וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתקיפה אנטישמית בפריז: שלושה צעירים היכו בעל מרכול

"חשבתי שהם יהרגו אותי", סיפר קורבן התקיפה, בן 53, "הם אמרו: דקור את היהודי". לדבריו, קבוצת צעירים התנפלה עליו בצאתו מבית הכנסת ביום שבת, והוא הוכה באכזריות תוך איומים בסכין ויריקות. המשטרה פתחה בסריקות

שוטרים בפריז, צרפת. AP
שוטרים בפריז, בחודש שעבר/AP

משטרת פריז חוקרת תלונה של גבר יהודי, שהתלונן כי שלושה צעירים היכו אותו שלשום (שבת) בצאתו מבית כנסת בצפון העיר. על פי דיווח בעיתון "לה פריזיאן", התקיפה אירעה בשכונת סן-אואן. מהתלונה עולה כי צעיר כבן 25 עקב אחרי האיש, וכינה אותו "יהודי מלוכלך". הוא בעט בו וגרם לו לחבלות, ולאחר מכן ירק עליו ואיים עליו בסכין. "הייתי בטוח שהם יהרגו אותי", סיפר האיש, שזוהה בשם סלומון.

בתחילה, ניסה המותקף להתגונן, אך שני גברים נוספים שהצטרפו אל התוקף הראשון היכו אותו גם הם. הקבוצה נסוגה בתום מאבק פיזי, והמשטרה מנסה לאתר את השלושה. המתלונן הוא גבר בן 53, המתגורר בפריז זה 15 שנה, ומחזיק בבעלותו מרכול בעיר.

עוד בוואלה חדשות:
צרפת נלחמת באנטישמיות: "לא לפחד להיות יהודי"
ערב יום השואה: עלייה חדה במספר התקריות האנטישמיות בעולם
מרכול יהודי הושחת בדנמרק, על הקיר נכתב: "יהודים חזירים"

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס במסיבת עיתונאים אחרי הבחירות המקומיות, 29 במרץ 2015. רויטרס
"הגזענות גדלה באופן בלתי נסבל במדינה שלנו". ואלס/רויטרס

מעדותו של האיש, שצוטטה ב"לה פריזיאן", עולה כי שלושת התוקפים בעטו בו ברגליו ובגבו. "שמעתי אותם אומרים: קדימה, דקור אותו, את היהודי", סיפר האיש. "דיממתי מכל עבר. אני מבולבל וחרד, ומפחד כעת לצאת מהבית", העיד, "אני שרוי בטראומה מוחלטת".

לפני עשרה ימים הכריז ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, על יישומה של תכנית חדשה למלחמה בגזענות ובאנטישמיות במדינה. לתכנית יוקצו מאה מיליון אירו על פני שלוש שנים, והיא מגיעה בתגובה למתקפת הטרור בפריז, שגבתה את חייהם של 17 בני אדם. "גזענות, אנטישמיות, שנאת מוסלמים, זרים והומופוביה גדלות באופן בלתי נסבל במדינה שלנו", אמר ואלס.

תקיפות על רקע אנטישמי כמעט והוכפלו במדינה בשבעת החודשים הראשונים של 2014 – כך מסר לפני כמה חודשים ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת. בסך הכול נרשמו 529 מעשים או איומים אנטישמיים עד סוף יולי 2014, לעומת 276 מקרים בכל 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully