וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ב מתחיל להתקפל: סוף להחזקת ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר?

28.4.2015 / 18:32

מתנחלים שהגיעו למחות על המשך ההשתלטות על הישיבה גילו שלוחמי מג"ב כבר אינם ישנים במקום, ונערכים לעזיבה. לדברי אחד המפגינים, שוטר אמר לו: "אם תמשיכו להפגין - ישאירו אותנו פה". הפלסטינים חוששים מחידוש פעולות "תג מחיר"

צילום: אלחנן גרונר, עריכה: גדי וינסטוק

צה"ל מתקפל מהישיבה שנתפסה ביצהר? בעוד חודש, בסוף מאי, עשוי הצבא להתפנות מישיבת "עוד יוסף חי", אשר פונתה מתלמידיה לפני כשנה בעקבות החשד שיצאו ממנה מבצעי פעולות "תג מחיר". התושבים בהתנחלות, אשר מחו לאורך כל התקופה האחרונה על הפקעת המוסד מידיהם, הופתעו אתמול (שני) לגלות שהצבא למעשה עם "חצי רגל בחוץ".

תושבי יצהר קיימו אתמול, כפי שעשו כמה פעמים בשנה החולפת, צעדת מחאה לכיוון הישיבה, שמוקמה בה מחלקת מג"ב בעקבות אירועי אלימות חוזרים ונשנים באזור. ההחלטה על תפיסת הישיבה התקבלה באפריל בשנה שעברה על ידי שר הביטחון משה יעלון, וזאת בעקבות מקרים של ניקוב צמיגי כלי רכבי של צה"ל, השחתת המוצב ביצהר והתנכלות לפלסטינים. המקום נסגר מאז עבור תלמידי הישיבה ותושבי יצהר. הצו הוארך כמה פעם והוא אמור לפוג בעוד חודש.

בפעולת מחאה אתמול נגד תפיסת הישיבה השתתפו עשרות תושבים וילדים מההתנחלות. הם אחזו שלטים בגנות ההחלטה של מערכת הביטחון ויעלון, והגיעו עד לישיבה עצמה. הם נעצרו על פי הנוהל בשער הכניסה של מתחם הישיבה ולא הורשו להיכנס. בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים ילדים שמנסים להיכנס כמה פעמים דרך פרצה בגדר, שמוצאים מהמקום. למרות זאת, לאחר זמן מה, הם מורשים להיכנס לישיבה, וכך גם המבוגרים – לא לפני ויכוח קולני עם לוחמי משמר הגבול (מג"ב). המתנחלים שהו בבית המדרש במשך כשעה, התפללו, שרו ורקדו.

עוד בנושא
רבנים קראו לסרב פקודה: "תפיסת הישיבה ביצהר - חילול הקודש"
תושבי יצהר: "המדינה מטילה סנקציות רק עלינו"
המתנחלים נגד הקיצונים: "שיסתלקו מיצהר ויעזבו אותנו לנפשנו"

שוטרי יס"מ פושטים על ביתו של ראש ישיבת עוד יוסף חי הרב יוסף אליצור ביצהר. דובר יצהר,
כוחות מג"ב ביצהר/דובר יצהר

כשהיו שם, התפלאו המפגינים לגלות שכל הציוד הצבאי פונה מהמקום ושהשוטרים לא ישנים בישיבה כבעבר – אלא רק שומרים במשמרות. "קצין מג"ב במקום אמר לי: 'חבל לכם להפגין, בעוד שבוע אנחנו יוצאים מכאן. אתה רואה? כבר הוציאו את כל הציוד, את המיטות ואת הכול, אנחנו לקראת יציאה'", אמר א', שהשתתף בהפגנה אתמול. לדבריו, שוטר אחר הוסיף: "אנחנו עוד כמה ימים הולכים מכאן. אתם מזיקים לעצמכם, אם תמשיכו להפגין - ישאירו אותנו פה".

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי לפני יותר מחודש שונו הנהלים הצבאיים בנוגע לתפיסת המקום. השוטרים כבר לא מתחזקים בסיס בישיבה ולא ישנים בה, אלא בבסיס מג"ב בצומת תפוח, מרחק נסיעה של כרבע שעה משם. הציוד אכן פונה, ומתקיימות משמרות שמירה בלבד של כשישה שוטרים בכל שעות היממה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הפלסטינים חוששים שהמתנחלים ישובו לתקוף אותם

תושבי הכפר הפלסטיני בורין, שנמצא מתחת להתנחלות יצהר, הביעו חשש בעקבות מה שנראה כמו עזיבת מג"ב את הישיבה. "עד לפני שמג"ב תפסו את המקום היו המון בעיות. הרועים שהלכו עם הצאן שלהם לשטחים שלהם ליד יצהר הותקפו. חקלאים שבאו לעבד את האדמות הותקפו אף הם, והיו המון אירועים ובעיות. כל הפלסטינים סבלו מיצהר מכל הכיוונים. הפחד הגדול שאם מג"ב יעזבו, הכול יחזור על עצמו ואולי אפילו בצורה קשה יותר", אמר אחד התושבים בכפר הפלסטיני. תושב אחר התייחס לחשש מהצתות החלקות ואמר: "עכשיו מתחיל הקיץ, והכול מתייבש. אש קטנה שמודלקת, וכל החלקות נשרפות. אנחנו מפחדים מזה".

לטענתו, אין כל ספק שמעשי "תג מחיר" שהופנו כלפי פלסטינים בסביבה יצאו מהישיבה. הוא הוסיף: "מאז שמג"ב פה, יחסית שקט ורגוע. אין לנו מושג מה יהיה אם מג"ב יצאו מהישיבה". תושב פלסטיני נוסף ציין כי הוא ואחרים יפחדו לצאת לעבד את האדמות מאימת המתנחלים.

מישיבת עוד יוסף חי נמסר: "ישיבת 'עוד יוסף חי' מברכת את היהודים המשרתים במג"ב, ובצבא בכלל, שיזכו לעסוק במעשים טובים ובהגדלת האמון והכוח של עם ישראל מול אויביו, ולא ייקחו חלק במעשים של סכסוך ופירוד בין יהודים". בהתייחסם לתפיסת הישיבה אמרו אנשי הישיבה: "אנחנו מקווים שאכן ייגמר חילול ה' הגדול כאשר יהודים טועים וממלאים פקודות רשע של חילול בית המדרש וקודשי ישראל, ככלי שרת ביד אג'נדה שעוינת את הייחוד היהודי".

מגורם צבאי נמסר שאין שינוי בסטטוס הנוכחי.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully