וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באל-קאעדה נהרג בתקיפות מל"ט אמריקני בתימן

שלוחת אל-קאעדה בתימן, שנחשבת לזרוע הגדולה ביותר של ארגון הג'יהאד העולמי, הודיעה כי איש הדת איברהים א-רביש "נהרג כתוצאה מתקיפה צלבנית נפשעת" בתימן. אם הדיווח נכון, משמעות הדבר היא שארה"ב ממשיכה להילחם בארגון על אף מלחמת האזרחים בתימן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(שר ההגנה האמריקני אומר כי ארצות הברית תמשיך לתקוף את אל-קאעדה בתימן)

ארגון אל-קאעדה בתימן הודיע היום (שלישי) כי איש דת בכיר בארגון, ממוצא סעודי, נהרג בתקיפת מל"ט של חיל האוויר האמריקני. לפי הודעת הארגון, אשר הופצה ברשת, איש הדת, איברהים א-רביש, "נהרג כתוצאה מתקיפה צלבנית נפשעת ביחד עם כמה מאחיו לארגון".

"א-רביש הקדיש שני עשורים מחייו כלוחם בדרך אללה והלם באמריקנים וסוכניהם", נכתב בהודעה. אם ישנה אמת בהודעה של הארגון הקיצוני, הדבר מהווה סימן כי המלחמה של ארצות הברית באל-קאעדה ותקיפות המל"טים נמשכת נגד הפלג התימני של הארגון הקיצוני. זאת, על אף הפינוי של יועצים צבאיים אמריקניים בכירים מהמדינה בשל מלחמת האזרחים המתחוללת בה בין המורדים החות'ים לתומכיו של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי.

איש הדת איברהים א-רביש מאל-קאעדה שנהרג בתקיפת מל"ט אמריקני בתימן. טוויטר, אתר רשמי
איש הדת הבכיר איברהים א-רביש/אתר רשמי, טוויטר

א-רביש ריצה מאסר של חמש שנים בכלא גואנטנמו האמריקני והועבר לסעודיה אחרי מאמצים שהשקיעה המדינה לשחרור כל אזרחיה מהכלא הידוע לשמצה. עם שחרורו, שהה א-רביש במשך שנתיים בסעודיה, שאחריהן הסתנן לתימן והכריז על הצטרפותו לפלג התימני של הארגון אל-קאעדה. הארגון הציג את א-רביש בכלי התקשורת בתור איש דת מרכזי, והוא נהג להופיע פעמים רבות בסרטונים שפרסם הארגון.

עשן מיתמר בשמי צנעא, בירת תימן, לאחר הפצצה של הקואיליצה הסעודית, 8 באפריל 2015. רויטרס
"למרות שהמצב בתימן אינו יציב - התקיפות ימשיכו". תקיפות קואליציית מדינות ערב בתימן/רויטרס

שר ההגנה האמריקני, אשתון קרטר, אמר בשבוע שעבר כי לוחמי אל-קאעדה ניצלו את הכאוס בתימן בשבועות האחרונים על מנת להתקדם והבהיר כי ארצות הברית תמשיך להילחם בארגון. "כמובן שתמיד קל יותר לנהל מבצעים אנטי-טרוריסטיים כשיש ממשלה יציבה שמוכנה לשתף פעולה", אמר קרטר והוסיף: "הנסיבות האלה כמובן לא קיימות בתימן, אך זה לא אומר שלא נמשיך להגן על עצמינו".

במהלך ביקור בטוקיו, קרטר התייחס למצב בתימן ואמר: "ברור כי המצב אינו רגוע, ויש כמה צדדים לוחמים – החות'ים, ואל-קאעדה בחצי האי ערב - שניצלו את ההזדמנות שבהתמוטטות הממשלה המרכזית"

לדברי קרטר, ארצות הברית מודאגת במיוחד מהתקדמות אל-קאעדה בתימן, שנחשב לזרוע הגדולה ביותר של ארגון הג'יהאד העולמי. קרטר אמר כי הארגון נאבק אף הוא על שליטה בחלקים בתימן , ומכוונותיה להשתלט על שטחים באזור ולבצע מתקפות נגד יעדים מערביים. "אנחנו רואים שהם מתקדמים בשטח ומשתלטים על אזורי הקרבות", הדגיש.

הפצצה אווירית בכפר אוקש, סמוך לצנעא, תימן, אפריל 2015. רויטרס
הפצצה אווירית בכפר אוקש שבתימן/רויטרס

בתוך כך, בשבוע שעבר דווח כי לוחמים חמושים של אל-קאעדה השתלטו של מוצב של הצבא הסעודי, והרגו לפחות שני חיילים של משמר הגבול. לדברי גורמים במחוז חצרמוות, החמושים השתלטו על הבסיס, באזור מנוואח, כ-440 קילומטרים מצפון-מזרח לצנעא. בתחילת החודש תקפו לוחמי אל-קאעדה תקפו את נמל מוכלא, אולם קבוצת מיליציות שבטיות הדפו אותם.

במקביל, תקיפות קואליציית מדינות ערב במבצע "סופה נחרצת" נגד המורדים השיעים נמשכות. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה היום כי מטוסי הקואליצייה תקפו היום מוקדים של החות'ים בבירת תימן צנעא. כמו כן, דווח כי מפקד בכוחות החות'ים ויותר מעשרה לוחמים נהרגו בקרבות בין החות'ים לכוחות נאמני נשיא תימן המודח, עבד רבו מנסור האדי.

עוד חדשות מהעולם:
יום גורלי לרפובליקנים: החוק שנועד לסכל את הסכם הגרעין יאושר?
מועצת הביטחון של האו"ם: איראן לא תוכל למכור נשק לחות'ים
איראן: מצפים לקבל מערכות S-300 מרוסיה כבר השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully