וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרעש בנפאל לא מרתיע": הישראלים שיוצאים לטייל באזור האסון

29.4.2015 / 0:38

בני הזוג דליה ויגאל רון לא נותנים לדיווחים על אלפי ההרוגים לשבש את תכניותיהם: "ניסע לצפון הודו, בישראל יותר מסוכן". לעומתם, ירדן מודה כי האסון הגדול טרף את הקלפים: "אמא ביקשה שאוותר"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

(מאות ישראלים שחולצו מנפאל נחתו בנתב"ג, היום)

מדריך הטיולים לירון סביון פרש מפה גדולה על פני מדף ספרים בחנות "למטייל" בחיפה. הדיווחים מנפאל, שם עלה מספר הקורבנות ברעידת האדמה ליותר מ-5,000 אנשים, נתנו את אותותיהם: רק חמישה אנשים הגיעו להרצאה כדי לגבש דעה על טיול עתידי. "ניסע לצפון הודו", אמרו בבטחה דליה ויגאל רון, בני זוג מיקנעם, "אנחנו לא חוששים מרעידת אדמה".

בני הזוג, שכבר ביקרו בתת היבשת שלוש פעמים בעבר, הסבירו כי הם אינם פוחדים מרעש נוסף. "אם עכשיו הייתה רעידת אדמה, הרי סביר שעוד חודש-חודשיים לא תהיה אחת נוספת. זה לא מדאיג אותנו", אמר יגאל. "יותר מסוכן אצלנו עכשיו פה בטבריה, אנחנו מתקרבים לרעידת אדמה אצלנו. הרי בערך כל מאה שנה יש רעידת אדמה באזורנו".

לקריאה נוספת:
שחר ממתין לחילוץ בנפאל: "המקומיים תקפו ישראלים באבנים"
ההורים באו לנתב"ג, נואשים למידע: "מי ראה את אור?"
צה"ל מקים בית חולים שדה, בנפאל גוברת המצוקה

בהדרכה של "למטייל" חיפה על נסיעה לנפאל. אפריל 2015. שלומי גבאי
מחשבות, התלבטויות ועצב על האסון הכבד. הקהל בהרצאה בסניף "למטייל" בחיפה/שלומי גבאי

זוגתו דליה הוסיפה כי הם תכננו את החופשה במשך תקופה ארוכה, והמחשבה לבטל כלל לא עלתה בדעתם. "הטיול הזה מתוכנן כבר שנה. חששות תמיד יהיו, אבל אנחנו לא שקלנו לבטל את הטיול", אמרה. "זו תהיה כבר הפעם הרביעית שלנו בהודו".

מלבד דליה ויגאל, הגיעו להרצאה שלושה צעירים שמתכננים את הטיול הגדול אחרי הצבא. אחת מהן היא ירדן, צעירה מהיישוב נופית, שכבר טיילה במרכז אמריקה. "חשבתי על טיול בנפאל, אבל כרגע זה כנראה ירד מהפרק", אמרה. "אני לא יודעת מה המצב שם, אם דרכים נהרסו, ובכלל זה קצת מפחיד". לבסוף היא הודתה כי הטיעון החזק ביותר נגד טיול בנפאל הוא הלחץ המשפחתי: "אמא ביקשה שאוותר על נפאל, היא מודאגת ואני קיבלתי את בקשתה".

דליה ויגאל רון, בהדרכה של "למטייל" חיפה על נסיעה לנפאל. אפריל 2015. שלומי גבאי
"יותר מסוכן אצלנו". בני הזוג דליה ויגאל רון/שלומי גבאי

בן, חייל משוחרר מחיפה, אמר כי רעידת האדמה טרפה את הקלפים וכעת לא יודע היכן יטייל. "נפאל היתה אחת האפשרויות, וכעת קצת פחות רלוונטית", אמר. "אני לא יודע מה המצב שם. אני מתכנן לצאת עוד חודש, ואולי זה קצת מוקדם מדי לטייל בנפאל".

סביון הודה כי הוא אינו יכול להפיג את החששות או לספק מידע כלשהו לנוכחים בהרצאה. הערכתו הייתה כי נפאל תשתקם מהר יחסית, גם באמצעות סיוע ממדינות זרות. "התיירות היא ענף מרכזי בכלכלת המדינה, ואני מקווה שאכן יעזרו לנפאל להתאושש", קיווה.

לירון סביון, בהדרכה של "למטייל" חיפה על נסיעה לנפאל. אפריל 2015. שלומי גבאי
"התנדבות בנפאל, במיוחד בזמן זה, יכול להפוך לחוויה הכי טובה בטיול". מדריך הטיולים לירון סביון/שלומי גבאי

מדריך הטיולים העלה רעיון מעניין עבור המתלבטים, והסביר מדוע דווקא תקופה זו היא הזדמנות לחוויה מרתקת. "יש שם הרבה אפשרויות להתנדב, בשגרה ובוודאי שגם עכשיו", אמר, "אני ממליץ למי שזה מעניין אותו לברר הכיוון הזה. זו אפשרות מעניינת וזה יכול להפוך לחוויה הכי טובה שתחוו בטיול שלכם. זה רעיון שאני מעלה: להתחיל בהתנדבות בנפאל, ומשם להתגלגל להמשך הטיול". לדבריו, אנשים שפגש בעבר אחרי שהתנדבו בארגוני סיוע בנפאל "חזרו משם ממש עם אור בעיניים. תחשבו למשל רק על משחק כדורגל עם ילדים שבתיהם נהרסו ומשפחותיהם נפגעו, כמה אושר זה יכול להיות עבורם".

(עדכון ראשון: 22:38)

חיפוש בהריסות רעש האדמה בנפאל – קטמנדו, 27 באפריל 2015. GettyImages
מלאכת החילוץ בהריסות מבנים בקטמנדו/GettyImages
הלוויית אחד ההרוגים ברעידת האדמה בנפאל, אפריל. רויטרס
הלווייתו של אחד הרוגים ברעידת האדמה בנפאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully