וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר בארה"ב ירה 8 פעמים בגבו של גבר שחור שנמלט

8.4.2015 / 9:18

וולטר סקוט, תושב קרוליינה הדרומית בן 50, נהרג במקום לאחר שנורה על ידי השוטר, ככל הנראה בזמן שניסה להימלט ממנו. תיעוד של המקרה הועבר למשפחת ההרוג ולרשויות האכיפה, והביא למעצרו של השוטר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שוטר לבן ממדינת קרוליינה הדרומית שבארצות הברית נעצר אמש (שלישי) בחשד לרצח, לאחר פרסום סרטון שבו הוא נראה יורה שמונה פעמים בגבו של גבר שחור בן 50 שניסה להימלט. הגבר, וולטר סקוט, מת בזירה. הבולשת הפדרלית, FBI, ומשרד המשפטים האמריקני פתחו שניהם בחקירת המקרה, ובבחינת כתב אישום נגד השוטר, מייקל סלייגר, בן 33.

התיעוד, שהועבר למשפחתו של סקוט על ידי עד ראייה, פורסם בהרחבה בכלי התקשורת האמריקניים וברשתות החברתיות. ראש עיריית נורת' צ'רלסטון, קית' סמי, שבה אירע הירי ביום שבת האחרון, התייחס למקרה: "כשאתה טועה, אתה טועה. אם אתה עושה החלטה גרועה, לא אכפת לי מי אתה, ואתה חייב לקחת אחריות על ההחלטה הזאת".

עוד בוואלה חדשות:
ארה"ב: שני שוטרים נורו בתום הפגנה מחוץ למשטרת פרגוסון
חצי שנה אחרי הרג הנער השחור: מפקד משטרת פרגוסון פורש
הנתיחה קבעה: הילד השחור שנורה בידי שוטר בקליבלנד נרצח

שוטר לבן ירה בגבר שחור, צ'רלסטון הייטס, קרוליינה הדרומית, אפריל 2015. רויטרס
"מה היה קורה אם לא היה סרטון?"/רויטרס

סמי הוסיף כי התיעוד היה מרכזי בהחלטה להעמיד לדין את השוטר. הירי, המצטרף לשורה ארוכה של אירועי אלימות משטרתית גזענית, לכאורה, אירע כאמור ביום שבת בבוקר. השוטר סלייגר עצר את סקוט בגין פנס שבור במכוניתו. לאחר ויכוח בין השניים, סקוט נראה כשהוא מתחיל להימלט. סלייגר מכוון לעברו את אקדחו, ויורה שמונה פעמים בגבו. לאחר שסקוט צונח לקרקע, השוטר מתקרב אל גופתו ואוזק אותו.

סלייגר הצטרף לשורות המשטרה בשנת 2009. על פי נתוני מרשם האוכלוסין בארצות הברית, כמחצית מ-100 אלף התושבים בנורת' צ'רלסטון הם שחורים, אולם רק כ-18% מהשוטרים הם שחורים. כריס סטיוארט, עורך הדין המייצג את משפחתו של סקוט, טען: "מה היה קורה אם לא היה סרטון? אם לא היה עד ראייה?".

עורך הדין הוסיף כי המשפחה מתכננת להגיש תביעה אזרחית נגד סלייגר, נגד המשטרה ונגד העירייה. אחיו של ההרוג, אנתוני סקוט, סיפר כי וולטר היה אב לארבעה ואוהד נלהב של "דאלאס קאובויז". לדבריו, אחיו "בחיים לא" היה נאבק עם השוטר. פעילים מתכננים צעדת מחאה לזכרו של סקוט בהמשך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully