וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכר מצא "מפלצת ים" פרהיסטורית בחווה שלו

איכר אוסטרלי מצא באדמתו לסת מאובנת ענקית של יצור ים מלפני 100 מיליון שנה, "אורכו הגיע ל-12 מטרים והוא היה ניזון גם מכרישים"

ד"ר טימוטי הולנד עם הלסת השלמה של הקרונוזאור. Patricia Woodgate,
ד"ר טימותי הולנד והלסת העצומה של הקרונוזאור/Patricia Woodgate

רוברט האקון, איכר מאוסטרליה, טיפל בעצי השיטה שבחווה שלו כשלפתע הבחין באבנים משונות מבצבצות מהאדמה. כשבחן אותן הבין שאלו מאובנים של יצור פרהיסטורי - או ליתר דיוק - הקרונוזאור, אחד הזוחלים הימיים הגדולים ביותר שחי אי פעם, שנכחד עם הדינוזאורים. "במבט ראשון חשבתי שמדובר בקליפות מאובנות של שבלולים אז לא התייחסתי לזה", סיפר האקון, שהחווה שלו נמצאת בסמוך לעיר נילה, בקווינסלנד, "נסעתי משם אבל אחרי עשר דקות, סקרנותי גברה עליי והחלטתי לחזור לשם כדי לבחון את המאובנים מקרוב. כשהתחלתי לחפור ראיתי שמדובר בעצמות ענקיות. לא האמנתי למראה עיניי".

האקון גילה כי מצא מאובנים של הלסת התחתונה של הקרונוזאור, יצור שחי לפני 100 מיליון שנה, והצליח להרכיבם בזכות שיתוף פעולה של ד"ר טימותי הולנד, מנהל מוזיאון הקרונוזאור קורנר. "אם גודלה של הלסת לא מספיק מפחיד אתכם, אתם יכולים להסתכל על החריצים הגדולים המופיעים על גבי הלסת התחתונה. אלו הכילו את השיניים העצומות שהיו בלסת העליונה", סיפר ד"ר הולנד בהודעה רשמית, "אני בספק אם חיות הצליחו לחמוק בחיים מהלסתות הענקיות של היצור הזה".

רוברט האקון מצא מאובנים של קרונוזאור בחווה שלו. Kronosaurus Korner,
האיכר רוברט האקון חשב שמדובר במאובנים של שבלולים - והופתע לגלות עד כמה הוא טעה/Kronosaurus Korner

הקרונוזאור היה שליט הים הגדול של אוסטרליה בתקופת הקרטיקון התחתון (תקופה שהחלה לפני 145 מיליון שנה ונמשכה עד לפני 97 מיליון שנה). הוא היה שייך לקבוצה של זוחלים ימיים פרהיסטוריים קצרי צוואר הנקראו פלזיוזאור, ואורכו מוערך בין 9 ל-12 מטרים. הוא היה טורף צבים, דיונונים ענקייים ואפילו כרישים, "הלסת התחתונה שנמצאה היא השלמה ביותר שנמצאה עד כה", הסביר הולנד, "בזכותה אפשר לראות בבירור איך נראתה הלסת של הקרונוזאור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
איור של קרונוזאור. Lisa Wallace/Kronosaurus Korner,
כך מעריכים החוקרים נראה הקרונוזאור/Lisa Wallace/Kronosaurus Korner

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully