וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון של האו"ם: איראן לא תוכל למכור נשק לחות'ים

המדינות החברות במועצת הביטחון אישרו להטיל אמברגו על הכוחות החות'ים הלוחמים בתימן, הנתמכים על ידי איראן. רוסיה בחרה להימנע מהצבעה. במקביל, הודיעה איראן כי תגיש לאו"ם תכנית שלום לפתרון המשבר בתימן

עיבוד תמונה

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה להטיל היום (שלישי) אמברגו נשק על המורדים החות'ים בתימן. ההחלטה עברה ברוב של 14 מתוך 15 החברות במועצה, בעוד רוסיה החליטה להימנע. משמעות הדבר בפועל היא שאיראן לא תוכל למכור נשק למורדים השיעים המנסים לתפוס את השלטון בתימן. כחלק מההחלטה, יוטלו גם סנקציות על נשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח, התומך בחות'ים, ועל בנו.

אתמול דיווח הוול סטריט ג'ורנל מפי גורם מהצבא האמריקני כי חיל הים האמריקני השתלט על ספינת משא בתחילת החודש החשודה בהעברת נשק איראני למורדים החות'ים. לפי הדיווח, החיפוש לא העלה דבר, אך מדובר בפעם הראשונה שבה משתלט הצבא על ספינה בחשד להעברת נשק איראני שיכול להפר את משוואת הכוחות באזור.

גורמים בכירים בארצות הברית ובסעודיה אמרו כי טהראן מספקת תחמושת ומאמנת את החות'ים במשך שנים. עם זאת, איראן ממשיכה להכחיש בתוקף את ההאשמות. בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר כי ארצות הברית יודעת שטהראן מנסה לספק ללוחמים השיעים בתימן טילי קרקע-אוויר - דבר המסכן את כוחות קואליציית מדינות ערב, בראשות תימן, הלוחמת בחות'ים במדינה.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, לוזאן, שוויץ, 01 באפריל 2015. רויטרס
האיראנים יגישו לאו"ם תכנית לפתרון המשבר באיראן. שר החוץ האיראי מוחמד ג'וואד זריף/רויטרס

במקביל, כלי תקשורת באיראן דיווחו היום כי המדינה תגיש לאו"ם תכנית שלום בת ארבע נקודות לפתרון המשבר בתימן. מוקדם יותר אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי הצעת השלום האיראנית דורשת הפסקת אש, סיוע הומניטרי, דיאלוג בין הפלגים בתימן וממשלה רחבה ויציבה. כמו כן, קרא זריף לערב הסעודית להפסיק את התקיפות האוויריות בתימן.

בתוך כך, תקיפות קואליציית מדינות ערב ממשיכים במבצע "סופה נחצת" נגד המורדים השיעים. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה היום כי מטוסי הקואליצייה תקפו היום מוקדים של החות'ים בבירת תימן צנעא. כמו כן, דווח כי מפקד בכוחות החות'ים ויותר מעשרה לוחמים נהרגו בקרבות בין החות'ים לכוחות נאמני נשיא תימן המודח, עבד רבו מנסור האדי.

עוד חדשות מהעולם:
תיעוד מבפנים: כך נראה הכור הגרעיני שנפגע באסון
איראן: מצפים לקבל מערכות S-300 מרוסיה כבר השנה
כך הסתבכה הילרי קלינטון עם הטלוויזיה הרוסית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully