וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בים: חשש כבד לחיי 700 מהגרים שטבעו בדרך לאירופה

19.4.2015 / 11:19

איטליה ומלטה הכריזו על מצב חירום ופתחו בחיפושים נרחבים מצפון ללוב, אחרי שספינה שהובילה מאות בני אדם התהפכה בדרכה לאי למפדוזה. רק בשבוע שעבר נספו 400 מהגרים בתקרית דומה

כלי תקשורת במלטה מדווחים על חשש כבד לחייהם של עד 700 בני אדם, שהיו בספינה שהתהפכה לפנות בוק (ראשון) לחופי לוב.

על פי דיווח בעיתון "טיימס אוף מלטה", רק 28 בני אדם חולצו מהספינה הטובעת, שהבריחה מהגרים מצפון אפריקה לאירופה, ככל הנראה דרך האי האיטלקי למפדוזה. הספינה טבעה כ-200 ק"מ מדרום לאי, וכ-30 ק"מ מצפון לחופי לוב.

קרבתו של האי למפדוזה לאפריקה הפכה אותו ליעד פופולרי עבור מהגרים, ובשנים האחרונות מתו אלפים מהם בדרכם למקום. לעתים קרובות סוחרים אפריקנים משיטים פליטים לאי בספינות מסוכנות, ופעמים רבות נאלצים הפליטים לשחות דרך ארוכה מהסירה אל האי עצמו.

על פי הדיווחים המקומיים, הספינה הובילה בין 500 ל-700 בני אדם. היא ככל הנראה התהפכה אחרי שהנוסעים מיהרו לצד אחד, כדי למשוך את תשומת לבה של ספינה מסחרית שחלפה באזור.

לקריאה נוספת
מסע הייסורים של המהגרים המחפשים התחלה חדשה באירופה
ההגירה דרך הים סודקת לאט לאט את חומות המבצר האירופי / דעה
חילוקי דעות באירופה הובילו לצימצום הסיורים אחר טובעים בים התיכון

פינוי גופות מהגרים שטבעו בדרך מאפריקה לאיטליה – למפדוזה, 9 בפברואר 2015. רויטרס
פינוי גופות מהגרים בלמפדוזה בטביעת סירה בחודש פברואר/רויטרס

ספינות של משמר החופים האיטלקי ושל צבא מלטה הכריזו על מצב חירום, ויצאו בשעות הלילה למבצע חיפושים נרחב. דובר משמר החופים האיטלקי אמר כי החיפוש מתמקד במים הטריטוריאליים של לוב, והעריך כי מבצע החילוץ יהפוך בהמשך היום "למבצע לאיתור גופות".

בשבוע שעבר נספו כ-400 מהגרים לחופי לוב, כשהספינה שהפליגו בה התהפכה בים התיכון, בדרכה לאירופה.

צוותים של האיחוד קיבלו בשנה שעברה את האחריות לסיורים בים התיכון מידי איטליה, שהפסיקה את הסיורים אחרי שמאות מהגרים מתו מול חופי למפדוזה ב-2013. לדברי האו"ם, משמר החופים האיטלקי נהג להתקרב גם לחופי לוב, בעוד שספינות האיחוד האירופי אינן נוהגות להתרחק מחופי איטליה, ולכן "מפספסות" מקרי טביעה רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully