וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ננהל מלחמה עם פינצטה בשם ערכי אדם"

30.4.2015 / 7:30

מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ אליעזר טולדנו מוסיף: "לא נפלח את רצועת עזה לקוביות ונשמיד אותה. מצד שני, מקום שלחמנו בו ב'צוק איתן' זה לא מקום שמישהו יכול לגור בו. מלחמה זו תופעה מכוערת". הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

אל"מ אליעזר טולדנו אליעזר טולדנו, מח"ט צנחנים, בא"פ אליקים אפריל 2015. ערן גילווארג
"אם זיהיתי מחבל בבית, הבית הזה יושמד". אל"מ טולדנו/ערן גילווארג

מסוק ובו שר הביטחון, משה יעלון, נחת בשבוע שעבר בשטח אימונים בצפון הארץ. מפקד אוגדה 98, תת-אלוף אמיר ברעם, ומפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה אליעזר טולדנו, קיבלו את פניו וסימנו לו את הדרך אל האוהל הצבאי שהוקם בלב השטח לרגל התרגיל שנערך במקום. השניים הציגו בפניו את התרחישים שעליהם מתאמנים הכוחות באמצעות מפות ומסכי מחשב. מהר מאוד ניתן היה להבין - התרחישים שעליהם מתאמנים החיילים בעלי הכומתות האדומות מגמדים את מהלכי מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

"אנחנו עושים תרגיל חטיבה מאוד מושקע עם שילוב רב של פלטפורמות ניידות מכל הסוגים באוויר וביבשה", אמר המח"ט. "אנחנו מבצעים שיתופי פעולה מאוד רציניים שכוללים מטוסי תובלה, מסוקים והטסת מלאים. אנחנו מנסים ליצור איזון בכל החטיבה בין העומק לחזית. מצד אחד, חטיבת הצנחנים צריכה לפעול בעומק כמו במבצע האוואלי (נהר אל-אוואלי בדרום לבנון שבו פעל צה"ל - א"ב) במלחמת לבנון הראשונה ודומיו, ומצד שני, לדעת להתמודד עם החזית כמו ב'צוק איתן'".

ברגעים מסוימים נדרשת לבצע ב"צוק איתן" התקפות ארטילריה כבדות או התקפות אוויריות כדי לפצח התנגדות וזה קורה אחרי הודעות טלפוניות וחלוקת כרוזים לאזרחים הפלסטינים לעזוב את המקום. למה לפעמים אתה בוחר להסתער על מבנה ולא להטיל פצצות ולמנוע הרג לוחמים שלך? למה לך להסתבך?

"אנחנו לא נכנסים לבית שזיהיתי בו מחבל. אם זיהיתי מחבל בבית, הבית הזה יושמד. יש שיקול ערכי ושיקול מקצועי אשר חונים ביחד במלחמה לפי עקרון המידתיות. לא משמידים עיר על תושביה בשם המלחמה. אבל גם לא נלחמים באויב בפינצטה בשם ערכי אדם. זה לא אפס או אחד. זה מצב שבו צריך להפעיל שיקול דעת. מה שהיה הוא שיהיה. המלחמה היא אותה תופעה ואנחנו נמשיך לקבל החלטות. לעולם יהיה איזון בין המתחים ואנחנו לא יכולים ללכת לפתרונות קצה מוחלטים. זה לא הולם את שדה הקרב, זה לא הולם את רוח צה"ל, וזה לא הולם את רוח העם היהודי. לא ניקח עכשיו את רצועת עזה, נפלח אותה לקוביות ונשמיד אותה. מה זה? איזה דבר זה? זה לא משהו שאנחנו מדברים עליו. מצד שני כל מקום שנלחמנו בו ב'צוק איתן' זה לא מקום שמישהו יכול לגור בו. צריך לשלב. מלחמה זו תופעה מכוערת".

הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully