וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני הנשיא בתימן: "שבינו שני קצינים איראנים"

11.4.2015 / 16:00

לטענת החוטפים, הקצינים משתייכים למשמרות המהפכה ומייעצים למורדים החות'ים. איראן ממשיכה להכחיש שהיא מסייעת למורדים. אם תאומת, עשויה החטיפה להעמיק את הקרע בין טהראן לריאד, שמובילה באזור את מבצע "סופה נחרצת"

עיבוד תמונה

(כיצד תשפיע ההפיכה בתימן על ישראל?)

נאמני נשיא תימן המודח, עבד רבו מנסור האדי, הודיעו היום (שבת) כי הם שבו שני קצינים איראנים ממשמרות המהפכה המסייעים למורדים החות'ים בעדן. לטענתם, הם נשבו בשני מקומות שונים בעיר בעת שהופצצה על ידי כוחות הקואליציה. "חקירה ראשונית מצביעה על כך שהם משתייכים לכוחות 'קודס' של משמרות המהפכה האיסלאמית ועובדים כיועצים למורדים החות'ים", אמר אחד מחברי המיליציה שאחראית לחטיפה. "שמנו אותם במקום מבטחים ונמסור אותם לידי מנהלי מבצע 'סופה נחרצת' שיטפלו בהם", הוסיף.

אם תאומת, עשויה החטיפה להעמיק את הקרע בין טהראן לריאד, שמובילה באזור את מבצע "סופה נחרצת" להדיפת המורדים החות'ים. טהראן, מצדה, הכחישה בתוקף שהיא מעניקה תמיכה צבאית למורדים.

עוד בנושא:
ארה"ב: "אל-קאעדה מנצל את המצב בתימן כדי לחזק את כוחו"
הלחימה בתימן: אזרחים רבים בקו האש, עשרות ילדים נהרגו
המלחמה בתימן: עשרות הרוגים בעדן, הסיוע הבינלאומי מתעכב

תושבי צנעא נושאים ארון של אזרח שנהרג בתקיפות הסעודים, 10 אפריל 2015. רויטרס
הלוויה של הרוג בתקיפות הקואליציה. אתמול בצנעא/רויטרס

במקביל, לפחות 20 לוחמים חות'ים, נאמני הנשיא ותושבים נהרגו היום בתקיפות הסעודים בדרום המדינה. כמו כן, שגריר ערב הסעודית באו"ם, עבדאללה אל-מועלימי, אמר הלילה כי הצבעה על הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם שתטיל סנקציות חדשות על מנהיגי המורדים החות'ים בתימן ועל הנשיא לשעבר ובנו צפויה להתקיים בתחילת השבוע. לדברי השגריר, רוסיה עוד רוצה להכניס שינויים להצעה שהעלתה ירדן.

המורדים החות'ים בתימן מפגינים נגד תקיפות הסעודים, 10 אפריל 2015. רויטרס
תומכי המורדים החות'ים מפגינים נגד תקיפות הקואליציה. אתמול בצנעא/רויטרס

האדי, שחולץ מארצו תחת אבטחה סעודית כבדה, תקף את המורדים השיעים וטען כי הם "בובות של איראן שהורסות את המדינה". בכינוס של מנהיגי מדינות ערב שנערך בסוף החודש שעבר בשארם א-שייח שבמצרים, פנה האדי לצבא תימן והפציר בו להגן על מוסדות המדינה ולציית להוראות "ההנהגה הלגיטימית".

לטענת האו"ם, מאז ספטמבר האחרון, אז כבשו המורדים החות'ים את הבירה צנעא, נהרגו 600 בני אדם, 2,200 נפצעו ומאה אלף נוספים נאלצו לעזוב את בתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully