וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מצפים לקבל מערכות S-300 מרוסיה כבר השנה

ראש המועצה לביטחון לאומי בטהראן אמר כי תביעת הפיצויים שהוגשה נגד רוסיה בשל ביטול העסקה הקודמת תבוטל עם קבלת סוללות הטילים. בכיר רוסי: זקוקים לחצי שנה כדי לייצר את המערכות. יעלון: העסקה - תוצאה ישירה של המו"מ בלוזאן

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

איראן מצפה שמוסקבה תספק לה את מערכת ההגנה האווירית מדגם S-300 עד תום 2015, כך אמר היום בכיר בטהראן. אמש הסירה רוסיה את האמברגו שהוטל לפני חמש שנים על מכירת המערכת לאיראן, במהלך שגרר ביקורת חריפה מארה"ב וישראל. האמברגו הוביל בשעתו לתביעה איראנית נגד רוסיה, בדרישה לתשלום פיצויים בגובה ארבעה מיליארד דולרים.

עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי, אמר הבוקר כי התביעה תבוטל רק אחרי שמערכות ההגנה יסופקו לרוסיה. להערכתו, הסוללות יסופקו "עד סוף השנה". דבריו צוטטו בסוכנויות הידיעות ברוסיה.

ניקולאי פטרושב, ראש המועצה לביטחון לאומי במוסקבה, לא ידע לנקוב בתאריך לאספקת מערכות ההגנה. "זה תלוי ביצרנים שלנו", אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "אני מאמין שהם זקוקים לחצי שנה לפחות כדי להשלים את העבודה". אמש נקב דמיטרי פסקוב, דוברו של הנשיא פוטין, בלוח זמנים מהיר יותר, ואמר כי "ניתן לספק את המערכות בכל רגע נתון".

מערכת טילים מסוג S-300. AP
מערכות S-300 במצעד צבאי במוסקבה/AP

שר הביטחון, משה יעלון, אמר היום כי "עסקת ה-S-300 היא תוצאה ישירה של הסכם הגרעין בלוזאן". לדבריו, איראן ממשיכה לחמש את חיזבאללה ולהעביר מיליוני דולרים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה".

ה-S-300 היא מערכת טילי קרקע-אוויר לטווח רחוק מתוצרת חברת "אלמאז" הרוסית. המערכת פותחה בשנות ה-70 כטיל נגד מטוסים וטילי שיוט, ובדגמים מתקדמים הותאמה ליירוט טילים בליסטיים. הטיל לא שוגר מעולם בפעילות מבצעית. ב-2014 הודיעה רוסיה כי בכוונתה לפרק את מערכות ההגנה שנועדו למכירה לרוסיה, מאחר ולא נמצאו להן רוכשים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully