וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 2 שניות: שוטר ירה למוות בילד שאחז באקדח צעצוע

27.11.2014 / 9:03

משטרת קליבלנד פרסמה את תיעוד הירי בטמיר רייס, ילד שחור בן 12, ששוטר לבן וזוטר הרג אותו ללא כל עימות. הוא הושעה למשך החקירה. ההפגנות בפרגוסון שככו מעט בלילה

בווידאו: שוטר בקליבלנד ירה למוות בנער שחור ששיחק באקדח צעצוע/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סרטון ממצלמת אבטחה מתעד שוטר לבן מאוהיו יורה למוות בילד שחור בן 12 שנופף באקדח צעצוע. מהסרטון עולה כי השוטר ירה בילד טמיר רייס ללא כל עימות, ושתי שניות בלבד לאחר שהניידת חנתה לצדו.

הניידת הגיעה ביום שבת לפארק שעשועים בקליבלנד שבו שוטט הילד, אחרי שאדם התקשר למוקד 911, ודיווח על הפרעה לציבור. המתלונן האנונימי אמר שאדם כלשהו - "כנראה קטין" - מנופף ב"אקדח, כנראה מזויף". במוקד ביקשו לוודא האם מדובר בתלונה על אדם שחור, ונענו בחיוב.

לדברי המשטרה, השוטר הזוטר טימותי לומאן צעק על הילד שלוש פעמים, בדרישה שיחשוף את ידיו. בסרטון, נראה הילד מושיט את ידו דווקא לעבר מותניו, ושולף מכיסו את הצעצוע, דמוי-האקדח.

חדשות נוספות מהעולם
דאעש: נכבוש את ירושלים גם במחיר עימות כבד
שתי נערות-מחבלות התאבדו בניגריה, 80 נהרגו
הודו: נערה התנגדה לאונס קבוצתי - והוצתה למוות

הירי בילד השחור טמיר רייס – קליבלנד, אוהיו, נובמבר 2014. AP
רייס, רגעים ספורים לפני שהשוטר יצא מהניידת וירה בו/AP

הסרטון פורסם לבקשת משפחתו של הילד. מותו הוביל להפגנות זועמות בעיר קליבלנד, והוסיף למתיחות הגזעית, הגואה ממילא ברחבי ארצות הברית בימים האחרונים. התקרית אירעה ביום שבת האחרון, יומיים לפני שפורסמה החלטת חבר המושבעים במיזורי, שלא להעמיד לדין את השוטר שירה למוות בצעיר השחור מייקל בראון מהעיר פרגוסון. ההפגנות בפרגוסון וברחבי מיזורי שככו מעט הלילה.

לומאן שירת במשטרה שמונה חודשים בלבד. הוא הצטרף למשטרת קליבלנד בחודש מרץ, אחרי ששירת שנתיים במשמר האזרחי. הוא והשוטר השני, שנהג בניידת, הושעו למשך החקירה.

בדומה למקרה של השוטר דארן ווילסון מפרגוסון, ייתכן שגם הפעם חבר מושבעים יצטרך להכריע בפרשה ולקבוע האם יש די ראיות כדי להעמידו לדין. יצוין כי בחודש ספטמבר, החליט חבר מושבעים באוהיו שלא להעמיד לדין שני שוטרים שירו למוות באדם שהניף רובה אוויר בסניף וולמארט.

לקריאה נוספת || עדותו המצמררת של השוטר מפרגוסון: "יריתי בנער השחור, הוא נראה כמו השטן"

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הירי בילד השחור טמיר רייס – קליבלנד, אוהיו, נובמבר 2014. AP
הפגנה במחאה על מותו של הילד טמיר רייס, שלשום בקליבלנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully