וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו זקוקים לעזרתכם": האם ש"ס מגייסת כסף בשבת?

20.4.2015 / 20:00

מפעילי קו טלפוני בתשלום, שפועל לכאורה בשם המפלגה, פנו לבעלי מספרים השמורים במאגר המערכת וביקשו לחייג לקו לפני השבת ולא לנתק כדי לגרוף כסף על חשבונם. "רק אם אלפי מאזינים יעשו כך, זה יעזור לנו". בש"ס מכחישים קשר לכך

צילום: ShutterStock, עריכה: יאיר דניאל

ש"ס מגייסת כסף בשבת? מפעילי קו מידע טלפוני בתשלום, שפועל לכאורה בשמה של המפלגה, ביקש ולאחרונה מבעלי מספרים השמורים במערכת לחייג לקו קודם כניסת השבת ולא לנתק את הטלפון - זאת, כדי שיוכל לגרוף כסף נוסף על חשבון דקות המחייגים. על אף שבתקופת הבחירות עובדי הקו פעלו מתוך מטה הבחירות של המפלגה, בש"ס אמרו בתגובה כי הקו לא שייך אליהם בשום צורה.

בהודעה שנשלחה לאחרונה לקווי טלפון של חרדים שנמצאים במאגר המערכת, נאמר: "זוהי הודעת מערכת של 'קול סיני, קו המידע של תנועת ש"ס'. בעזרת השם, בתחילת השבוע הבא, הקו ישודרג באופן משמעותי. אנו זקוקים לעזרתכם כאשר הקו נכנס לחובות עקב ההוצאות השוטפות, נבקש מכל המאזינים להשאיר את הטלפון דולק עם כניסת השבת כאשר אחרי שעתיים הוא יתנתק. רק אם אלפי מאזינים יעשו כך, זה יעזור לנו באופן משמעותי קצת לכסות את החובות וההוצאות הרבות כדי שנוכל להמשיך ולעזור לכם".

עוד ידיעות בוואלה חדשות
המשפחות שנוטשות את הים של חיפה כדי להמשיך לחיות
גילויים חדשים: כך חדר המרגל אלי כהן לסוריה
דיווח: ספינה נוספת התהפכה בים התיכון, עשרות טבעו למוות

האם קו טלפון של ש"ס מגייס כספים בשבת?. ShutterStock
"אנו זקוקים לעזרתכם"/ShutterStock

במגזר שלרבים ממנו אין אינטרנט, שלא לדבר על טלוויזיה, ושהרדיו והעיתונים מספקים תמונה חד-צדדית ומגמתית, קווי המידע, המכונים במגזר החרדי "קווי נייעס", נחשבים לסוס מנצח. הצרכן מקבל דיווח חדשותי בלתי-פוסק בזמן אמת, והרווח הכלכלי לבעלי הקווים ומפעיליו מגיע מכל דקת האזנה שבה הצרכן נפרד מכמה עשרות אגורות. כך גם בתקופת הבחירות, הפעילו גורמים קו מידע ייחודי בשם המפלגה שהמשיך לפעול גם אחרי הבחירות.

הבקשה לחייג קודם כניסת השבת מעוררת בעיה הלכתית קשה מאוד. הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים, הסביר לוואלה חדשות כי מבחינת המחייג אין בכך בעיה של חילול שבת, אך עם זאת, "האדם שמקבל את הכסף, כלומר מפעיל הקו, הוא נהנה ממעשה שבת – דבר שהוא אסור באופן ודאי". מעבר לכך, ציין הרב שלזינגר, "יש פה בעיה מוסרית של גניבת דעת, כי החברה הסלולרית נתנה לאדם חבילה של דקות במחיר מסוים לצורך שיחותיו האישיות, ולא לצורך רווחים של אדם אחר".

מש"ס נמסר בתגובה: "לתנועת ש"ס אין כלל קו מידע. הקו המוזכר אינו שייך בשום צורה ואופן לתנועה לא במישרין ולא בעקיפין. ככל שהסיפור מובא נכון, אנו מורים למפעיליו להפסיק לאלתר להשתמש בשם התנועה".

  • עוד באותו נושא:
  • ש"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully