וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך יומיים: רכב צבאי הושחת ביצהר

אלמונים ניקבו צמיגים של כלי רכב צבאי ששימש חיילי מילואים שהיו בסיור שגרתי בהתנחלות. אתמול היה זה רכבו של מח"ט שומרון שצמיגיו נוקבו. צה"ל: "חציית קו אדום"

רכב צבאי הושחת ביצהר, אפריל 2014. גדליה - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
כלי הרכב שצמיגיו נוקבו, הערב ביצהר/מערכת וואלה! NEWS, גדליה - סוכנות תצפית

שוב השחתה של כלי רכב צבאי ביצהר: אלמונים ניקבו הערב (שני) צמיגים של כלי רכב צבאי של חיילי מילואים שהיו בסיור שגרתי בהתנחלות יצהר שבשומרון. צה"ל חוקר את נסיבות האירוע. מדובר באירוע השני מסוג זה תוך יומיים. אתמול היה זה הג'יפ של מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה יואב ירום, שצמיגיו נוקבו בהתנחלות - ולא בפעם הראשונה. מצה"ל נמסר הערב כי הוא "רואה בחומרה רבה אירועים מסוג זה. כל פגיעה במפקדי צה"ל וחייליו, בסדיר ובמילואים, העוסקים יום וליל בהגנה על תושבי מדינת ישראל הינה חציית קו אדום".

לדברי גורם צבאי באוגדת איו"ש, האירוע הערב מראה כי מדובר במגמה, ו"לא בחשבון אישי" מול מח"ט שומרון. הוא הוסיף כי חמור מאוד שחיילי מילואים שעוזבים את משפחותיהם ואת עבודתם לשלושה שבועות כדי להגן על התושבים במקום זוכים ליחס כזה.

הלילה נעצר נער בן 16 וחצי הלומד בישיבה "דורשי ייחודך" ביצהר בחשד לניקוב הצמיגים של רכבו של אל"מ ירום. המפלג לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י עצרה את הנער ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, שם הוא מתגורר. הערב שחרר בית משפט השלום בבירה את הנער למעצר בית בן חמישה ימים.

עוד בוואלה! חדשות:
"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"
ליברמן: "ייתכן שיהיה ראש ממשלה דובר רוסית"
תיעוד: רוכבת קטנוע התנגשה ברכב, מצבה בינוני

רכבו של מח"ט שומרון יואב ירום שהגיע לביקור ביצהר. אפריל 2014. דובר צה"ל
הג'יפ של אל"מ ירום, אתמול ביצהר/דובר צה"ל

אביו של הנער אמר לאחר הדיון בבית המשפט: אנחנו לא מתייחסים לכך בחיוב. המעשה שנעשה - זו לא דרכנו". האב מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ואמר: "המשטרה עוצרת אדם סתם וללא ראיות, אין לי מושג על סמך מה הם עצרו אותו. אפילו השופט ציין כי מדובר בראיות חלשות, ולכן הוא שחרר אותו. אבל בכל מקרה לפעול בצורה כזו, להוציא באמצע הלילה נער צעיר מהמיטה, זו התנהגות לא הולמת ורק מרחיקה את הנערים ממוסדות המדינה".

צמיגי הג'יפ של מפקד החטיבה נוקבו אתמול בבוקר בעת שביקר ביצהר. הפעולה נעשתה ככל הנראה במחאה על הריסתם של שלושה מבנים בשבוע שעבר בגבעות הסמוכות להתנחלות. ירום הגיע למקום עם מי שעתיד להחליפו בתפקיד באוגוסט הקרוב, סגן-אלוף שי קליפר, ונפגש עם יהודה ליבמן, תושב יצהר ומהנהגת היישוב. כשהם יצאו מהפגישה, מצאו השניים שהצמיגים נוקבו. תושבי היישוב הגיעו למקום וסייעו להחליף את הצמיגים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע ואמר כי הממשלה והרשויות יפעלו "באפס סובלנות נגד מי שפוגע בחיילי צה"ל ומפקדיו. המפגעים יתנו את הדין על המעשה הנפשע". שר הביטחון משה יעלון התייחס אף הוא לאירוע וקרא לו "טרור לכל דבר". "עלינו לעקור מהשורש תופעות שכאלו ולהילחם בהן מלחמת חורמה. לא נאפשר לקבוצה קיצונית, שולית ואלימה להרים יד על שלטון החוק, לשבש את חיינו ולאיים על מפקדי וחיילי צה"ל, ונפעל נגדה בכל האמצעים שהחוק מתיר לנו כדי להושיב את חבריה מאחורי סורג ובריח".

אל"מ ירום נחשב בעיני רבים ביצהר כגורם שפוגע בהתיישבות, ואין זו הפעם שרכבו מושחת בהתנחלות. לפני שלושה חודשים הוא חווה אירוע דומה, כשצמיגי רכבו נוקבו בעת שהיה בפגישה שגרתית עם מזכירות היישוב ביצהר.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully