וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי יצהר נגד צה"ל: "מסע צלב נגד מקום קדוש"

12.4.2014 / 0:02

פלוגת מג"ב השתלטה על מבנה הישיבה בהתנחלות ימים ספורים לאחר ההתפרעות במקום, והתושבים זועמים: "זו בריונות שלטונית, גזל". יו"ר מזכירות יצהר: מחבלים זכו ליחס טוב יותר

שלומי גבאי

ימים ספורים לאחר שחיילי מילואים הותקפו ביצהר ואחרי הביקורת שנשמעה בצבא בעקבות כך, השתלטו אתמול (שישי) חיילי פלוגת משמר הגבול על מבנה ישיבת "עוד יוסף חי" בהתנחלות שבשומרון. החיילים יוצבו במקום לפחות בחודשיים הקרובים, שכן בידיהם צו של אלוף פיקוד מרכז המורה על תפיסת השטח עד ל-15 ביוני. תושבי המקום מתקשים לקבל את הצעד הדרמטי וטוענים שמדובר בעליית מדרגה במאבק נגדם. "הפכנו למשטרת המחשבות", סיפר אחד מתושבי המקום. "ניתן להגיב לפעולות שכאלה, אבל לא נגד מחשבות – וזה בדיוק מה שעושים כאן". לפי שעה, יש רק עצור אחד החשוד בהשחתת מוצב צה"ל בהתנחלות, לאחר שביומיים האחרונים שוחררו שישה מתוך שבעת החשודים.

למרות הכעס על הצעד הנוכחי, התושבים ממשיכים בשגרת יומם. מדי פעם מגיעים תושבים להסתכל מרחוק על מתחם הישיבה, שהפך למוצב צבאי. לדברי אחד התושבים, "צעד כזה לא היה אף פעם. לא ראינו את הצבא עושה כך למסגדים שיוצאים מהם הסתה ומחבלים. לא רחוק מהצומת של יצהר יש מסגד שהוציאו נגדו צווי הפסקת עבודה. בג"ץ אישר זאת, ולמרות זאת הבנייה הושלמה והוא אוכלס ונמצא בפעילות מלאה. רק נגד יהודים הצבא פועל ועושה מעשה כזה, משתלט על ישיבה והופך אותה למוצב צבאי".

אלימות ביצהר - כותרות נוספות:
אלוף פיקוד מרכז תקע אצבע בעיני המתנחלים
הוארך מעצר 5 חשודים; יעלון: "זה טרור"
חברי מזכירות יצהר: אם לא תיפסק האלימות - נתפטר

יצהר ביום שאחרי הצבת פלוגת המג"ב בהתנחלות. שלומי גבאי
אחרי ההשתלטות. יצהר, אתמול בבוקר/שלומי גבאי

מזכירות היישוב התכנסה בעקבות החלטתו של אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, ודנה בהשלכות הצו. נכון לעכשיו אין החלטות אופרטיביות. לטענתם, הישיבה הוזמנה לחדש את פעילותה בבית הכנסת המרכזי לאחר החג, והם שוקלים לבקש פיצוי על תפיסת השטח ואף לערער על ההחלטה. מוקדם יותר אתמול הפגינו כמה פעילים של "יש עתיד" בצומת יצהר נגד מעשי ההתפרעות האחרונים במקום, והמשטרה נאלצה לפנות אותם.

יושב ראש המזכירות של יצהר, משה שמעון, התייחס להשתלטות הצבאית וטען שצה"ל מפלה בין התושבים. "מסע הצלב שמנוהל בימים האחרונים נגד תושבי יצהר עושה את שלו, והמערכת ממשיכה להגיב בצורה חסרת פרופורציות", אמר. "השבוע ראינו בדליית אל-כרמל משטרת תנועה שבאה לאכוף את החוק וגורשה בבושת פנים, וראש הכפר עוד אמר שאם המשטרה רוצה להיכנס - היא צריכה לתאם. לא שמעתי את ראש הממשלה, נשיא המדינה, השר לביטחון פנים או את שר הביטחון. לא שמעתי על הריסת בנייה בלתי חוקית במקום". הוא הוסיף כי "לא נראה לי שמדינת ישראל חוותה צו שלוקח מוסד חינוכי, מפקיע אותו ומקימה בתוכו בסיס מג"ב. שימוש כל כך נלוז למקום כל כך מקודש. אין מילים בפינו, צו דרקוני".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעשה נלוז במקום קדוש". פלוגת המג"ב ביצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתו, אפילו מחבלים זוכים ליחס מקל יותר מאשר במקרה של יצהר. "במקרה של המחבל שרצח שלוש נשים ופצע עשרות בקפה אפרופו (פיגוע ההתאבדות בתל אביב ב-1997 – ש"ב), בית המשפט חייב שההריסה תהיה מדויקת, שחס ושלום לא ייפגע אף אחד - למרות שמדובר במשפחה של מחבל", הוסיף שמעון. "שר הביטחון ורשויות החוק בוחרים לשדר לנוער שהנה אנחנו גם עושים לכם 'תג מחיר'. לא שמעתי את חברת הכנסת סתיו שפיר וחבריה מוחים כנגד מעשים כל כך דרקוניים. אנחנו מתכוונים לבדוק ולהשתמש בכל הכלים החוקיים כדי לבטל את ההחלטה הדרקונית הזו".

"חילול הקודש"

הרב יוסי פלאי, מרבני ישיבת "עוד יוסף חי", כינה את פעולת הצבא "חילול הקודש" והצהיר כי תושבי המקום לא יישברו בקלות. "זו הפעם הראשונה שישראל עושה מעשה כזה חמור למקום שבו לומדים תורה, וכנראה בגלל זה. זהו מעשה של בריונות שלטונית המהווה גזל. יתרה מזאת, ההלכה קובעת שלבית מדרש יש קדושה; להשתמש בבית מדרש כמוצב צבאי זה חילול הקודש, מעשה שלא ייעשה", מחה פלאי. הוא הוסיף כי "חז"ל אומרים שהמלך הגרוע ביותר מבין מלכי יהודה היה המלך אחז, שאחז את דלתות בית המדרש. הוא סגר את בתי המדרש ואמר: 'לא תלמדו תורה'. האם זה מה שמדינת ישראל רוצה לעשות? שהמעשה יהיה הראשון בסגירת מוסדות תורה, סגירת ישיבות? התגובה שלנו היא כזו: 'כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ'".

לדבריו, הישיבה משגשגת על אף ניסיונות להכשיל אותה – ותמשיך כך גם בעתיד. "הישיבה פורחת ומתפתחת, מחנכים, מפיצים את התורה. למרות כל ההתנכלויות בשנים האחרונות, אנחנו ממשיכים. זה מה שנעשה גם עכשיו, הישיבה תמשיך ותפרח. אנחנו קוראים לכל מי שהתורה יקרה לו למחות על הפשע והאיוולת הזו ולהצטרף, להשמיע את קול התורה", מחה פלאי.

(עדכון ראשון: 18:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully