וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חיילים יועמדו לדין בגין ירי שממנו נהרג נער פלסטיני

16.4.2015 / 22:59

הפרקליטות הודיעה כי תעמיד לדין את שני החיילים החשודים במעורבות בירי שממנו נהרג סמיר עוואד בן ה-16 במהלך עימותים ליד רמאללה ב-2013. העבירות שבהן יואשמו מעשה פזיזות ורשלנות בכלי ירייה - ולא עבירות המתה

חיילים, אפריל 2015. ערן גילווארג
שני החיילים כבר השתחררו מצה"ל/ערן גילווארג

שני חיילי צה"ל יועמדו לדין בגין הירי שממנו נהרג הנער הפלסטיני סמיר עוואד במהלך עימותים ליד רמאללה לפני יותר משנתיים. הפרקליטות הודיעה כי תעמיד את השניים לדין בכפוף לשימוע בעבירות של מעשה פזיזות ורשלנות בכלי ירייה. מדובר בעבירה מינורית מסוג עוון (ולא מסוג פשע) שהעונש עליהן המקסימלי עליהן הוא שלוש שנים. ההחלטה התקבלה לאחר שעל השניים שהשתחררו לפני שנה לא חל חוק השיפוט הצבאי ולכן ינוהל מולם תיק פלילי רגיל בפרקליטות מחוז מרכז.

עוואד, בן 16 במותו, נהרג מאש צה"ל במהלך עימותים שפרצו בין מפגינים פלסטינים לחיילים בכפר בודרוס ב-15 בינואר 2013. מחקירה ראשונית עלה חשד לטיוח מצד הכוח שפעל במקום, ששינה את גרסתו וטען תחילה שלא השתמש באש חיה, אולם לאחר הדיווח על מותו של עוואד הודה בשימוש באש חיה. גורמים בצה"ל אמרו לאחר האירוע כי נראה שהתגובה לא הייתה לפי נוהלי הפתיחה באש המקובלים בגזרה, מאחר שלא נשקפה סכנת חיים לחיילים בשטח.

עוד בוואלה חדשות:
פינטו על הרשעתו בשוחד: "השטן בכבודו ובעצמו נלחם בנו"
צרות של עשירים: מחסני הסמים של המשטרה מלאים עד אפס מקום
ארה"ב: "מכירת הנשק לאיראן מראה שרוסיה פשוט נואשת לכסף"

מאחר שעד היום לא ידוע מי משני החיילים היה זה שהירי שלו פגע בעוואד, יזומנו שניהם לשימוע אולם לפי שעה לא ניתן לקבוע כי אחד מהם גרם למוות. לכן, ככל הנראה לא יועמדו לדין בעבירת המתה.

ארגון בצלם עתר לפני שנה לבג"ץ עם אחמד עוואד, אביו של סמיר, ודרש כי הפרקליט הצבאי הראשי יחליט אם להעמיד לדין את החיילים שהרגו את בנו או יסגור את התיק. "זהו שפל חדש בזילות שמפגינות הרשויות כלפי חיי פלסטינים בשטחים", אמרו בבצלם בעקבות ההחלטה להעמיד את החיילים לדין בעבירות הקלות. "הפרקליטות שלחה היום לאנשי כוחות הביטחון בשטחים מסר ברור: אם תהרגו פלסטינים שלא מסכנים איש, נעשה הכול כדי לטייח ולוודא שהדבר יסתיים בלי מתן וחשבון. הרג של נער פצוע ונמלט שלא סיכן איש ביריות בגבו איננו 'מעשה פזיזות ורשלנות'. הפער בין חומרת המעשים לקולת העבירה בכתב האישום בלתי נתפס ומקומם".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully