וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתפללות לשלומם": נפאליות בישראל חוששות למשפחתן

הדיווחים על רעש האדמה במדינתן מדירים שינה בישראל לא רק מעיני הישראלים. גם אזרחיות נפאל שעובדות בארץ חוו רגעים קשים כשלא הצליחו ליצור אתמול קשר עם משפחתן. "מקווה שהאסונות שפוקדים את נפאל ייפסקו"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

החדשות על אודות רעש האדמה בנפאל גרמו אתמול (שבת) לדאגה רבה בישראל - אך ישראלים שקרוביהם מטיילים במדינה לא היו היחידים שנלחצו. גם אזרחי נפאל העובדים בישראל, ושהשאירו את משפחתן במולדתם, היו בין המודאגים. כך לדוגמה הנפאליות החיות בישראל, שרובן עוסקות בסיעוד, חוו שעות רבות באי-ודאות כשלא הצליחו ליצור קשר עם משפחתן.

"איך ששמעתי על רעידת האדמה ברדיו יצרתי קשר עם המשפחה ולשמחתי הם בסדר. אנחנו מתגוררים במזרח המדינה ורחוקים ממרכז הרעש", סיפרה לוואלה! NEWS שיבה לימבו, אזרחית נפאל העובדת בישראל בתחום הסיעוד זה עשור. "בעלי סיפר שהם הרגישו את הרעידה אבל לא בעוצמה חזקה ויש מעט מאוד נזק באזור".

רעש האדמה בנפאל - כתבות נוספות:
עד כמה נשקפת סכנת חיים לישראלים בנפאל?
אחרי רעש האדמה: פונדקאיות מנפאל יורשו לבוא ללדת בישראל
הישראלים מתרכזים בבית חב"ד ובשגרירות: "סכנה מרעידות משנה"

לימבו חשה הקלה גדולה כששוחחה עם בעלה ובנה, אך המשפחה לא הצליחה ליצור קשר עם מכרים המתגוררים בבירה קטמנדו ועל כן היא עדיין חוששת. "הבנו שהתקשורת קרסה אז ממשיכים להתפלל לשלומם. הדיווחים על הרס גדול במדינה מלחיצים מאוד", אמרה. "הבוקר שמעתי על רעידה חזקה נוספת ונבהלתי נורא. מיד התקשרתי והם סיפרו שהרגישו קצת יותר והיו לחוצים מאוד. אני דואגת כי בכל דקה משהו יכול לקרות".

לימבו עוקבת אחר אמצעי התקשורת ומעידה כי בשעות אלו המרחק מקשה עליה "אני רואה את המצב בנפאל בטלוויזיה וקשה לראות את ההרס, את מספר ההרוגים הגדול שבטח עוד יעלה" אומרת, "אני מתפללת לשלום כולם ולשיקום של המדינה שלי, ומקווה שבזאת ייפסקו האסונות שפוקדים את נפאל".

קטמנדו, נפאל, אפריל 2015. עידן מונד, מערכת וואלה! NEWS
"מקווה שהבוקר זו הייתה הרעידה האחרונה". קטמנדו, היום/מערכת וואלה! NEWS, עידן מונד

לילימה, עובדת סיעוד השוהה בישראל זה שש וחצי שנים, התקשתה אתמול להשיג את משפחתה המתגוררת בקטמנדו בשעות הראשונות לאחר רעש האדמה, מה שהוביל ללחץ רב. "לקח לי כמה שעות אך בסוף קיבלתי אות חיים באמצעות משפחה אחרת של עובדת השוהה בארץ", סיפרה לילימה העובדת בבית בהוד השרון.

"במהלך הלילה הצלחתי ליצור קשר עם בעלי והבנתי ממנו שהם בסדר אך הבית שלנו נפגע מעט", הוסיפה. "לא הצלחתי להבין הכול כי הקו היה משובש. הבוקר היה אירוע קשה נוסף והם בסדר. אלה ימים לא פשוטים, אני מתפללת לשלומם. קשה לי לחשוב על מה קורה שם כשההרס גדול ויש חשש גדול ממה יהיה עוד שבוע, איך הם ימשיכו בחיים שם?"

נזקי רעש האדמה – בקטפור, קטמנדו – נפאל, 26 באפריל 2015. AP
"כואב לראות את ההרס הגדול"/AP

משפחתה של בימלה, עובדת מנפאל השוהה בישראל חמש שנים, מתגוררת בכפר סמוך יותר למוקד הרעש בעיירה פוקרה. אתמול חוותה שעות קשות כשלא הצליחה ליצור עמם קשר "המעסיקה שלי סיפרה לי על מה שקרה ומיד ניסיתי לתפוס את בעלי" סיפרה בימלה. "הטלפון לא צילצל וממש דאגתי כי אנחנו גרים באזור שהבנתי שהיה קרוב למוקד. ממש נלחצתי והמעסיקה שלי הייתה מקסימה והציעה שננסה ליצור קשר עם השכנים וכמעט עם כל מי שאני מכירה באזור שם כשהיא יושבת איתי ועוזרת לי. אחרי כמה שעות הצלחתי לתפוס מישהו מהאזור שאמר לי שהמשפחה בסדר אבל יש נזקים בכפר".

בימלה מעידה כי מעסיקתה סייעה לה רבות בשעות אי-הודאות. "היא הייתה מקסימה ורק ניסתה להרגיע אותי כשראתה שאני בלחץ גדול", אמרה. "באותו הזמן דיברתי עם חברות כאן שגם חיפשו את משפחותיהן ועודדנו אחת את השנייה. עכשיו אני רואה את ההרס הגדול, זה כואב מאוד. אני מקווה שהבוקר זו הייתה הרעידה האחרונה והאנשים יוכלו להתחיל להתאושש ממה שקרה".

לפניות לכתבת דנה ויילר פולק: danawp@walla.com

נזקי רעש האדמה – בקטפור, קטמנדו – נפאל, 26 באפריל 2015. AP
"אלה ימים לא פשוטים"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully