירות הישראלים וביקשו מאיתנו את השמות שלנו, ואז הצטרפנו לשגרירות. בינתיים כל הישראלים שראינו פה נראים בסדר, והרוב רגועים". לדבריו, בתדרוך השגריר נאמר כי בשגרירות ישראל בנפאל התכוננו לתרחיש כזה יחד עם השגרירויות האחרות שבאזור.
כמו כן, נמסר למטיילים כי מטוס אל-על צפוי להגיע ולחלץ את הישראלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחר שביט ונעמה שוחט שמטיילות בנפאל ואיבדו קשר עם משפחותיהן. פייסבוק, צילום מסך
שחר שביט ונעמה שוחט/צילום מסך, פייסבוק

כמו כן, בין מנותקי הקשר גם שחר שביט ונעמה שוחט, שמטיילות במדינה ואיבדו קשר עם משפחותיהן. קרובי משפחותיהן פרסמו בפייסבוק תמונה של שתיהן יחד וביקשו ממטיילים ליצור עמם קשר, אם יפגשו בהן, בטלפון שמספרו 054-6602664.

סתיו מושקט, בן 22 מראש העין, סיפר על אחיו תום בן ה-24 שנמצא בנפאל כי הוא מטייל בלנגטנג, ומאז יום רביעי הוא לא יצר עמם קשר. "בטרק אין קליטה סלולארית. הוא יצא עם עוד שני ישראלים, אופק ניר ועופר יצחקי. אנחנו בקשר עם בני המשפחות שלהם. ברגע ששמענו על הרעש התקשרנו לכל מי שאפשר - לחדר מצב, לסוכנות ביטוח, לשגרירות - כולם אומרים שלא יודעים דבר. כולם גם אומרים שזה לא מפתיע שהם לא יוצרים קשר, משום שזהו אזור בלי קליטה".

ישראלים יושבים מחוץ לבית חב"ד בנפאל לאחר רעידת האדמה באזור, אפריל 2015. בית חב"ד, מערכת וואלה! NEWS
ישראלים מחוץ לבית חב"ד, היום/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד

אחת מ-200 מנותקי הקשר בנפאל היא מעיין עציון, בתו של רבש"ץ קיבוץ נירים לשעבר זאביק עציון, שנהרג מפצצת מרגמה במבצע "צוק איתן". ההערכה היא שעציון לא הייתה באזור שנפגע, אבל בשלב זה היא מוגדרת מנותקת קשר.

חיה מרון, מקיבוץ שניר שבגליל, סיפרה כי בנה בר, שנמצא בנפאל, יצא לטיול לפני כחמישה חודשים ואמור לשוב בחודש הבא לישראל. רק לאחר כמה שעות הוא יצר עמה קשר. "אני מקווה שאולי הוא יחזור עכשיו", אמרון מרון. "ראיתי באינטרנט שהייתה רעידת אדמה קשה בנפאל, והייתי מאוד רגועה עד שהחברים לעבודה התחילו לשאול אותי 'מה עם הבן שלך', ואז התחלתי להילחץ". לדבריה, "הבן שלי היה בקטמנדו, בחלקו הצפוני, איפה שקרסו מבנים, אבל כנראה שהוא היה באותו הזמן באוטובוס. האוטובוס עמד בצד וכולם עמדו בשטח פתוח. דרך טלפון לווייני של חבר הוא הודיע לנו ואני רגועה עכשיו. הם נמצאים בקונסוליה ועוזרים במה שאפשר כי הוא היה קצין בצנחנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully