וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרוקו התגלה יצור ימי ענק: לובסטר בגודל של בן אדם

מאובן של לובסטר עתיק שחי מתחת לפני הים לפני 480 מיליון שנה נמצא במרוקו - ואורכו מגיע לשני מטרים. "זה היה אחד מבעלי החיים הגדולים ביותר באותה תקופה"

אהבתם? תנו לנו לייק

לובסטר בגודל בן אדם. AP
ככה נראה הלובסטר באורך 2 מטרים שחי לפני 480 מיליון שנה, לפי הדמייה שיצרו החוקרים/AP

ארכיאולוגים גילו שלפני 480 מיליון שנה חיו מתחת לפני הים לובסטרים ענקיים בגודל בן אדם. המאובן שעזר להם להגיע למסקנה הזאת נמצא במרוקו ומתברר שהוא שייך ליצור פרהיסטורי ממשפחת האנומלוקרידידס, שהיו האבות הקדמונים של הסרטנים, החרקים והעכבישים של ימינו.

כמו הלוויתנים, הלובסטרים העתיקים הם ממשפחת "מסנני המזון" - המעבירים מים דרך גופם ומפיקים ממנו את המזון הדרוש להם. הלובסטרים לכדו חלקיקים זעירים של מזון באמצע האיבר המכוסה בשלד שעל ראשם. יתכן כי מדובר ב"מסנן המזון" הענק העתיק ביותר שנמצא אי פעם. "זה היה אחד מבעלי החיים הגדולים ביותר באותה תקופה, והם מילאו תפקיד אקולוגי חשוב, שלא נעשה על ידי אף בעל חיים אחר", סיפרה ד"ר אליסון דיילי מאוניברסיטת אוקספורד ל"דיילי מירור" הבריטי, "מלבד הלוויתנים, מסנני המזון הניזונים כך הם בדרך כלל קטנים יותר ונמצאים על קרקעית הים. הלובסטר הזה, שאורכו הגיע ל-2 מטרים, היא הדוגמא העתיקה ביותר למסנני מזון ענקיים ששוחים בחופשיות בים".

מאובן של לובסטר ענק שהתגלה במרוקו. Peter Van Roy, Yale University, אתר רשמי
המאובן נמצא במצב טוב ובצורתו התלת מימדית/אתר רשמי, Peter Van Roy, Yale University

ממצאי המחקר פורסמו ביום רביעי במגזין "Nature", שם נכתב כי המאובן נקרא בשם "בנמואלה" על שמו החוקר שמצא אותו, מוחמד בן מואלה. על אף השנים, המאובן נמצא במצב טוב ובצורתו התלת ממדית (כאשר מאובנים רבים נמצאים בצורה שטוחה). הממצא הנדיר הזה מאפשר לחוקרים לקבל תובנה אנטומית ברורה יותר על הלובסטרים העצומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully