וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש ממשיך להתקדם בעיראק - בזמן שראש הממשלה מבקר בארה"ב

כוחות "המדינה האיסלאמית" מתקדמים לעבר העיר רמאדי, בירת מחוז אל-אנבאר הנחשבת לאחד מהמוקדים החשובים שעדיין נמצאים בשליטת הממשל. ראש ממשלת עיראק הנמצא בארצות הברית צפוי לבקש סיוע של מיליארדי דולרים שיסייע במאבק בארגון הקיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

בזמן שראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, נמצא בביקורו הראשון בארצות הברית, נמצאת העיר רמאדי, בירת מחוז אנבאר, תחת איום משמעותי של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שכבר שולט על רוב המחוז שנמצא במערב המדינה. דאעש כבר הצליח להשתלט על אזורים נרחבים מצפון לעיר, והיום דווח כי השתלט על עוד כפר הנמצא רק חמישה קילומטרים מצפון לרמאדי.

לפי הודעת גורמים רשמיים מהאזור, מאות משפחות ברחו מהכפר אלבו ראנם לאחר שכוחות הצבא העיראקי במקום הותקפו במהלך הלילה על ידי לוחמי דאעש ונסוגו מהאזור. "איפה בגדאד? איפה אל-עבאדי?", תהה פתחי עיסאווי, סגן ראש מועצת מחוז אל-אנבאר המתגורר ברמאדי. לדבריו, ייתכן ותוך כמה שעות יכבוש הארגון הקיצוני את העיר. "הכול כאן מתמוטט במהירות", הדגיש.

לדברי עיסאווי, לא ברור עוד כמה זמן יוכלו כוחות הצבא להתמודד עם הארגון הקיצוני. הוא ביקש מהממשל לשלוח עוד כוחות לעיר ואף קרא לקואליציית המדינות הלוחמות בדאעש לתקוף אווירית באזור. "הזהרנו את בגדאד שזה מה שיכול להיות", אמר בריאיון טלפוני ל-CNN.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבבאדי, בבית הלבן, אפריל 2015. רויטרס
נשיא ארצות הברית בפגישתו עם ראש ממשלת עיראק, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה עבאדי נפגש אתמול עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ועל פי דיווחים שונים, הוא צפוי לבקש במהלך ביקורו סיוע צבאי בשווי מיליארדי דולרים. היום אמר עבאדי כי הוא יבקש מארצות הברית להעביר משלוחי תחמושת למדינתו, בתמורה לתשלומים נדחים. "אנו צריכים תחמושת, אם הם יכולים לספק לנו כלי נשק כבדים, טנקים, אנו צריכים אותם באופן דחוף", אמר היום לפני פגישתו עם שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר.

בנוגע לתשלום אמר: "עיראק תוכל לשלם מאוחר יותר, לא עכשיו. אני חושב שניתן יהיה להגיע להסדר". אובמה הכריז על תוספת של 200 מיליון דולר לסיוע ההומניטרי לעיראק, אך סירב להגיד אם וושינגטון תספק מסוקי אפאצ'י, מל"טים וכלי נשק נוספים למדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קרבות המתנהלים בעיר בייג'י שבצפון עיראק. טוויטר, אתר רשמי
דאעש מתקדם לעבר העיר בייג'י שבצפון המדינה, השבוע/אתר רשמי, טוויטר

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר הפגישה בין אובמה לעבאדי בבית הלבן, אמר אובמה כי הם שוחחו על המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" בכלל, ובמעורבות האיראנית בקרבות בפרט. כוחות צבא עיראק נעזרים במאבקם בלוחמים ממליציות שיעיות, שחלקם נתמכות על ידי איראן. כאשר נשאל אובמה על המעורבות האיראנית הוא אמר כי כל קבוצה הנתמכת על ידי ממשלות זרות צריכה כעת להיות תחת שליטתו המלאה של עבאדי. "ברגע שראש הממשלה עבאדי עלה לשלטון, כל סיוע זר צריך לעבור דרך ממשלת עיראק", אמר אובמה.

עבאדי אמר כי עיראק מכבדת את הריבונות של מדינות אחרות והוא מצפה את אותו הדבר מיתר המדינות באזור. הוא אף אמר כי הוא מצפה שכל הקבוצות הלוחמות בעיראק יפעלו תחת שליטתו. "אני מכיר בעובדה שלמדינות באזור יש את האינטרסים שלהן", אמר עבאדי והוסיף: "אני מכבד זאת, ואני אף מברך על כל עזרה שהן מעניקות. עם זאת, איננו מקבלים התערבות בעיראק. זוהי מלחמה שבה נלחמים חיילים עיראקיים תוך קבלת סיוע מכוחות הקואליצייה ומדינות האזור"

עוד חדשות מהעולם:
רוחאני: החוק לבחינת הסכם הגרעין בקונגרס - עניין פנים-אמריקני
קלינטון פתחה את הקמפיין במקום שבו הפסידה את הנשיאות
החוק לבחינת הסכם הגרעין בקונגרס רוכך - ואושר פה אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully