וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנט היה צריך להביא יותר מנדטים כדי לקבל את החוץ או את הביטחון"

15.4.2015 / 0:36

גורם בסביבת ראש הממשלה הכחיש בשיחה עם וואלה חדשות כי ליו"ר הבית היהודי הובטח תיק הביטחון, ואמר כי קבלת תיק בכיר הותנתה ב-15 מנדטים לבית היהודי והימנעות מהתקפות. "מה לעשות שזה לא קרה?". גורם בליכוד: "דברי בנט - זעקת קוזאק נגזל"

יו"ר הבית היהודי נתון הצהרה לתקשורת, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
"לא הייתה הבטחה שהוא יהיה שר הביטחון. נקודה". בנט/טלי מאייר

המו"מ הקואליציוני לא רק שאינו מתקדם, אלא גם ממשיך ליצור עימותים בין "השותפות הטבעיות": בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דחו אמש (שלישי) את הפרסום בערוץ 2, שלפיו הובטח ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תיק הביטחון בממשלה הבאה.

"לא הייתה הבטחה שבנט יהיה שר ביטחון, נקודה", אמר הגורם והסביר: "כשיצאנו לבחירות, הייתה הבנה שבהינתן שני תנאים שתלויים זה בזה הוא יקבל אחד משני התיקים הבכירים. אחד, שהוא יקבל יותר מ-15 מנדטים, והשני - שהוא ילך איתו כתף אל כתף. מה לעשות - שני הדברים האלה לא התקיימו. אי אפשר לתת לו במצב הזה את אחד התיקים הבכירים". גורם אחר בליכוד אמר כי "דברי בנט הם בגדר זעקת הקוזאק הנגזל".

כך או כך, הדברים האלה מהווים חידוש כיוון שמשתמע מהם בעקיפין כי היו הבנות שבנט יקבל אחד התיקים הבכירים, דבר שלא אושר במהלך קמפיין הבחירות.

עוד בנושא:
דרישת הבית היהודי מהליכוד: קידום חקיקה שתגביל כוחו של בג"ץ
עם החרדים כבר סוגרים פרטים, את בנט ואת כחלון השאירו בצד
כחלון הציג את דרישותיו: "מנהל התכנון ומקרקעי ישראל"

בנימין נתניהו ואריה דרעי בדיון על התקציב במליאת הכנסת. יולי 2013. יואב דודקביץ'
דרעי ונתניהו/יואב דודקביץ'

בנושא אחר במו"מ, מוקדם יותר נודע שראש הממשלה הציע ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, לקבל לידיו בממשלה הבאה תיק כלכלי בכיר בתמורה לוויתור על דרישתו לכהן כשר הפנים. בין היתר עלתה האפשרות שדרעי יקבל את תיק התחבורה, אולם על הפרק עלו גם תיקים ביצועיים אחרים. גורמים פוליטיים המעורבים במגעים הקואליציוניים העריכו שהסיכויים שדרעי יסכים לקחת את תיק התחבורה הוא קלוש, אולם אלה לא שללו על הסף את האפשרות שדרעי יקבל תיק אחר במקום תיק הפנים.

מוקד המחלוקת אשר מונע מהליכוד לחתום על הסכמים קואליציוניים הן עם הסיעות החרדיות והן עם סיעת כולנו של משה כחלון הוא בסוגיית מנהל התכנון, אשר סמכויותיו נמצאות בידי שר הפנים. כחלון מבקש לקבל את הסמכויות הללו כחלק ממשרד האוצר שאליו הוא שואף להתמנות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
משה כחלון במטה המפלגה לאחר הכרזת התוצאות, 17 במרץ 2015. רויטרס
כחלון מעמיד תנאים משלו/רויטרס

פתרונות נוספים שעלו על הפרק, ואשר הוצעו בתחילת השבוע הן לכחלון והן לדרעי היו קבלת תפקיד של סגן שר בתמורה לוויתור על סמכויות המנהל (גוף מטה תכנוני-מקצועי במשרד הפנים). עד כה אין פריצת דרך כאשר כל אחד מהצדדים מתבצר בדרישתו לקבל את הגוף התכנוני.

בש"ס אמרו אתמול כי דרעי לקח יומיים חופש, וכי הוא לא מתכוון לעסוק בתיקים עד שהליכוד לא יתחייב לתמוך בשורת הדרישות של המפלגה בתחום החברתי, בין היתר במע"מ של אחוז אחד על מוצרי יסוד, והקצאת 7.5% של דירות לדיור הציבורי מכל פרוייקט חדש שייבנה. במפלגה אמרו כי "התקדמות עם התיקים לא תתרחש בשבוע הקרוב".

שלשום נפגשו בנט ודרעי. הפגישה ארכה כשעה וחצי, ובסביבתם של השניים דיווחו בסיומה על אווירה טובה. בלשכותיהם של ראשי ש"ס והבית היהודי סירבו להשיב האם הם עסקו בסוגיית משרד הדתות, אשר בנט ודרעי דורשים לקבל לסיעותיהם כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני.

(עדכון ראשון 18:19)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully