וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: החוק לבחינת הסכם הגרעין בקונגרס - עניין פנים-אמריקני

15.4.2015 / 18:09

נשיא איראן התייחס לחוק שאישרה ועדת החוץ של הסנאט, לפיו הקונגרס יוכל לבחון כל הסכם שיושג בין איראן והמעצמות, ואמר: "אנו נמצאים בשיחות עם המעצמות ולא עם הקונגרס". קרי: "אובמה יצליח להשיג את אישור הקונגרס להסכם סופי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

יממה אחרי שוועדת החוץ של הסנאט האמריקני אישרה פה אחד את החוק אשר יאפשר לקונגרס לבחון כל הסכם שאליו יגיעו שש המעצמות ואיראן, התייחס היום (רביעי) לנושא נשיא איראן, חסן רוחאני, וסירב להתרגש מהחוק שעלול להוות מכשול בדרך להסכם. לדברי רוחאני, מדובר בעניין פנים-אמריקני אשר לא תהיה לו השפעה על המשא ומתן. "מה שהסנאט, הקונגרס ואחרים אומרים אינו מהווה בעיה עבורנו", אמר רוחאני בנאום שנשא בעיר ראשת שבצפון המדינה. "אנו רוצים כבוד הדדי. אנו נמצאים בשיחות עם המעצמות ולא עם הקונגרס".

רוחאני חזר על דבריו של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, והדגיש כי כל הסכם עתידי חייב להבטיח שהסנקציות יוסרו באופן מידי ולא בהדרגה. "אם הסנקציות לא יוסרו, לא יהיה הסכם", אמר רוחאני והוסיף: "סיום המשא ומתן וההגעה להסכם חייבים לכלול הכרזה על ביטול הסנקציות על איראן".

עוד כתבות מהעולם:
קלינטון פתחה את הקמפיין במקום שבו הפסידה את הנשיאות
החוק לבחינת הסכם הגרעין בקונגרס רוכך - ואושר פה אחד
אז ועכשיו: 100 שנים לקרב המדמם ממלחמת העולם

נשיא איראן חסן רוחאני, אפריל 2015. AP
"אם הסנקציות לא יוסרו , לא יהיה הסכם". חסן רוחאני/AP

אמש, כאמור, אישרה ועדת החוץ את החוק, לאחר שחברי הועדה הרפובליקנים והדמוקרטים הגיעו מוקדם יותר לפשרה והציגו נוסח מרוכך אשר יאפשר לנציגים משתי המפלגות לתמוך בו. בנוסף, הבית הלבן הודיע כי בשל ההגעה לפשרה נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא יטיל וטו על החוק , כפי שהצהיר תחילה.

לפי גרסת הפשרה, בתום החתימה על ההסכם יהיו לקונגרס שלושים ימים לבחינת העסקה ולא שישים ימים כפי שדרש החוק המקורי. בנוסף, במידה ולקונגרס יהיו הסתייגוית הנוגעות להסכם יינתנו לנשיא 12 יום כדי להטיל וטו על החלטת הקונגרס. כמו כן, במידה והנשיא יטיל וטו, יינתנו לקונגרס עשרה ימים נוספים כדי לנסות ולעקוף אותו.

בנוסף, הוכנסו שינויים הנוגעים לדין וחשבון שייאלץ אובמה לתת לקונגרס לאחר החתימה על הסכם. לפי החוק המרוכך, הנשיא יצטרך לשלוח דוחות תקופתיים לקונגרס בנוגע לטילים הבליסטיים שברשות איראן ובנוגע לתמיכתה בטרור, אך בניגוד לחוק המקורי, הקונגרס לא יוכל להחליט להשיב את הסנקציות שהוסרו במסגרת ההסכם עם איראן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
החוק לבחינת הסכם הגרעין בקונגרס רוכך - ואושר פה אחד. רויטרס
אישור החוק בוועדת החוץ של הסנאט, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום התייחסה גם דוברת משרד החוץ האיראני, מרזייה אפחם, לחוק והודיעה כי איראן לא תאפשר לפוליטיקה הפנימית בארצות הברית לשבש את שיחות הגרעין. "מדובר בנושא פנימי שלהם", אמרה והבהירה: "אנחנו עובדים מול הממשל האמריקני".

גם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, התייחס לחוק, שלו התנגד תחילה ואף ניסה לשכנע את חברי הקונגרס שלא לתמוך בו, ואמר כי הוא משוכנע ביכולתו של אובמה להשיג את אישור הקונגרס להסכם סופי. קרי הוסיף כי הוא מאמין ביכולתו של אובמה להגיע להסכם עם איראן, אך הדגיש כי השגת הסכם שכזה במהלך החודשיים וחצי הבאים יהיה אתגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully