וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין בנו פחד מיותר": בכרם שלום לא מתרגשים מסיכול הפיגוע

29.4.2015 / 11:49

תושבי הקיבוץ הצמוד לגדר הגיבו באדישות לדיווח על הפיגוע הגדול שתכנן חמאס ביישובם בשבוע הראשון של "צוק איתן", וסיפרו על שגרת החירום התמידית, ועל מה שחשוב באמת: הבריכה החדשה שתיחנך בשבועות

צילום: דובר צה"ל

(חדירת מחבלים שסוכלה ביולי 2014 באזור כרם שלום)

תושבי כרם שלום לא התרגשו היום (רביעי) מהדיווחים שלפיהם חמאס תכנן פיגוע גדול ביישובם בשבוע הראשון של מבצע "צוק איתן". "זה לא חדש לנו, כולם דיברו על זה במהלך המלחמה", אמרה רוני כיסין, תושבת הקיבוץ. "בכל פעם שהתקשורת מעלה את הנושא, זה מציף לחלק מהאנשים בעוטף עזה את הפחדים שלהם מחדש ועושה יותר נזק מתועלת", היא הוסיפה.

דניאל מטר, תושב הקיבוץ, אמר דברים דומים. "לאחר שהבנו שלחמאס יש תכניות של כניסה מאסיבית ליישובי העוטף, שכמובן כללו טבח המוני, לא הופתענו". לדבריו, כיתת הכוננות של היישוב מוכנה כמעט לכל תרחיש. "המוכנות שלנו היא תמידית, והיא מתבססת על אימונים מאסיביים של כיתת הכוננות של היישוב, שמכירה כל חור בקיבוץ ועובדת בשיתוף פעולה מלא עם צה"ל, עם שב"כ ועם יתר היישובים באזור", הסביר. הכוננות המתמדת מספקת לטענתו לתושבים "הגנה וביטחון של 99%, והאחוז האחרון נותר לשאלות פתוחות".

עוד בנושא:
מוחמד דף חי – והוא חוזר לפעול בזרוע הצבאית של חמאס
13 מחבלים ניסו לבצע פיגוע ממנהרה ליד כרם שלום
למרות הפחד: כל תושבי כרם שלום חזרו לקיבוץ

ניסיון חדירה דרך מנהרה בכרם שלום. יולי 2014. שי מכלוף
"זה לא חדש לנו". כוח צה"ל סמוך לכרם שלום, במהלך מבצע "צוק איתן"/שי מכלוף

"זה בעיקר מעניין את ההורים לילדים הקטנים, כי הילדים עצמם סומכים על צה"ל ועל כיתת הכוננות שיעשו את המלאכה בזריזות וביסודיות", ציין מטר, וסיפר על שגרת החירום שמלווה גם באופטימיות: "אין בנו פחד מיותר כי אין לנו זמן להתעסק בו, רק מוטיבציה וחתירה למגע. הכי חשוב זה שאצלנו החיוך מרוח על הפנים. גם בזמנים קשים למדנו איך לנהל שגרה, אף על פי שהיא שגרת חירום. למשל, מועדון הנעורים והפאב נמצאים במקלטים ומאפשרים לנו להמשיך באורח חיים תקין ומהנה".

"חיים את החיים שלנו כרגיל"

הביטחון ביכולות ההגנה של היישוב מאפשרת לתושבים להיות מוטרדים דווקא מדברים אחרים. "אם תשאל אותי אישית, מבחינתי שינסו בחמאס להיכנס, ואני מבטיח שהם יחזרו בשקיות שחורות ולא יהיו בני זיהוי", אמר מטר. "אני ממש מחכה להם בקוצר רוח. אני מקווה שלא יהיו עוד נופלים לצד שלנו, אבל אם יהיו נדע איך לזכור אותם, הן חיילים והן אזרחים. אבל אנחנו לא עסוקים בזה מכיוון שאנו בטוחים בעצמנו, יש לנו צוות חירום מצוין, דרוך ומאומן היטב לתת את השירות הלוגיסטי העורפי הטוב בישראל, וזה בדוק. ועכשיו מה שמעניין אותנו בכרם שלום זו הבריכה שעומדת להיפתח וחג השבועות הקרב ובא".

כיסין הסכימה ואמרה: "מבחינתנו, 'צוק איתן' נגמר. אנחנו חיים את החיים שלנו כרגיל. יש קליטה, הציבור גדל, את חלק מהאנשים זה יחזיר אחורה, אבל את רובם לא".

הפיגוע שתוכנן לקיץ היה אמור לכלול עשרות אנשי חמאס, שהיו אמורים לתקוף כמה מטרות ישראליות, אזרחיות וצבאיות, לאחר שיצאו ממנהרות תקיפה בהפתעה. הפיגוע נמנע בסופו של דבר בשל מחלוקות פנימיות בחמאס - הזרוע המדינית של חמאס סירבה לממש את התכנית, בעוד הזרוע הצבאית בראשות מוחמד דף רצתה בכך.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully