וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 33 שנים: קובה תוסר מרשימת המדינות התומכות בטרור

15.4.2015 / 0:29

אובמה הודיע לקונגרס כי החליט להסיר את המדינה הקומוניסטית מרשימת הטרור האמריקנית - דבר שמסיר את המכשולים שעמדו בפני חידוש היחסים בין המדינות. "קובה סיפקה ערבויות לכך שהיא לא תתמוך בפעולות טרור בעתיד", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע אמש (שלישי) לקונגרס האמריקני כי בכוונתו להוציא את קובה מרשימת המדינות התומכות בטרור, לאחר 33 שנים שבהן הופיעה ברשימה. בכך, מוסר המכשול העיקרי שעמד בפני חידוש היחסים הדיפלומטיים בין ארצות הברית למדינה הקומוניסטית, אחרי יותר מחמישים שנה.

"ממשלת קובה לא סיפקה שום תמיכה לטרור הבינלאומי במהלך ששת החודשים האחרונים", אמר אובמה בפני הקונגרס והוסיף כי קובה אף סיפקה ערבויות לכך שהיא לא תתמוך בפעולות טרור בעתיד. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר: "הנסיבות השתנו מאז 1982, כאשר קובה נכנסה לרשימה בשל מאמציה לקידום מהפכה חמושה באמריקה הלטינית. העולם נראה מאוד שונה היום".

עוד בוואלה חדשות:
"בנט היה צריך להביא יותר מנדטים כדי לקבל את החוץ או הביטחון"
החוק לבחינת הסכם הגרעין בקונגרס רוכך - ואושר פה אחד
"סתימת פיות": זעם על הסכם שמונע מסטודנטית שהוטרדה להתלונן

אובמה וקסטרו נפגשו בפנמה. צילום מסך
פגישת אובמה וקסטרו בפנמה, בשבת/צילום מסך

ממשלת קובה דרשה כי ארצות הברית תסיר אותה מרשימת הטרור האמריקנית על מנת ששתי המדינות יכולות להתקדם בתהליך נירמול היחסים. בשל כך, אובמה הורה למזכירות המדינה לבחון אם ניתן להסיר את קובה מהרשימה. "אחרי בחינה זהירה של מידע הנוגע לעברה של קובה שסיפק המודיעין האמריקני, כמו גם ערבויות שסיפקה ממשלת קובה, מזכירות המדינה החליטה כי קובה עומדת בתנאים להוצאתה מרשימת הטרור", הודיע הבית הלבן.

כעת, לקונגרס יש 45 ימים על מנת לבחון את ההחלטה של אובמה לפני שהיא תיכנס לתוקפה. עם זאת, אין זה סביר שחברי הקונגרס יחסמו את ההחלטה ההיסטורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב ברק אובמה בוועידת האמריקות בפנמה, אפריל 2015 פנמה, אובמה, קובה, ועידת האמריקות,. ראול קסטרו, AP
"קובה לא סיפקה שום תמיכה לטרור הבינלאומי בששת החודשים האחרונים". ברק אובמה/AP, ראול קסטרו

ההכרזה של אובמה מגיעה לאחר הפגישה ההיסטורית שהתקיימה בינו לבין נשיא קובה ראול קסטרו בשבת האחרונה, במהלך ועידת האמריקות שהתקיימה בפנמה. בתחילת הפגישה בין השניים הודה אובמה לקסטרו על "רוח הפתיחות" שהוא מגלה וקסטרו השיב: "אנו מוכנים לדבר על הכול, אך עלינו להיות סבלניים, סבלניים מאוד".

במסיבת עיתונאים שערך אובמה לאחר הפגישה הוא ציין כי השיחה בין השניים הייתה "כנה ופורה", והדגיש כי עדיין קיימים הבדלים בין שתי המדינות. "יש לנו דעות שונות מאוד בנוגע לדרך שבה החברה צריכה להיות מאורגנת. הייתי עמו ישיר מאוד ואמרתי כי איננו מתכוונים להפסיק לשוחח על עניינים הנוגעים לדמוקרטיה, לזכויות האדם, לחופש ההתארגנות ולחופש העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully