וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס קבוצתי של חיילת בבסיס צה"ל: "היא לא אמרה לא"

30.4.2015 / 16:40

ארבעה חיילים חשודים שאנסו בזה אחר זה את החיילת לאחר אירוע מטעם היחידה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. החשודים, שהובאו להארכת מעצרם, טוענים כי רק שניים מהם קיימו יחסי מין עמה, שהיו בהסכמה

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

ארבעת החיילים החשודים באונס חיילת בשירות סדיר מבסיס חיל האוויר בדרום הארץ הובאו היום (חמישי) בצהריים לדיון בהארכת מעצרם, בבית הדין הצבאי ביפו. גורמים המעורבים בחקירת הפרשה טוענים כי מצ"ח הרחיבה את החקירה ותשאלה חיילים ומפקדים רבים מהבסיס כדי להבין מה קרה בלילה שבו לפי החשד אנסו הארבעה את החיילת בזה אחר זה.

חשד: ארבעה חיילים אנסו חיילת. אבי כהן
אחד החשודים מגיע לבית הדין/אבי כהן

ארבעת החשודים טוענים כי רק שניים מהם קיימו יחסי מין עם החיילת ולטענתם זה היה בהסכמה מלאה. לדברי שני חשודים אחרים, הם רק נכחו בחדר, אך לא באו במגע מיני עם החיילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אחד החיילים סיפר בחקירה כי הוא נכנס עם החיילת לתא השירותים לאחר שחברו סימן לו להכנס, אך לא קיים עמה יחסי מין. "היא לא התנגדה. היא לא אמרה לא", אמר אחד החשודים. גורם המצוי בפרטי החקירה מסר כי בידי חוקרי מצ"ח "ראיות התומכות בגרסת החיילת".

כמו כן, מעדויות של חיילים וקצינים בבסיס, עולה כי בתום אירוע ביחידה הגיעו החיילת וארבעת החשודים לאזור משרד המשמש אותם לפעילות היומיומית בבסיס. לפי החשד, לאחר שיחה בין כמה חיילים לחיילת, אחד מהם נכנס עמה פנימה כשהשאר המתינו בחוץ. בזמן הזה, לטענת החיילת, היא נאנסה בזה אחר זה על ידי החיילים. כמו כן, באחת העדויות שנבדקת כעת על ידי מצ"ח, סיפר אחד החיילים בבסיס כי ראה את החיילת בוכה לאחר מכן באזור המגורים.

לאחר שהמידע הגיע לידי המפקדים בבסיס, הם פנו אל החיילת ושכנעו אותה להגיש תלונה במצ"ח נגד החיילים. במקביל, הם הגישו לה סיוע נפשי והפנו אותה לגורמים המקצועיים בצה"ל העוסקים בנפגעי תקיפה מינית.

עוד בנושא צבא וביטחון
"לא ננהל מלחמה עם פינצטה בשם ערכי אדם"
פעיל ימין נעצר בגלל מודעות תמיכה בחייל המדליף אלעד סלע
"עזה לקראת קריסה": חרף ההקלות בסגר, הכלכלה ממשיכה להידרדר

"הלכה ובאה - הכל מרצונה"

"החשדות המיוחסים הם חמורים, אבל כששומעים את הגרסאות מדובר על אירוע שאירע בהסכמה", אמר עו"ד שרון וקנין, מייצג את אחד החיילים החשודים. לכן, ציין, בית המשפט יצטרך לבחון את גרסת החשודים למול גרסת המתלוננת שלדבריו, "הלכה ובאה ו(עשתה) הכל מרצונה". עוד אמר עורך הדין כי "כל האירוע התנהל ברוח טובה ובהסכמה מלאה". וקנין חזר על הטענה שלפיה רק שניים מהחשודים קיימו עם החיילת יחסי מין בהסכמה, ועל כך שאחד בכלל לא נכח במקום. "הועבר מידע מוטעה על אונס, ונוצר נופך לאירוע שכלל לא קיים".

עו"ד שי רודה, המייצג את אחד החשודים שהודו שקיימו יחסי מין בהסכמה אמר: "לא הייתה כל אינדיקציה לדעת שהיא לא מסכימה. הוא הציע מיוזמתו להעמיד את גרסתו בפוליגרף". לדברי רודה, הוא משוכנע שאחרי הבירור מרשו ישוחרר.

הפרקליטות הצבאית מבקשת להאריך את מעצר אחד החשודים בפרשה בשבוע. הוא חשוד בשורת עבירות: אונס, מעשה סדום, סיוע לאונס ולמעשה סדום, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראייה.

(עדכון ראשון: 9:17)

  • עוד באותו נושא:
  • אונס
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully