וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר 5 חשודים מיצהר; יעלון: "זה טרור"

10.4.2014 / 18:29

בית משפט השלום בירושלים הורה על הארכת מעצרם של חמישה מבין שבעת החשודים בפריצה למוצב צה"ל וחבלה בציוד שהיה בו. יעלון: "להתייחס לאירועים בהתנחלות כמו אל טרור"

צילום: מור שאולי, דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (חמישי) אחר הצהריים להאריך בחמישה ימים את מעצרם של חמישה מבין שבעת החשודים בהשחתת המוצב בהתנחלות יצהר שבשומרון בלילה שבין שני לשלישי. שניים אחרים שוחררו לביתם. כמו כן, מעצרו של הנער בן ה-16, החשוד שיידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בזמן שאלה פעלו להריסת מבנים בלתי-חוקיים במקום, הוארך עד מחר, ונער נוסף בן 16 גם הוא שנעצר בחשד לניקוב צמיגים שוחרר למעצר בית. הערב נעצר צעיר נוסף בחשד שהשתתף בהפרות הסדר במקום.

העימותים במקום החלו השבוע שעה שכוחות הביטחון הגיעו להרוס ארבעה מבנים בלתי-חוקיים בהתנחלות. במהלך הפעילות נתקלו הכוחות בהפרות סדר אלימות מצד חלק מהתושבים. מאות בני אדם יידו אבנים, הבעירו צמיגים וחסמו כבישים. שישה שוטרי משמר הגבול נפצעו קל במהלך העימותים, ואחד מהם נזקק לטיפול רפואי. הכוח במקום הגיב לעבר המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך אותו הלילה הושחת גם מוצב צבאי בהתנחלות. המתנחלים קרעו אוהל ומזרנים במקום והפכו את מתקן השירותים הניידים. חיילי המילואים ששהו במוצב נטשו את המקום.

אלימות ביצהר - כותרות נוספות:
חברי מזכירות יצהר: אם לא תיפסק האלימות - נתפטר
נתניהו על יצהר: "לפעול נגד הבריונים בכל הכוח"
המתנחלים תקפו והחיילים עמדו בצד: "היו חייבים להגיב"

יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
המוצב שהושחת ביצהר/יותם רונן

במהלך השבוע אירעו גם שתי תקריות שבהן נוקבו צמיגים של כלי רכב צבאיים ביצהר. באחד המקרים הרכב שהושחת שייך למפקד חטיבת שומרון, אל"מ יואב ירום, בעת שנפגש עם אחד ממנהיגי היישוב. שורת הפעולות נגד צה"ל ביצהר עוררה ביקורת ציבורית נוקבת והעלו דרישה לנקוט צעדים נגד פורעי החוק, גם בקרב מנהיגי היישוב. חברי מזכירות יצהר שלחו אתמול מכתב לתושבים, שבו הם הבהירו את עמדתם נגד פגיעה בכוחות הביטחון, ואף איימו להתפטר. "אם יתברר שאין לנו מנדט מהציבור להוציא את יצהר מהמקום האובדני בו היא נמצאת סביב עניין זה, איננו רואים טעם להמשך תפקודנו כמזכירות", כתבו.

שר הביטחון, משה יעלון, קיים היום בלשכתו דיון מיוחד בעקבות אירועי השבוע האחרון ביצהר. בדיון השתתפו גורמי צבא, שב"כ, משטרה ומערכת המשפט, ובסיומו התקבלו החלטות בנוגע לשורת צעדים כדי להילחם בתופעה. "מבחינתי מדובר בטרור, ואנחנו צריכים להתייחס לאירועים הללו כאל טרור", אמר יעלון במהלך הדיון. "זו תופעה בלתי נסבלת וחמורה ביותר, וצריך לעשות לה סוף. לכן, אנחנו פועלים ונפעל ביד קשה נגד העבריינים הללו. לא נעבור לסדר היום על הרמת יד על חיילים, שוטרים או פלסטינים תמימים, ומי שינהג כך ישלם מחיר. צריך לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לטפל בבעיה, ואני לא מתכוון לוותר בעניין הזה. מדינת ישראל היא הריבון והיא אוכפת חוק, ולא נאפשר לחזור למצב הקודם בו יש התנהלות אלימה נגד שלטון החוק וכלפי נציגיו, או כלפי תושבים פלסטינים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
"תופעה בלתי נסבלת". עוקב מים שצמיגיו נוקבו/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully