וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים נגד הקיצונים: "שיסתלקו מיצהר ויעזבו אותנו לנפשנו"

7.5.2014 / 13:33

מעצר הצעירה שהביעה תמיכה בהרג חיילים העלה לכותרות שוב את ההתנחלות, אך בשומרון מתנערים מהדברים - ומגנים את הקיצונים. "לא יהיה מנוס שהישיבה והפריפריה הרוחנית יעזבו"

מערכת וואלה!

ההתנחלות יצהר שבשומרון עלתה היום (רביעי) שוב לכותרות – בעקבות צעירה בת 22 שכתבה כי "אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל" שמשתתף בפינוי לילי – ונראה כי לתושבים נמאס מההתבטאויות ומהמעשים הקיצוניים שמנוגדים לדעה הרווחת. בהנהגת המתנחלים ובקרב התושבים קראו היום לגרש מהמקום את הגורמים האחראים לעמדות ולמעשים קיצוניים, שמרבית היישוב מתנגד להם בתוקף.

החשודה מיצהר: "חולמת שטיל יפגע בילדי רמאללה"

עוד בוואלה! חדשות:
מחדל: פני הלוחמים מסיירת מטכ"ל ומשייטת 13 לא טושטשו
תיעוד: פיצוץ אדיר בבסיס צבא אסד הרג 40 חיילים
וינשטיין הורה לסגור את תיק הבדיקה נגד השר שלום

התושבים מוחים על הצבת פלוגת מג"ב ביישוב. שלומי גבאי
"אם השכן יזרוק את הזבל ליד הפח ולא בתוכו, יירו גם בו?" לוחמי מג"ב ביצהר/שלומי גבאי

"האנשים שקוראים לפגיעה בחיילי צה"ל פועלים בניגוד לעמדת הרוב המוחלט ביצהר, לרב היישוב ולמזכירות, וכן בניגוד לדעת ההתיישבות ביהודה ושומרון", אמר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה. "האנשים שקוראים לפגיעה בחיילים הם או פרובוקטורים או אנשים שטובת ההתיישבות ומדינת אינה לנגד עיניהם, אני מבקש מאנשים אלו לקום ולעזוב את יצהר ואת השומרון. מקומם אינו עמנו, ושיניחו לנו לנפשנו".

לצד זאת, מסיקה הביע צער על כך שהמשטרה מתעלמת מ"הסתה פרועה נגד המתנחלים", כלשונו. בהקשר זה הזכיר דברים שאמר פרופ' זאב שטרנהל מהאוניברסיטה העברית שקרא "לעלות על עופרה בטנקים", את אלה של הפובליציסט חיים ברעם שאמר "אני נגד המתנחלים אלחם גם בנשק", וכן התבטאות עבר של אסי דיין שהלך לעולמו בשבוע שעבר, שאמר על אנשי גוש אמונים כי "יום אחד הממשלה תצטרך לירות בהם". "אני קורא למשטרה לעצור לחקירה גם את המסיתים משמאל ולהפסיק להתיר את דמנו", אמר מסיקה.

אחד מתושבי יצהר מתח היום ביקורת חריפה על גורמים קיצוניים, ובהם ישיבת עוד יוסף חי. "בטווח הארוך לא יהיה מנוס שהישיבה והפריפריה יעזבו את היישוב", אמר. "אנשים איבדו את הברקסים שלהם, אין להם שום ראייה מרחבית". לדבריו, "אנשים שכועסים על מה שקורה כאן ועכשיו. ואם השכן יזרוק את הזבל ליד הפח ולא בתוכו, אז הם גם יירו בו? איפה צמח הטירוף הזה? ילדה שגדלה בבית אחר והיא אצלי ביישוב שנה-שנתיים, לא גדלה אצלי... יש ביישוב אווירה מרדנית ואנשים צעירים לא יודעים לפרש אותה נכון ולשים גבולות. זה מחיר חינוכי שיצהר מתחילה לשלם, שאולי היה נכון לשעתו, אבל יש לכך מחיר ולדעתי האווירה הזאת צריכה להשתנות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איפה צמח הטירוף הזה?". פוסט שפרסמה בפייסבוק הצעירה החשודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אותו תושב טען כי שני שלישים מהיישוב "רוצים לשנות את האווירה, והשליש של הישיבה והפריפריה הרוחנית שלה יצטרכו לעזוב, אבל לצערי כנראה שיהיו עוד עימותים בינינו". באשר להנהגת היישוב הוסיף: "המועצה יוצאת מגדרה כדי להוציא את הישיבה החוצה ומקשה עליה מבחינה מנהלתית את החיים. היישוב נגד הישיבה, ואני מקווה שהתהליכים האלו יזורזו ושזה יקרה בלי הנזק התדמיתי הכבד ליישוב והאמירה המזוויעה כשלעצמה".

במזכירות יצהר מיהרו להכחיש את הנטען בכתבה. "למרות ההתנגדות הנחרצת לאמירות כאלו, אין לנו שום כוונה לסלק את התושבים שהתבטאו כך ולא את הישיבה. היישוב פועל כדי שדברים כאלו לא יחזרו על עצמם ומנגד מוקיע את הרעש התקשורתי בנושא", נמסר. "לא שמענו הוקעה כזו שאנשי שמאל התבטאו בצורה חמורה כלפי המתיישבים. אנו קוראים למשטרה להפסיק ולרדוף את תושבי יצהר".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully