וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר בן 73 התבלבל בין טייזר לאקדח - והרג גבר לא חמוש

13.4.2015 / 10:24

המשטרה באוקלהומה הסתפקה בחקירה פנימית וניקתה מאשמה סגן-שריף לבן, שירה בחשוד שחור שנמלט מתרגיל עוקץ. בסרטון שתיעד את התקרית נשמע הגבר הירוי מתחנן לסיוע רפואי - בעוד השוטרים מקללים אותו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המשטרה באוקלהומה הודיעה כי סגן-שריף לבן בן 73 הרג בשוגג גבר שחור, שלא היה חמוש, אחרי שהתבלבל בין רובה לאקדח הלם חשמלי (טייזר). התקרית אירעה לפני עשרה ימים, ומשרד השריף הסתפק בחקירה עצמאית, בסיומה פורסמה הצהרה קצרה.

במסגרת החקירה, פרסמה המשטרה סרטון שתיעד כיצד סגן השריף, רוברט בייטס, יורה בחשוד בן ה-45. בעודו שרוע על הקרקע, זעק החשוד: "אלוהים, לא, הוא ירה בי, לא עשיתי כלום". שוטרים אחרים שהתגודדו סביבו, גערו בו: "לא עשית כלום, באמת?". לפני שאיבד את הכרתו, החשוד אמר: "אני מאבד את הנשימה", ואחד השוטרים אף השיב לו: "שתזדיין הנשימה שלך".

מותו של החשוד, אריק האריס, נקבע כעבור שעה בבית החולים. הסרטון הערוך נקטע אחרי הירי, ואינו מציג את פני השוטרים. בתחילת הסרטון נראה האריס נכנס למכונית כדי למכור נשק ותחמושת לשוטר סמוי במסגרת תרגיל עוקץ, וניידת מגיעה למקום כדי לעצור אותו. הוא נמלט ברגל, וסגן השריף בייטס, שהיה חלק מכוח הגיבוי למבצע, מצא את עצמו בחזית המאבק.

לקריאה נוספת
בשבוע שעבר: שוטר ירה 8 פעמים בגבו של גבר שחור שנמלט
דו"ח: הילד השחור בן ה-12 שנורה בידי שוטר בקליבלנד - נרצח
2 שוטרים נורו למוות בניו יורק כנקמה על אלימות נגד שחורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד, אריק האריס, במכונית שבה נפגש עם הסוכן הסמוי, זמן קצר לפני שנמלט ונורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הודעת התביעה, בייטס, שוטר לשעבר המשרת במילואים במשרד השריף, "ניסה להשתמש בכוח פחות-קטלני, והאמין שהוא מושיט את ידו לטייזר. לבסוף, הוא השתמש בכלי הנשק שלו, וירה כדור אחד, שפגע בהאריס". בסרטון נשמע בייטס אומר לעמיתיו: "יריתי בו, אני מצטער".

לפי דוח החקירה, האריס המשיך להיאבק עם השוטרים גם אחרי שנורה, ו"ייתכן שהיה נתון להשפעת סמים". הודעת משרד השריף תיארה את האריס כ"עבריין", שנחקר בעבר בשל סחר בסמים.

ה"לוס אנג'לס טיימס" דיווח כי בייטס, המשרת במילואים במשרד השריף מאז 2008, הוא מנהל עשיר מתחום הביטוח. הוא תרם אלפי דולרים "וכמה מכוניות" למשרד השריף במחוז טולסה, ונודע כבעל קשרים פוליטיים חזקים לשריף המקומי.

משפחתו של האריס מסרה כי "הסרטון הערוך שפרסמה המשטרה מעלה דאגות ושאלות רבות". עורך דין מטעם המשפחה מסר כי קרוביו של האריס "עצובים, מזועזעים, מבולבלים ומוטרדים" מהגרסה שמסר משרד השריף לתקרית", וקרא לחקירה נוספת מצד גורם לא-תלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully