וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: יותר מ-200 מהגרים טבעו ומתו בדרך לאיטליה

שתי הסירות הובילו מאות בני אדם מלוב, וטבעו במזג האוויר הסוער. 9 גברים בלבד ניצלו, ומעדותם עולה שסירה נוספת, עמוסה בנוסעים, עדיין לא נמצאה. האפיפיור נשא תפילה לזכר הקורבנות

פינוי גופות מהגרים שטבעו בדרך מאפריקה לאיטליה – למפדוזה, 9 בפברואר 2015. רויטרס
פינוי גופות מהגרים באי למפדוזה, שלשום/רויטרס

האו"ם מעריך כי לפחות 200 בני אדם מתו בדרכם מלוב לאיטליה, אחרי ששתי סירות הגומי שהובילו אותן התהפכו בים התיכון. מעדויות הניצולים עולה כי יותר מ-100 בני אדם נעדרים בסירה שלישית שטרם אותרו עקבותיה, ויש חשש שמניין המתים עוד יזנק.

נציבות האו"ם לפליטים (UNHCR) מסרה כי "תשעה גברים בלבד ניצלו אחרי ששהו ארבעה ימים בים". הם פונו הבוקר לאי למפדוזה. בתקרית נוספת, הקשורה גם היא לסירת מהגרים שעשתה את דרכה מאפריקה לאיטליה, דיווח אתמול משמר החופים האיטלקי על מותם של 29 גברים שקפאו למוות בסירה שחילצה אותם. הגברים היו חלק מקבוצה של 105 בני אדם, והם שהו 18 שעות בסיפון הפתוח של הסירה האיטלקית, שלא הייתה מצוידת לאסוף כמות כה גדולה של ניצולים.

סיורי החיפוש בים התיכון צומצו מאז האסון בלמפדוזה

האפיפיור פרנציסקוס התפלל הבוקר בוותיקן לזכר הקורבנות. בנאום שנשא בכיכר פטרוס, אמר פרנציסקוס כי שמע בעצב על "החדשות האחרונות המגיעות מלמפדוזה. האי, המסמל את הגבול הדרומי ביותר של איטליה, מהווה יעד פופולרי עבור מהגרים המחפשים חיים חדשים באירופה. לדברי האו"ם, מזג האוויר הסוער בים התיכון גורם מדי שנה למותם של אלפי מהגרים המנסים לחצות את המים במסלול זה, ונאלצים לשלם אלפי דולרים למבריחים מפוקפקים.

בתוך כך, נציבות האו"ם לפליטים מתחה ביקורת קשה על מדיניות החילוץ החדשה של האיחוד האירופי, שנכנסה לתוקף בשנה שעברה, וטענה כי היא אינה יעילה בהצלת חיים. צוותים של האיחוד קיבלו את האחריות לסיורים בים התיכון מידי איטליה, שהפסיקה את הסיורים אחרי שמאות מהגרים מתו מול חופי למפדוזה ב-2013. לדברי האו"ם, משמר החופים האיטלקי נהג להתקרב גם לחופי לוב, בעוד שספינות האיחוד האירופי אינן נוהגות להתרחק מחופי איטליה, ולכן "מפספסות" הרבה מקרי טביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully