וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתיחה קבעה: הילד השחור שנורה בידי שוטר בקליבלנד נרצח

מדוח נתיחת המוות של טמיר רייס בן ה-12, שנורה למוות בפארק שעשועים בעיר כששיחק עם רובה צעצוע, עולה כי ההתייחסות למותו היא כשל מעשה רצח. לא נמצאו סמים בגופו, ופציעת ירי קשה במעיים היא זו שהרגה אותו

בווידאו: שוטר בקליבלנד ירה למוות בנער שחור ששיחק באקדח צעצוע/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד הירי בטמיר בן ה-12, לפני כחודש)

דוח נתיחת המוות של הילד השחור טמיר רייס, שנורה למוות על ידי שוטר לפני כחודש בקליבלנד לאחר שנופף באקדח צעצוע, מתייחס אל מותו כאל רצח. הדוח, שפורסם אתמול (שישי), מפרט כי טמיר בן ה-12 מת מפצעי ירי חמורים במעיים ובאגן וכי הוא נורה בצד השמאלי של בטנו. כמו כן, תוצאות בדיקת הסמים שערך המרכז הרפואי המחוזי, אשר בו בוצעה הנתיחה, הראו כי לא הייתה כל נוכחות של סמים בגופו של הילד.

בסוף החודש שעבר, פורסם סרטון ממצלמת אבטחה שמתעד כיצד יורה שוטר לבן מאוהיו בטמיר, שנופף באקדח הצעצוע. מהסרטון עולה כי השוטר ירה בילד ללא כל עימות, ושתי שניות בלבד לאחר שהניידת חנתה לצדו. הסרטון פורסם לבקשת משפחתו של הילד, ובעקבותיו תושבים רבים וזועמים יצאו להפגיד ברחובות קליבלנד.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
לבני: "מוכנה לשלם מחיר כדי שהיעד יושג"
קרי ינסה לתאם את העמדות האירופאיות לגבי הכרה בפלסטין
"כמו משחק מחשב": מזל"ט דאעש מתעד את הלחימה בכובאני

הירי בילד השחור טמיר רייס – קליבלנד, אוהיו, נובמבר 2014. AP
הפגנות ברחבי קליבלנד בחודש שעבר/AP

הניידת הגיעה לפארק שעשועים בקליבלנד שבו שוטט הילד, אחרי שאדם התקשר למוקד 911 של המשטרה, ודיווח על הפרעה לציבור. המתלונן האנונימי אמר שאדם כלשהו - "כנראה קטין" - מנופף ב"אקדח, כנראה מזויף". במוקד ביקשו לוודא האם מדובר בתלונה על אדם שחור, ונענו בחיוב.

לדברי המשטרה, השוטר הזוטר טימותי לומאן צעק על הילד שלוש פעמים, בדרישה שיחשוף את ידיו. בסרטון, נראה הילד מושיט את ידו דווקא לעבר מותניו, ושולף מכיסו את הצעצוע, דמוי-האקדח. לומאן שירת במשטרה שמונה חודשים בלבד. הוא הצטרף למשטרת קליבלנד בחודש מרץ, אחרי ששירת שנתיים במשמר האזרחי. הוא והשוטר השני, שנהג בניידת, הושעו למשך החקירה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully