וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פיצוץ אדיר בבסיס צבא אסד הרג 40 חיילים

בסרטון שפורסם ברשת "אל-ערביה" מציגים המורדים בסוריה פיצוץ חריג בהיקפו של עמדה צבאית בבסיס הגדול ביותר של כוחות המשטר במחוז אידליב. העמדה מהווה קו הגנה אסטרטגי באזור

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

המורדים בסוריה העלו אמש (שלישי) לרשת תיעוד מיוחד, שפורסם ברשת "אל-ערביה", של פיצוץ חריג בהיקפו של עמדה של צבא אסד בעיירה מערת אל-נעמאן שבצפון-מזרח המדינה. לפי אנשי צבא סוריה החופשי, מדובר במבצע שכלל שבועות של תכנון ועבודה, במהלכם חפרו פעילי הארגון מנהרה מתחת לעמדה, המהווה למעשה מחסום הנמצא באחת הכניסות לבסיס של צבא אסד בוואדי דייף, שהוא הבסיס הגדול ביותר של כוחות המשטר במחוז אידליב. העמדה מהווה קו הגנה אסטרטגי של כוחות המשטר באזור. לטענת המורדים, בפיצוץ נהרגו כ-40 מחיילי צבא אסד.

עוד בוואלה! חדשות:
פיצוץ עז במחסן שמן באיראן: "נפגעים רבים"
בוקו חראם הניגרי: "התלמידות בידינו, נמכור אותן"
מצרים: חשש למקרה ראשון של מוות מנגיף ה-MERS

פיצוץ עז הרג עשרות מחיילי אסד במחוז אידליב בסוריה. סרטון חובבים/יוטיוב, צילום מסך
רגע הפיצוץ האדיר בבסיס כוחות אסד/צילום מסך, סרטון חובבים/יוטיוב

לפני כעשרה ימים הכריזו המורדים בסוריה על השתלטותם על המעוז האחרון של צבא אסד באזור קונייטרה, הסמוך לגבול עם ישראל. על פי הדיווח שפורסם ברשת "אל-ג'זירה", בהשתלטות המורדים על מוצב תל אחמר, אשר נמצא בין הערים קונייטרה ודרעא, נהרגו כ-20 חיילים מצבא אסד, ו-32 נוספים נפלו בשבי.

אולם, חרף הדיווחים האחרונים על הצלחות המורדים בשדה הקרב, באמצע החודש שעבר התקבלו כמה דיווחים על הצלחות משמעותיות דווקא של צבא נאמני הנשיא בשאר אסד, בהשתלטות מחדש על מעוזים של המורדים באזורים בעלי חשיבות אסטרטגית. למשל, לפני כשלושה שבועות דיווחו חיילי צבא סוריה ולוחמי חיזבאללה כי הם כבשו את העיירה הנוצרית מעלולא, הסמוכה לגבול לבנון, מידי מורדים איסלאמיסטיים, שחלקם שייכים לארגון ג'בהת אל-נוסרא המסונף לאל-קאעדה. העיירה היוותה נתיב אספקת נשק למורדים מלבנון אל תוך סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully