וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכול יהודי הושחת בדנמרק, על הקיר נכתב: "יהודים חזירים"

אלמונים ניפצו את חלון המרכול הכשר, שממוקם בבירה קופנהגן, וריססו את הכיתוב האנטישמי על הקיר. משטרת דנמרק פתחה בחקירת האירוע. "כל ונדליזם הוא חמור, אבל כשזה מגיע למקום כזה – אנחנו מתמקדים בכך יותר"

אבטחה מחוץ לבית הכנסת בו אירע פיגוע – קופנהגן, דנמרק, 15 בפברואר 2015. AP
כוחות משטרה בזירת פיגוע הירי בקופנהגן בפברואר/AP

מרכול יהודי הושחת בקופנהגן, בירת דנמרק, בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי) – כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. על פי הדיווחים, אחד מחלונות החנות היה שבור והכיתוב "יהודים חזירים" רוסס על הקיר. "כל ונדליזם הוא חמור, אבל מובן שכשזה מגיע למיקום הספציפי הזה, אנחנו נתמקד בזה יותר", אמר חוקר המשטרה קנת ינסן. במשטרה מאמינים כי החלון נשבר כתוצאה מאבן שהושלכה עליו. נפתחה חקירה בנושא, ונערך חיפוש בתוך החנות.

לפני כחודשיים אדם פתח בירי לעבר בית כנסת בעיר, הרג את דן אוזן, צעיר יהודי בן 37, ופצע שניים נוספים. אוזן היה אחראי על אבטחת בית הכנסת. יצחק לוונטל, שליח חב"ד בבירה הדנית, סיפר שבעת הירי התקיימה במקום מסיבת בת מצווה, שבה נכחו כ-80 איש. "הייתי בבית הכנסת הגדול חצי שעה לפני שזה קרה, יצאתי משם והלכתי הביתה. ואז צלצלו אליי ואמרו לי שיש ירי", סיפר לוונטל. "הבנתי שזה מצב בעייתי, כי באותה שעה התקיימה שם חגיגת בת מצווה".

דן אסמונס, דובר הקהילה היהודית בדנמרק, סיפר אז כי "כל הקהילה היהודית בהלם", וחשף כי הרשויות במדינה הזהירו את אנשי הקהילה מפני האפשרות של אירועי טרור נגד מוסדות יהודיים. "הוזהרנו גם אחרי טולוז (הפיגוע בבית הספר היהודי בעיר שבו נהרגו ארבעה בני אדם ב-2012) וגם אחרי האירועים האחרונים בפריז, שדברים כאלה יכולים לקרות בדנמרק", אמר.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
מחלץ לאולפן וואלה: לא רק חוסר מזל, אלא גם חוסר אחריות של מטיילים
הותר לפרסום: הילדה שני מריל היא בת ה-12 שנספתה בתאילנד
תיעוד: חיילים "פתחו שולחן" במאחז בלתי חוקי בניגוד לפקודות

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully