וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ראשון? רוסיה ביטלה את האיסור על מכירת S-300 לאיראן

13.4.2015 / 16:25

לאחר שאיראן והמעצמות הגיעו להבנות בנוגע לתוכנית הגרעין של איראן, הודיע היום הקרמלין כי הוסר האיסור על מכירת מערכת הטילים המתקדמת לרפובליקה האיסלאמית. גורם רשמי ברוסיה אמר כי אם הממשלה תחליט להעביר את הטילים, הם יישלחו במהרה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש, קריינות: לירון בארי

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, חתם היום (שני) על צו המסיר את האיסור על מכירת מערכת טילי ה-S-300 לאיראן – כך נמסר בהודעת הקרמלין. זאת, לאחר שרוסיה ביטלה בשנת 2010 חוזה בין שתי המדינות למכירת מערכת הטילים המתקדמת בשל לחץ שהוטל עליה מהמערב, ואחרי שהאו"ם הטיל על איראן סנקציות בשל תוכניתה הגרעינית. כעת, לאחר שהצדדים הגיעו להבנות בלוזאן שבשוויץ, החליטה רוסיה להסיר את האמברגו מעל הרפובליקה האיסלאמית.

בנוסף, סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" ציטטה גורם רשמי ממשרד ההגנה הרוסי, אשר אמר כי משלוחי ה-S-300 יועברו לאיראן במהרה, במידה וההסכם בין שתי המדינות ייחתם מחדש.

עוד בוואלה חדשות:
"השוטרים לא חילצו צעיר תלוי כי חשבו שכבר מת - והוא הפך לצמח"
הפרקליטות דורשת להאשים בריגול את החייל המדליף
"הוא לא ראה בעיניים": חייל חשוד שירה למוות בכלב קשור

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – סנט פטרסבורג 16 במרץ 2015. רויטרס
חתם על הצו המבטל את האיסור על מכירת S-300 לאיראן. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

ה-S-300 היא מערכת טילי קרקע-אוויר לטווח רחוק מתוצרת חברת "אלמאז" הרוסית. הוא פותח בשנות ה-70 כטיל נגד מטוסים וטילי שיוט, ובדגמים מתקדמים הותאם ליירוט טילים בליסטיים. הטיל לא שוגר מעולם בפעילות מבצעית, אך נחשב לטיל מוצלח בעקבות ניסויים רבים שבוצעו בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מערכת טילים מסוג S-300. AP
גורם רשמי בכיר הודיע כי אם יחודש ההסכם, הטילים יועברו במהרה. מערכת טילי ה-S-300/AP

בתוך כך, סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אמר היום כי רוסיה החלה לספק דגנים, ציוד וחומרי בנייה לאיראן בתמורה לנפט גולמי. זאת, במסגרת הסכם סחר חליפין בין שתי המדינות. "בתמורה לנפט גולמי איראני, אנו מוסרים להם מוצרים מסוימים", אמר ריאבקוב והבהיר: "הדבר לא אסור על פי הסנקציות המוטלות על המדינה".

איראן ורוסיה דנות בעסקת החליפין הזו עוד מתחילת שנת 2014, ושוויה מוערך בכ-20 מיליארד דולרים. מקורות יודעי דבר העריכו כי במסגרת העסקה תקבל מוסקבה יותר מ-500 אלף חביות של נפט גולמי איראני בכל יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully