וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינה נוספת התהפכה בים התיכון, עשרות טבעו למוות

ארגון ההגירה הבינלאומי קיבל קריאת חירום משלוש ספינות שנקלעו למצוקה במיקום לא-ברור. אחת הספינות עמוסה ב-300 נוסעים, והמתקשר על סיפונה דיווח כי 20 מהם כבר מתו. אמש טבעו מאות מהגרים מצפון ללוב

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

ארגון ההגירה הבינלאומי (IOM) הודיע כי משרדיו ברומא קיבלו הבוקר קריאת מצוקה משלוש ספינות בים התיכון, שנקלעו למצב חירום. לדברי הארגון, בשיחה מאחת הספינות נמסר כי היא עמוסה ב-300 נוסעים, וכי 20 מנוסעיה כבר נספו. לא נמסרו פרטים נוספים ולא ברור היכן נמצאת הספינה. דובר נוסף של הארגון מסר כי למשמרי החופים הרלוונטיים "אין משאבים לערוך חיפושים באזור ברגע זה".

מוקדם יותר הבוקר, אתר חדשות יווני פרסם תיעוד של ספינת מהגרים שטבעה מול חופי רודוס. שלושה מהם נספו. לצפייה בסרטון:

טביעת ספינה מול חופי רודוס, יוון – 20 באפריל 2015. יוטיוב, צילום מסך
מהגרים שטבעו הבוקר מול חופי רודוס/צילום מסך, יוטיוב

היום ייפגשו שרי החוץ ושרי הפנים של האיחוד האירופי בלוקסמבורג, כדי לדון במשבר ההגירה לאירופה. זאת, בעקבות טביעת הספינה מול חופי לוב אתמול, שעליה היו כ-700 בני אדם. הספינה ככל הנראה עשתה את דרכה מלוב לאי האיטלקי למפדוזה, ופחות מ-30 בני אדם חולצו בחיים.

הארגון הבינלאומי להגירה העריך כי כ-20 אלף מהגרים הגיעו לחופה של איטליה השנה. זהו מספר נמוך יותר מהתקופה המקבילה אשתקד, אולם מספר המהגרים שאיבדו את חייהם בדרך הוכפל כמעט פי תשעה. בשבוע שעבר דווח כי כ-400 מהגרים נהרגו בניסיון להגיע לאיטליה מלוב כשספינתם שקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully