וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: זקוקים ל-415 מיליון דולר באופן מידי לסיוע לנפאל

מתאם האו"ם לנפאל מסר כי יש צורך דחוף בכסף כדי לספק מקלט, מזון ומים לעשרות אלפי הנפגעים ברעידת האדמה העזה שפקדה את המדינה. "יידרשו שלושה חודשים לענות על צרכי הסיוע"

כתב: אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לקטמנדו; עריכה: גדי וינסטוק

האו"ם הכריז היום (רביעי) כי הוא זקוק ל-415 מיליון דולרים באופן מידי לסיוע דחוף לנפאל. זאת כדי לסייע לאלפי האנשים שנפגעו כתוצאה מרעידת האדמה העזה שפקדה המדינה ביום שבת האחרון וגרמה ליותר מ-5,000 הרוגים ויותר מ-10,000פצועים. האו"ם הבהיר כי הכסף ישמש למקלט ולאספקת מים, מזון ותרופות לנפגעים הרבים.

"צריך להתערב במהרה בנעשה בנפאל", הבהיר מתאם פעולות האו"ם בנפאל ג'יימי מקגולדריק. "על אף שאני מעודד מההתקדמות בתגובה עד כה, יש להגביר את מאמצי הסיוע למדינה לכל אלו שהושפעו מהאסון, במיוחד באזורים מרוחקים". לדברי האו"ם, נותרו "בעיות לוגיסטיות משמעותיות" בהגעה לאזורים בעלי גישה מוגבלת, בעיקר בהרים. מרבית הקהילות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעש ביום שבת – הקשה ביותר במדינה ב-80 השנים האחרונות – חיות באזור ההימלאיה, שאליו המחלצים לא הצליחו להגיע.

עוד בוואלה חדשות:
"מטייל ישראלי בנפאל ראה את אור שעה לאחר רעידת האדמה"
עשרות טופלו בבית חולים השדה בנפאל: "כל חצי שעה נוחת מסוק"
10 ישראלים שנלכדו בנפאל חולצו: "קיבלתי את שחר במתנה"

חיילי צבא נפאל מקבלים סחורה עבור נפגעי רעידת האדמה בנפאל, אפריל 2015. רויטרס
חיילים נפאלים מקבלים ציוד עבור נפגעי הרעש, היום/רויטרס

יותר מ-70 אלף בתים נהרסו וכ-530 אלף נוספים נפגעו ב-39 מתוך 75 מחוזותיה של נפאל. "יידרשו שלושה חודשים לענות על צרכי הסיוע, ואז יחל תהליך שיקום ובנייה מחדש", הוסיף מקגולדריק. האו"ם מסר כי ארגונים שותפים יספקו מקלט ל-500 אלף איש החיים ללא קורת גג וגם טיפול רפואי, מים ומתקנים סניטריים ליותר מ-4.2 מיליון בני אדם.

הקריאה הדחופה של האו"ם מגיעה על רקע זעם הולך וגובר בקרב האוכלוסייה בשל העיכוב בסיוע ארבעה ימים לאחר האסון. בבירה קטמנדו, שחלקים גדולים ממנה נחרבו ברעש, הפגינו היום כ-200 תושבים מחוץ לפרלמנט. הם ביקשו אוטובוסים נוספים שיעבירו אותם לכפריהם והפצירו בממשלה להאיץ את חלוקת הסיוע.

בכפר סנגצ'וק, שנמצא במרחק של שלוש שעות נסיעה מהבירה, עשרות תושבים זועמים חסמו את הכביש באמצעות צמיגים ולא אפשרו למשאיות הסיוע לעצור. גורמים בממשלת נפאל הודו כי הסיוע לנזקקים אטי. קריסת הגשרים וחסימת הכבישים כתוצאה ממפולות מקשות על הגעת צוותי החילוץ לאזורים הכפריים הסמוכים למוקד רעידת האדמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הריסות בכפר בנפאל בעקבות רעידת האדמה, 29 באפריל 2015. רויטרס
הריסות בכפר סמוך לקטמנדו שנפגע מהרעש, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully